A CRESCUT NUMĂRUL DE ABONAŢI TV. Numărul de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale a crescut cu 5% în 2012, la 6,03 milioane, din care aproape două treimi sunt abonaţi la reţele de cablu, potrivit datelor ANCOM, citate de Mediafax.
"Din totalul de 6 milioane de clienţi, 3,8 milioane sunt abonaţi la servicii furnizate prin intermediul reţelelor de cablu (+6,4%), 2,19 milioane sunt abonaţi la reţele satelit de tip DTH (+2,3%), iar 37.000 sunt abonaţi care recepţionează programe prin tehnologie IP (+34%)", se arată într-un comunicat al autorităţii de reglementare (ANCOM).
Rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de retransmisie creşte cu 4 puncte procentuale, până la 85,1%, iar rata de penetrare a serviciilor de retransmisie prin reţele de cablu ajunge la 53,6%.
La sfârşitul anului 2012, 61% din totalul abonaţilor erau din mediul urban.
Numărul de abonaţi TV a crescut cu 5% anul trecut şi a trecut de 6 milioane
STRATEGIE PRIVIND FILMELE LA TVR. Claudiu Săftoiu, preşedintele-director general al TVR, a declarat că managementul Televiziunii Române va elabora o strategie în privinţa achiziţiei de filme, astfel încât instituţia să scape de contractele care s-au dovedit oneroase, scrie DailyBusiness.ro, care citează Mediafax.
Consiliul de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune (SRTv) a adoptat pe 15 mai două hotărâri prin care l-a mandatat pe Claudiu Saftoiu să negocieze cu două companii de distribuţie de filme, Universal Studios Internaţional BV şi Prorom.
"Important e un lucru, că CA-ul m-a mandatat să fac tot ce este posibil legal pentru ca aceste contracte să nu aducă prejudicii pe mai departe televiziunii publice. În momentul acesta, niciunul dintre cele pe care am încercat noi să le prelungim într-o formă sau alta nu a adus vreun prejudiciu de un leu măcar televiziunii publice. E un moment de cotitură şi, mai mult decât atât, am solicitat şi foarte curând, în viitoarele şedinţe de CA, vom elabora o strategie pe achiziţie film, pentru ca astfel de situaţii să nu se mai întâmple", a spus Claudiu Saftoiu, potrivit Mediafax.
Strategie nouă pe achiziţia de filme la TVR
RADIOUL PUBLIC VREA PROMOVARE PE LCD. Societatea Română de Radiodifuziune scoate la licitaţie un contract pentru servicii de promovare a posturilor SRR pe ecrane tip LCD, scrie DailyBusiness.ro.
Campania de publicitate va fi derulată în minim 15 locaţii în zonele aglomerate şi intersecţiile mari din Bucureşti şi 20 de locaţii în principalele oraşe din ţară. Valoarea estimată a contractului depăşeşte 330.000 lei, fără TVA, potrivit anunţului publicat pe e-licitaţie.ro
Participanţii la licitaţie trebuie să aibă o cifră medie de afaceri în ultimii 3 ani, pentru domeniul contractului ce se va încheia, de cel puţin 667.500 lei. De asemenea, trebuie să facă dovaca că a prestat în ultimii 3 ani servicii similare în baza a cel puţin un contract în valoare de minim 333.750 lei, exclusiv TVA.
Radio România vrea să se promoveze pe ecrane LCD
CELE MAI PROMOVATE BRANDURI. Săptămâna trecută, companiile de bunuri de larg consum (FMCG) au fost cele mai active în promovarea pe TV, potrivit analizei BPN Blog. Dar cele mai promovare branduri au aparţinut operatorilor de telecomunicaţii. Încărcarea maximă cu reclame s-a menţinut şi în această perioadă pentru majoritatea televiziunilor, scrie Forbes.
Cei mai harnici clienţi publicitari pe micile ecrane, în perioada 13 – 19 mai a.c. au fost: Procter&Gamble (2.042 GRP’30all urban), Unilever (1.779), Kraft Foods (1.203), Studio Moderna (1.192) şi producătorul de bere Heineken (1.185).
Dar topul celor mai promovate branduri este dominat de companiile de telecomunicaţii, care nu-şi permit nicio „pauză de respiraţie”: Romtelecom (903 GRP’30all urban), Vodafone (838), Cosmote (689) şi Orange (644). Pe baza punctelor de audienţă (Gross Rating Point – GRP), clienţii publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.
Brandurile telecom nu-şi permit nicio pauză de odihnă pe televiziuni
PIAŢA ONLINE DE PUBLICITATE LA NIVEL EUROPEAN. Mediul online a înregistrat cea mai mare creştere din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate la nivel european, în 2012, publicitatea online depăşind 24,3 miliarde de euro, potrivit ultimei cercetări anuale AdEx Benchmark, dată joi publicităţii de IAB Europa, la conferinţa internaţională Interact de la Barcelona, relatează HotNews.ro. Piaţa a crescut cu 11,5% faţă de anul precedent, IAB apreciind că diversitatea publicităţii online a contribuit la această evoluţie în pofida volatilităţii macroeconomice care persistă pe continent. Valoarea europeană este de peste 1000 de ori mai mare decât cea anunţată recent pentru piaţa românească de publicitate online: 22,1 milioane de euro în 2012.Creşterea de 11,5% a fost, totuşi, mai lentă decât cea înregistrată în 2011 faţă de 2010 (15,3%).
Piaţa europeană de publicitate a depăşit 24 de miliarde de euro în 2012
LALA BAND VA AVEA REVISTĂ. Trupa Lala Band din serialul de pe Pro TV Pariu cu viaţa îsi lansează de joi o revistă, scrie Wall-Street.ro, care citează Mediafax.
Lala Band Magazine este revista dedicată trupei Lala Band. În cele 40 de pagini, revista cuprinde noutăţi, o trecere în revistă a principalelor momente din istoria trupei, interviuri cu membrii Lala Band, fotografii şi detalii din viaţa personală şi de scenă a celebrilor tineri.
Din Lala Band Magazine nu lipsesc paginile timp liber din care fanii serialului pot afla preferinţele fiecărui membru al trupei în materie de cărţi, filme, muzică, vacanţe, sport şi shopping.
Trupa LaLa Band îşi lansează revistă. Publisherii sunt MediaPro Pictures şi Editura Litera
PREMIU PENTRU FOTOGRAFIE. Fotografa americană Annie Leibovitz, celebră pentru portretele realizate unor personalităţi din muzică, artă şi politică, a fost distinsă miercuri cu premiul "Prinţul Asturiei" pe 2013 la categoria Comunicare şi umanitate, scrie Mediafax.
Annie Leibovitz a fost preferată de juriul care acordă aceste premii jurnalistei Christiane Amanpour, prezentatoare şi reporter special al posturilor de televiziune americane CNN şi ABC News, şi agenţiei fotografice Magnum, înfiinţată în anii 1940 de Robert Capa.
Fotografa americană Annie Leibovitz, laureata premiului "Prinţul Asturiei" pentru Comunicare pe 2013
MĂSURI DE SECURITATE PENTRU TWITTER. Twitter a lansat miercuri noi măsuri de securitate care le vor permite abonaţilor care doresc acest lucru să activeze un dublu sistem de control înainte de a se conecta, după piratarea mai multor conturi ale mass-media, scrie Mediafax.
Este vorba despre "o a doua verificare pentru a fi siguri că sunteţi dumneavoastră", le-a explicat reţeaua socială utilizatorilor.
"Veţi avea nevoie de o adresă de e-mail şi de un număr de telefon valide. După un test rapid pentru a vedea dacă telefonul dumneavoastră poate primi mesaje de pe Twitter, vă veţi putea conecta", a precizat Jim O'Leary, de la Twitter Product Security.
Twitter lansează noi măsuri de securitate după piratarea conturilor mai multor grupuri de presă
RECORD. Un jurnalist şi un scriitor norvegian au stabilit joi un nou record mondial pentru cel mai lung interviu realizat vreodată, în timpul căruia au abordat subiecte diverse precum preşedinţii americani, jocul de şah şi alte teme ceva mai personale, scrie Mediafax.
Începând de miercuri după-amiază, scriitorul Hans Olav Lahlum, deosebit de vorbăreţ şi ale cărui cunoştinţe par nelimitate, a răspuns întrebărilor puse de jurnalistul Mads Andersen pe site-ul tabloiduluiVGTV.
Acest maraton jurnalistic a continuat până joi după-amiază, obiectivul fiind acela de a discuta fără întrerupere timp de 30 de ore, pentru ca noul record să fie omologat de reprezentanţii Guinness Book.
Record Guinness: Un jurnalist şi un scriitor norvegian au realizat cel mai lung interviu din lume
Comentarii