Skip to main content

A CĂZUT LA VOT: Reclamele TV nu vor mai fi cronometrate. CNA, mai atent cu televiziunile, decât cu publicul

 

CNA_29_ian_09_050

Publicitate

Televiziunile au scăpat de ideea cronometrului pentru reclame. Membrii CNA au votat mai mult pentru interesul televiziunilor, decât pentru interesul publicului, pe care trebuie să îl apere prin lege.

Proiectul de decizie propus de preşedintele CNA, Laura Georgescu privind obligarea televiziunilor să afişeze pe ecran un timer care să contorizez minutele de reclamă nu a trecut de vot.

Paginademedia.ro vă prezintă argumentele membrilor CNA care nu au fost de acord cu cronometrarea pauzelor publicitare. Unul dintre argumentele membrilor forului: oamenii vor pleca din faţa televizoarelor, ca urmare audienţa reclamelor va fi mai mică, banii încasaţi - mai puţini, iar posturile nu vor mai avea bugete pentru emisiuni de calitate.

Poziţiile membrilor CNA, un organism care funcţionează, potrivit legii, "în interesul publicului" au reflectat, mai degrabă, interesul televiziunilor.

EXEMPLE. Chiar dacă nu există o reglementare, iar CNA nu a reuşit astăzi să voteze una, anumite posturi TV recurg deja la cronometrarea reclamelor. AXN porneşte cronometrul imediat ce încep reclamele. La Pro Cinema, mecanismul este diferit: doar ultimele două minut de publicitate sunt cronometrate.

Potrivit legii audiovizualului, televiziunile pot difuza 12 minute de publicitate comercială pe oră, în timp ce posturile Societăţii Române de Televiziune pot difuza opt minute de reclamă la fiecare oră.

Cristina Trepcea s-a declarat total împotriva acestui proiect de decizie.

"Oamenii vor pleca din faţa televizorului. Asta nu este în avantajul publicului sau al agenţiilor. E important ca televiziunile să aibă bani ca să facă programe de calitate.(...) Eu cred că este exces de reglementare", a spus Cristina Trepcea, membru CNA.

Alte discuţii care au avut loc pe marginea proiectului de decizie, în continuare:

Narcisa Iorga, membru CNA:

"Eu susţin acest proiect de decizie. Pur şi simplu transparentizăm timpul de publicitate. Măsurăm cât se difuzează publicitate, nu cred că încurcăm pe nimeni cu nimic."

Cristina Trepcea, membru CNA:

"Oamenii vor pleca din fata televizorului. Asta nu este în avantajul publicului sau al agenţiilor. E important ca televiziunile să aibe bani ca să facă programe de calitate.

Sunt împotriva acestei decizii. Nu cred că este cazul să dăm această decizie, vom face foarte mult rău.

Televiziunile mari nu au cele 12 minute de publicitate, au 6-7 minute de publicitate pe oră. Eu cred că este exces de reglementare. Eu cred că legea e suficient de completă pentru a rezolva problemele cu publicitatea.".

Lorand Turoş, membru CNA:

"Părerea mea este că prin această decizie nu rezolvăm nicio problemă."

Christian Mititelu, membru CNA:

"Mi se pare o formă de suprareglementare care, de fapt, nu rezolvă problema.  Ar fi pripit să ne hotărâm la o astfel de decizie. Nu îmi sună că ar rezolva ceva."

Răsvan Popescu, membru CNA:

"Publicul n-o să înţeleagă cum funcţionează acest ceas. Trebuie să avem şi o consultare cu radiodifuzorii. Aş propune să avem în primul rând o întâlnire cu radiodifuzorii şi apoi să implementăm această decizie dublată cu o educare a publicului cu privire la acest contor."

Cum suna proiectul de decizie?

"Radiodifuzorii au obligaţia ca pe întreaga durată de difuzare a publicităţii televizate să afişeze pe ecran cronometrarea în mod descrescător a timpului dedicat spoturilor publicitare televizate şi spoturilor de teleshoping-urilor astfel încât pentru fiecare oră de emisie începând cu minutul 00 şi încheind cu minutul 59, durata dedicată acestor spoturi să nu depăşească 12 minute pentru posturile comerciale, respectiv opt minute pentru posturile publice.

În cadrul fiecărei ore de emisie cronometrarea publicităţii va începe odată cu difuzarea primului spot publicitar sau de teleshoping prin afişarea minutului 12, pentru posturile comerciale, respectiv a minutului opt pentru posturile publice şi va continua cu următoarele spoturi, indiferent dacă acestea sunt prezentate în calup publicitar sau izolat.
Dispoziţiile prezente nu se aplică anunţurilor de autopromovare a radiodifuzorului în legăturile cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, anunţurilor de sponsorizare şi plasărilor de produse, precum şi coperţilor publicitare.
Dimensiunea semnului de cronometrare va fi de minimum 30 de puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 60 în format HD, înaltă definiţie."

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Aeam Aeam
    Relativ la reclamele pe tv. ,aproape 1/3 din transmisie sint reclame ,deasemeni se rulează repetat aceieasi filme. Toate telv. au acelaș procedeu si slava domnului încasează ca lumea.
  • LED LED
    Normal , ca nu-i nimic rau sa astepti 15 minute intr-o pauza de publicitate (pe care prezentatorii de emisiuni o anunta "o scurta pauza " ). Macar asa stiam si noi cat trebuie sa asteptam intr-o pauza de publicitate , ca sa schimbam canalul pentru ca nu ne face placere sa vedem reclame , un sfert de ora !!
  • uno sapiens uno sapiens
    Banii reprezinta probabil si problema ta, a mea si a lor, asa ca te anunt ca ai descoperit apa calda si gaura de la covrig... Daca te deranjeaza reclamele, dar doresti emisiuni de calitate, exista si solutii, dar tot cu bani...
  • uno sapiens uno sapiens
    Pentru "specialistii de pe margine", va amintesc ca nu suntem pe un stadion. E adevarat ca in romanica (cu r mic), fiecare se pricepe la orice altceva, exceptand jobul pe care trebuie sa-l presteze oficial...
  • eusss eusss
    la antena 3 au cel putin 20 de min. de publicitate pe ora.
  • andrei andrei
    cele 12 minute nu includ promourile
  • MusYcBoX MusYcBoX
    Citesc si ma minunez - ''12 min de publicitate in 60 de minute'' ! Alo CNA ! Dormiti ? Doua exemple - Pro Cinema - serialul La Bloc (un episod are 20 de minute - într-o oră se transmit 2 episoade - în total 40 de minute - până la 60 de minute sunt 20 de minute de publicitate). - Sport.ro si GSP TV - un meci de fotbal (o repriza are 45 de minute - pana la 60 de minute sant 15 minute de publicitate + cele cateva minute din timpul meciului, adica aproape 20 de minute de publicitate). Dormiti linistiti - CNA vegheaza !
  • dizident dizident
    n-ai reclame, n-ai tv. end of story.
  • dizident dizident
    ia fa-o tu ma, daca te pricepi si zici ca e un spanac. ia uimeste-ma. notiunea de "cg" iti spune ceva? daca ai unul gratis, te rog, te astept. iar daca reusesti tu sa mi-l si controlezi cu sistemul de automatizare astfel incat sa-ti dea counter invers tot pe degeaba, iti dau o bere. la naiba, sunt generos, iti dau o lada de bere.
  • burningsnowflake burningsnowflake
    nu trebuie cumparat nimic si nu costa nimic.
    sistemele de emisie(playout-urile) au countdown-uri, trebuie doar afisate pe ecran.
    un spanac...........
  • Daniel Daniel
    Care investitie tehnica? ce trebuie cumparat sa pui un counter pe ecran?
  • Daniel Daniel
    Asta era problema defapt BANII dar oare cati bani au primit sa voteze impotriva? Cum se face ca PRO si A1 au mai tot timpu minutul de aur in timpu reclamelor? cred ca e mai relevant sa vezi daca un telespectator DORESTE sa vada acea reclama nu sa fie captiv.
  • uno sapiens uno sapiens
    Si cine plateste pentru investitiile tehnice? Laura sau Narcisa? In natura sau in valuta din Botswana?
  • alex alex
    chestia asta cu minutele de publicitate pe ecran se aplica acum doar pe AXN , ( Acasa tv ,MTV RO . Pro Cinema ) ultimele 2 minute
  • Teodor Teodor
    Sa apară pe ecran minutele si secundele din publicitate ? Ce naiba sa umplem ecranu cu tot felul de chestii ca la OTV

Trimite un comentariu

sus