Skip to main content

Mirela, dublu rol într-un reportaj Antena 1: bugetară şi vânzătoare în piaţă

 

ACTUALIZARE 2: Am găsit-o pe Mirela Bugetara! Vedeţi un interviu în exclusivitate cu "Mirela" (pe care o cheamă de fapt, Mirabela!), vânzătoare în Piaţa Crângaşi. AICI. Un material realizat de Înpanamea şi montat de Paginademedia.ro.

Publicitate

ACTUALIZARE 1. Reprezentanta Antena 1, responsabila de imagine a Observatorului, Dorothea Ionescu Vânău, comentează situaţia pe Facebook: „Mirela” poate fi „familia Ionescu” sau „domnul Cornel”.  Sigur, în locul „Mirelei” puteam spune „un bugetar cu venitul de ... lei nu-şi poate permite decât două roşii, atunci când se duce la piaţă”. Poziţia integrală a reprezentantei Antena1, ca răspuns la un text al Kamikaze (care a semnalat greşeala), în articol.

Ea este Mirela. “Este bugetară şi câştigă salariul minim pe economie”, arată un reportaj al Antenei 1. Mirela este filmată cumpărând două roşii. “Atâţia bani am”, explică ea, în materialul care vrea să demonstreze că românii au ajuns să cumpere legume la bucată.

Câteva secunde mai târziu, Mirela apare undeva în fundal, în plan îndepărtat, ca vânzătoare la o tarabă.

Capturile foto Paginademedia.ro au fost făcute de pe site-ul Antenei 1. Ulterior, filmul cu înregistrare ştirii a dispărut de pe site, de la acest link.

Până la ora redactării articolului, oficialii Antenei 1 nu au formulat un răspuns legat de dublul rol al bugetarei Mirela şi de motivul pentru care reportajul a fost scos de pe site.

Gafa reporterilor de la Antena 1 a fost semnalată iniţial de cei de la revista Kamikaze.

Mirela cumpără roşii

Bugetara Mirela explică

Bugetara Mirela vinde la tarabă

Cum comentează reprezentanţii Antenei 1 situaţia

Într-o scrisoare publicată pe Facebook, responsabila de imagine a Observatorului, Dorothea Ionescu Vânău, nu neagă greşeala reporterului, dar nici nu o confirmă, ea face un apel către esenţa ştirii, lăsând la o parte felul nefericit în care a fost realizat reportajul.

  • Am citit cu stupoare mica piesă de mare manipulare proletară pe care au zămislit-o colegii de la Kamikaze în legătură cu o ştire de la Observator, în care interlocutorul dintr-un sincron apare câteva minute mai târziu într-un alt rol decât cel pe care şi-l asumă mai devreme.
  • „Mirela” poate fi „familia Ionescu” sau „domnul Cornel”.  Sigur, în locul „Mirelei” puteam spune „un bugetar cu venitul de ... lei nu-şi poate permite decât două roşii, atunci când se duce la piaţă”. În cazul nostru, miza erau, însă, nişte cifre care prezentau scăderea drastică a consumului, nicidecum cine şi cum impersonează. Şi Mirela..., draga de ea, Mirela... dacă Mirela e bugetară şi vinde roşii în piaţă ca să-şi poată cumpăra roşii, la rândul ei? E de investigat.
  • Nu mai vorbim de ce şi cum fac televiziuni aparent respectabile, când fac să curgă apa pe sub picioarele reporterului, să se vadă că vine viitura, de te ia cu tot cu televizor.

Poziţia integrală, de pe Facebook, în continuare:

Am citit cu stupoare mica piesă de mare manipulare proletară pe care au zămislit-o colegii de la Kamikaze în legătură cu o ştire de la Observator, în care interlocutorul dintr-un sincron apare câteva minute mai târziu într-un alt rol decât cel pe care şi-l asumă mai devreme. E spaţiul mic şi ora întârziată ca să fac deconstrucţie de mesaj aici şi acum, aşa cum ar merita frumuseţe de comunicare care-ţi dă la cheie o oră de curs. Şi zic:

Dragi tovarăşi, să ne păstrăm raţiunea trează şi să învăţăm să gândim cu mintea noastră, că de-aia ne-a dat partidu’ minte:

1. Avem de-a face cu o ştire care vorbeşte despre cât de prohibitive  au ajuns legumele, în condiţiile în care Guvernul nostru, cum ar veni el însuşi, umple spaţiul public cu mărirea salariilor (în primul rând) pentru creşterea consumului. Asta înseamnă că veniturile populaţiei nu fac faţă cu inflaţiunea şi că puterea de cumpărare a scăzut. Şi se bazează pe indicele preţului de consum, despre care INS zice că a crescut, în februarie, cu 100%.

2. Avem de-a face cu o ştire în care un producător de cartofi care ar vinde cartofii româneşti se plânge că e gâtuit de importatori, care dau cartofii străini pe bani mai puţini, ceea ce e jenant pentru economia noastră şi e o problemă reală, vorbită şi răsvorbită pe toate gardurile, de la televizor până la Comisia Europeană, doar, doar aude cineva.

3.  Avem de-a face cu o ştire făcută după exact aceeaşi reţetă după care toate televiziunile prezintă un aspect social din spaţiul vital al oamenilor, al românilor, n’est ce pas, care este, el, spaţiul, asigurarea hranei şi o minimă decenţă de trai. Să vă spun cum se face o astfel de ştire: se ia un interlocutor care impersonează românul de rând, în acest caz bugetarul, şi se aduce la sincron, pentru a ilustra cazul. „Mirela” poate fi „familia Ionescu” sau „domnul Cornel”.  Sigur, în locul „Mirelei” puteam spune „un bugetar cu venitul de ... lei nu-şi poate permite decât două roşii, atunci când se duce la piaţă”. În cazul nostru, miza erau, însă, nişte cifre care prezentau scăderea drastică a consumului, nicidecum cine şi cum impersonează. Şi Mirela..., draga de ea, Mirela... dacă Mirela e bugetară şi vinde roşii în piaţă ca să-şi poată cumpăra roşii, la rândul ei? E de investigat.

4. ...Şi încheiem apoteotic cu frumuseţe de diatribă. S-o mai ascultăm o dată: „Cum se măsluieşte un reportaj ca să iasa Băsescu prost”, de parcă Basescu e broker la preţuri. Ceci n’est pas une pipe. Sau, bine, poftim: objects in the mirror are closer than they appear.  Hate-speech-ul ăsta mă face să mă întreb: chiar aşa, cum se poate manipula o ştire ca asta, ca să iasă Preşedintele prost? De unde până unde? Încă o dată: ceci n’est pas une pipe. Dacă Mirela într-adevăr nu e bugetară, iese Băsescu prost? Sau bine?

5. Pentru că nu mi-a amorţit sarcasmul, cum ar fi spus domnul Eliade, voi sfârşi printr-o amintire de kopilărie proletară, ka să fiu în acelaşi ton cu diatribele şi ku kritica raţiunii impure, cu minciuni şi mikşunele, de kând se scria muska pe perete, mai mincinos cine nu krede:

Tata este pe traktor

Mama kozonaci ne face

Iar noi învăţăm cu spor

Kând e pace.

*Acest text a fost şi este un pamflet, desigur.

PS: (3.a.  Nu mai vorbim de ce şi cum fac televiziuni aparent respectabile, când fac să curgă apa pe sub picioarele reporterului, să se vadă că vine viitura, de te ia cu tot cu televizor. Dau exemple în particoler.)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Robest Robest
    Aici ai partial dreptate!
    Faza cu rafturile goale in hipermarketuri in timpul nametilor (o alta gafa a presei de "senzatie" din Romania) a aparut mai intai la Stirile PRO-TV si apoi si la celelalte posturi.
  • bipbip bipbip
    ha ha ha ha :-))) Pozitia PR-ului mi se pare mai tare ca stirea. Deci e de vina kamikaze. Tot inainte, vrednici pionieri. Daca voiam fictiune in loc de stiri, ma duceam la cinema. Keep up the good work...
  • C C
    Antenistii lui Felix au o ”filozofie” proprie pentru orice tampenie pe care o fac, nu vor admite niciodata ca au gresit sau ca sunt penibili. Se incurajeaza reciproc la astfel de aproximari care sfideaza bunul simt si orice urma de profesionalism si etica profesionala. Pentru ei nu conteaza genurile jurnalistice, le amesteca frecvent si deloc creativ: exclusiv in scop manipulator. Desigur, lipsa de imaginatie combinata cu tupeul si cu libertatea de a face orice le trece prin cap, doar sa scoata bani si publicitate din asta, contribuie mult la proliferarea si impunerea acestui pseudo-jurnalism, ca model de urmat de multe loaze care ajung sa fie angajate cu doamne-ajuta in presa.
    Gorilele anteniste se bat mereu cu pumnii in piept, ca de aia-s platite bine: sa fie omnisciente, sa inventeze stiri, sa fie perseverente. Si restul sa fie prostii lor.
  • dan dan
    da, dar pana sa ajunga pe sticla, filmul cu pricina a mai trecut prin mana unor "profesionisti" din redactia de stiri a antenelor, nu cred ca si-a editat singura inregistrarea
  • Ada Ada
    PR-ul de la Antene e atat de profesionist! Si atat de talentat, ca trebuie sa fie de-a dreptul chinuitor
  • PS PS
    Ei hai nu dati pe spate chiar asa...
    Este pur si simplu presa de doi bani din Romania.
    Fac fel de fel de regii de neam prost si magarii de genul asta.
    Se numeste "de la fata locului".
    In fata Casei Presei, este "fata locului" pentru Gica TV, pentru Monkey Chanell, pentru Romania TV. Si inainte era si pentru Realitatea TV.
    Zilnic, vezi camerele pregatite, asteptand reporterul sa vina "la fata locului".
    ProTV-ul lui Mogul Sarbu la fel, cand transmite de la "fata locului" se vad casele de pe Pache, chiar de vis-a-vis.
    Reporterita s-a vrut regizor si a gasit o bisnitara care vroia sa incerce "emotile scenei si ale ecranului".

    Pacat ca a navalit postacimea basista cu propaganda lor disperata si dezordonata.

    Mie faza mi-a amintit de Catalin Radu Tanase legat cu franghia de digul batut de furtuna, sau facand baldabac cu sky-jet-ul.

    A vrut fata sa fie si ea regizor, cum vrea si Becali sa fie antrenor sau EBA politicianca si intelectuala.

    Fiti mai toleranti, postaci!
  • Tataee Tataee
    absolut revoltator ce a facut antena 1, dar si mai jegoasa este pozitia cucoanei vanau. in loc sa se duca in creierii muntilor si sa nu mai vorbeasca in veci, ea ofera o explicatie uluitoare si nerusinata. CNA-ul o fi vazut mizeria asta?
  • intunecati intunecati
    de fapt adevarul e ca e bine. Tara prospera, romanii infloresc iar basescu isi poate vedea linistit de cognace. licheaua de voiculescu manipuleaza ordinar. in rest e de bine. hai cu toti la hora mare pdl-ul ca o floare. pam-pam
  • bahmuteanca bahmuteanca
    mai, oameni buni, voi nu intelegeti ca nu mai au ce sa bage la Observator de au ajuns sa dea pe post incercarile jurnalistice ale cursantior/absolventilor IMA. astia vai de mama lor fac din tintar armasar; si o canalizare daca gasesc fara capac zic ca Bucurestiul nu mai are capace de canalizare si ca Basescu este de vina...
  • Claudiu Claudiu
    Pentru fazele acestea niciodata Observatorul Antena 1 nu va fi pe primu loc in audiente!
  • Andru Andru
    Fata e absolventa Ima.
  • SemnulExclamarii SemnulExclamarii
    Da, dar ale ei sunt Cherry....
  • vlad vlad
    Culmea ca "bugetara" cumpara 2 rosii la pret de 5.99/kg si se plange ca sant scumpe dupa care la taraba ei se vede ca vinde rosii cu 7 lei/kg.
    O "productie" intact media academy :)))
  • Victor Victor
    Zicea Radu Banciu ca au aranjat marfurile pe rafturile din hipermarketuri, sa arate ca romanii isi fac provizii. Va aduceti aminte? Acuma sa nu se inteleaga ca sunt fan Banciu, Domane fereste.
  • Rusnack Rusnack
    Ba, nu ma dau pe spate ca fiind o tragedie, dar astia de la Observator sunt chiar prosti. Nu-s un anti Antenist ca multi postaci de pe aici, dar parca reportajul de mai sus este facut la betie.

Trimite un comentariu

sus