Televiziunile au scăpat de ideea cronometrului pentru reclame. Membrii CNA au votat mai mult pentru interesul televiziunilor, decât pentru interesul publicului, pe care trebuie să îl apere prin lege.
Proiectul de decizie propus de preşedintele CNA, Laura Georgescu privind obligarea televiziunilor să afişeze pe ecran un timer care să contorizez minutele de reclamă nu a trecut de vot.
Paginademedia.ro vă prezintă argumentele membrilor CNA care nu au fost de acord cu cronometrarea pauzelor publicitare. Unul dintre argumentele membrilor forului: oamenii vor pleca din faţa televizoarelor, ca urmare audienţa reclamelor va fi mai mică, banii încasaţi - mai puţini, iar posturile nu vor mai avea bugete pentru emisiuni de calitate.
Poziţiile membrilor CNA, un organism care funcţionează, potrivit legii, "în interesul publicului" au reflectat, mai degrabă, interesul televiziunilor.
EXEMPLE. Chiar dacă nu există o reglementare, iar CNA nu a reuşit astăzi să voteze una, anumite posturi TV recurg deja la cronometrarea reclamelor. AXN porneşte cronometrul imediat ce încep reclamele. La Pro Cinema, mecanismul este diferit: doar ultimele două minut de publicitate sunt cronometrate.
Potrivit legii audiovizualului, televiziunile pot difuza 12 minute de publicitate comercială pe oră, în timp ce posturile Societăţii Române de Televiziune pot difuza opt minute de reclamă la fiecare oră.
Cristina Trepcea s-a declarat total împotriva acestui proiect de decizie.
"Oamenii vor pleca din faţa televizorului. Asta nu este în avantajul publicului sau al agenţiilor. E important ca televiziunile să aibă bani ca să facă programe de calitate.(...) Eu cred că este exces de reglementare", a spus Cristina Trepcea, membru CNA.
Alte discuţii care au avut loc pe marginea proiectului de decizie, în continuare:
Narcisa Iorga, membru CNA:
"Eu susţin acest proiect de decizie. Pur şi simplu transparentizăm timpul de publicitate. Măsurăm cât se difuzează publicitate, nu cred că încurcăm pe nimeni cu nimic."
Cristina Trepcea, membru CNA:
"Oamenii vor pleca din fata televizorului. Asta nu este în avantajul publicului sau al agenţiilor. E important ca televiziunile să aibe bani ca să facă programe de calitate.
Sunt împotriva acestei decizii. Nu cred că este cazul să dăm această decizie, vom face foarte mult rău.
Televiziunile mari nu au cele 12 minute de publicitate, au 6-7 minute de publicitate pe oră. Eu cred că este exces de reglementare. Eu cred că legea e suficient de completă pentru a rezolva problemele cu publicitatea.".
Lorand Turoş, membru CNA:
"Părerea mea este că prin această decizie nu rezolvăm nicio problemă."
Christian Mititelu, membru CNA:
"Mi se pare o formă de suprareglementare care, de fapt, nu rezolvă problema. Ar fi pripit să ne hotărâm la o astfel de decizie. Nu îmi sună că ar rezolva ceva."
Răsvan Popescu, membru CNA:
"Publicul n-o să înţeleagă cum funcţionează acest ceas. Trebuie să avem şi o consultare cu radiodifuzorii. Aş propune să avem în primul rând o întâlnire cu radiodifuzorii şi apoi să implementăm această decizie dublată cu o educare a publicului cu privire la acest contor."
Cum suna proiectul de decizie?
"Radiodifuzorii au obligaţia ca pe întreaga durată de difuzare a publicităţii televizate să afişeze pe ecran cronometrarea în mod descrescător a timpului dedicat spoturilor publicitare televizate şi spoturilor de teleshoping-urilor astfel încât pentru fiecare oră de emisie începând cu minutul 00 şi încheind cu minutul 59, durata dedicată acestor spoturi să nu depăşească 12 minute pentru posturile comerciale, respectiv opt minute pentru posturile publice.
În cadrul fiecărei ore de emisie cronometrarea publicităţii va începe odată cu difuzarea primului spot publicitar sau de teleshoping prin afişarea minutului 12, pentru posturile comerciale, respectiv a minutului opt pentru posturile publice şi va continua cu următoarele spoturi, indiferent dacă acestea sunt prezentate în calup publicitar sau izolat.
Dispoziţiile prezente nu se aplică anunţurilor de autopromovare a radiodifuzorului în legăturile cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, anunţurilor de sponsorizare şi plasărilor de produse, precum şi coperţilor publicitare.
Dimensiunea semnului de cronometrare va fi de minimum 30 de puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 60 în format HD, înaltă definiţie."
LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
sistemele de emisie(playout-urile) au countdown-uri, trebuie doar afisate pe ecran.
un spanac...........