Emisiunea În gura presei, prezentată de Mircea Badea, este unul dintre cele mai eficiente programe TV, după analiza încasărilor din reclame. În nouă ani de program (împliniţi pe 13 septembrie), În gura presei a atras din publicitate peste 13 milioane de euro, potrivit estimărilor Paginademedia.ro.
Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, cum au evoluat, pe ani, încasările din publicitate, dar şi audienţa emisiunii prezentate de Mircea Badea în direct la Antena 3 şi în reluare la Antena 1.
Pentru început, cum a mers publicitatea la Mircea Badea, în fiecare an. Estimările Paginademedia.ro au fost făcute pe baza punctelor de audienţă (GRP-Gross Rating Points) obţine de reclamele difuzate în emisiune.
BANI. 2012, cel mai bun an: 2,3 milioane de euro în total
Încasările de publicitate ale emisiunii au fost proporţionale cu audienţa emisiunii prezentate de Mircea Badea. În 2004, după trei luni pe Antena 1, banii din reclame, ca şi ratingul, erau la început: până în 100.000 de euro.
Un an mai târziu, se lansează Antena 3, iar emisiunea lui Mircea Badea este difuzată şi la noul post de ştiri al Intact. Deocamdată, interesul pentru publicitari rămâne scăzut: 80.000 de euro pe tot anul 2005.
După bani mai puţini în primii doi ani de emisie, publicitatea a explodat, iar în 2007 a atins milionul de euro.
Epoca de vârf în materie de publicitate (şi nu numai) a venit după 2008: media încasărilor a sărit de un milion şi jumătate de euro pe an ajungând, în 2009, la două milioane de euro.
Vârful a fost atins anul trecut: circa 2,3 milioane de euro atraşi de emisiunea În gura presei, cumulat pe Antena 1 şi Antena 3.
În total, în fix nouă ani de În gura presei, Mircea Badea a produs pentru grupul Intact publicitate de 13,2 milioane de euro, potrivit estimărilor făcute de Paginademedia.ro.
Cei mai mulţi bani au venit din difuzările de la miezul nopţii, de pe Antena 3 (peste opt milioane de euro), în timp ce reluările de dimineaţă, de pe Antena 1, au avut reclame de peste cinci milioane de euro în nouă ani de emisie.
Încasările din publicitate ale emisiunii În gura presei cu Mircea Badea, pe Antena 1 şi pe Antena 3:
Antena 3 | Antena 1 | Total | |
---|---|---|---|
2004 | - | 97.000 | 97.000 |
2005 | 1.500 | 78.000 | 79.500 |
2006 | 180.000 | 102.000 | 282.000 |
2007 | 680.000 | 321.000 | 1.000.000 |
2008 | 1.000.000 | 700.000 | 1.700.000 |
2009 | 1.200.000 | 800.000 | 2.000.000 |
2010 | 1.150.000 | 900.000 | 2.050.000 |
2011 | 1.300.000 | 960.000 | 2.260.000 |
2012 | 1.500.000 | 800.000 | 2.300.000 |
2013 | 990.000 | 420.000 | 1.410.000 |
TOTAL | 8.001.500 | 5.178.000 | 13.179.500 |
Sursa: estimare Paginademedia.ro pe baza punctelor de audienţă.
AUDIENŢE. Prima zi a lui Mircea Badea, de patru ori În gura presei. Ratingul primelor difuzări
Pe 13 septembrie 2004, Antena 1 difuza prima emisiune În gura presei, un program de jumătate de oră (Antena 3 se va lansa un an mai târziu). În prima zi, emisiunea lui Mircea Badea a fost dată de postul principal al Intact de patru ori. Audienţa la cea mai bună difuzare din prima zi: 153.000 de români, dintre care 84.000 din oraşe.
Ratingul din prima zi s-a menţinut, de altfel, în primii ani de difuzare pe Antena 1. Cu mici variaţii, din 2004 şi până în 2007, Antena 1 avea cu Mircea Badea audienţe de 150-170.000 de români pe minut, din care 90.000 din oraşe.
Audienţa emisiunii În gura presei în prima zi de emisie (13 septembrie 2004):
Ora difuzare | NATIONAL | URBAN |
---|---|---|
6:30 | 91.000 telespectatori pe minut (0,5 rtg) | 68.000 (0,6) |
8:15 | 102.000 (0,5) | 77.000 (0,7) |
12:30 | 93.000 (0,5) | 69.000 (0,6) |
24:05 | 153.000 (0,8) | 84.000 (0,8) |
Ca o paranteză, formatul de one man show nu îi era străin lui Mircea Badea. În 2001-2002, când Realitatea TV abia era lansată, Mircea Badea făcea un program la postul deţinut atunci de Silviu Prigoană. Câteva imagini de atunci, obţinute de Paginademedia.ro:
EVOLUŢIA AUDIENŢEI. Mircea Badea, aproape “invizibil” în primul an de Antena 3. Creşteri de câteva ori pe an
Pe Antena 1, Mircea Badea şi-a atras, din start, o masă de fani care s-a menţinut constantă de-a lungul anilor. Pe Antena 3 însă, post aflat la început, emisiunea În gura presei a avut de aşteptat până să obţină cifre de audienţă notabile (ca de altfel întregul canal de ştiri al Intact).
În 2005, primul an de Antena 3, audienţa lui Mircea Badea, la miezul nopţii, abia se vedea: o medie de 8.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional, 6.000 la oraşe. Ratingul a sărit în 2006 de câteva ori: 44.000 de români media pe minut. În 2007, aproape s-a triplat.
Până în 2012, audienţa lui Mircea Badea, la miezul nopţii, a crescut în fiecare an.
Cea mai bună audienţă medie pe Antena 3 a avut-o anul trecut: 333.000 de români media pe minut, dintre care 268.000 din oraşe.
Audienţa emisiunii În gura presei pe ANTENA 1, în fiecare an (media pe ediţie):
ANTENA 1 | NATIONAL | URBAN |
---|---|---|
2004 | 148.000 telespectatori pe minut (0,8 rtg) | 92.000 (0,9) |
2005 | 158.000 (0,8) | 90.000 (0,8) |
2006 | 173.000 (0,9) | 99.000 (0,9) |
2007 | 157.000 (0,8) | 90.000 (0,9) |
2008 | 219.000 (1,1) | 147.000 (1,3) |
2009 | 262.000 (1,3) | 186.000 (1,6) |
2010 | 256.000 (1,3) | 182.000 (1,6) |
2011 | 246.000 (1,2) | 177.000 (1,5) |
2012 | 230.000 (1,2) | 147.000 (1,4) |
2013 | 203.000 (1,1) | 117.000 (1,1) |
Audienţa emisiunii În gura presei pe canalul de ştiri ANTENA 3, în fiecare an (media pe ediţie):
ANTENA 3 | NATIONAL | URBAN |
---|---|---|
2005 | 8.000 telespectatori pe minut | 6.000 (0,1 rtg) |
2006 | 44.000 (0,2) | 35.000 (0,3) |
2007 | 103.000 (0,5) | 73.000 (0,7) |
2008 | 202.000 (1) | 165.000 (1,5) |
2009 | 263.000 (1,3) | 210.000 (1,8) |
2010 | 268.000 (1,3) | 204.000 (1,8) |
2011 | 320.000 (1,6) | 239.000 (2,1) |
2012 | 333.000 (1,7) | 268.000 (2,6) |
2013 | 284.000 (1,5) | 230.000 (2,2) |
Comentarii
nu iti ataci patronul in calitatea lui de actionar. Atunci cand patronul este si om politic, si afacerist, face tot felul de aliante, cand cu unii, cand cu altii, mai este si senator, se cam schimba discutia despre jurnalism. Adica in orice discutie trebuie sa prezinti echilibrat partile. Fie ca e vorba de politica, fie ca e vorba de cazul ICA sau de Grivco Energy.
Eu nu ma pot regasi intr-un discurs suburban, intr-un continuu atac indreptat impotriva institutiilor statului (inclusiv partenerul de alianta, domnul Ponta, "dat cu capul" de nu mai stiu ce...). Si nu ma pot regasi in ipocrizie. Un om politic este bun sau rau in functie de aliantele de moment. Care aliante se tot schimba, deci si directia jurnalistica a trustului. Este un exemplu clar de jurnalism schizoid.
Te regasesti si in acuzatia de pedofilie adusa unui judecator care se plimba de mana cu fiica lui?
Interesant ar fi de aflat daca profilul real al telespectatorului se potriveste cu profilul pe care-l vand agentiile de media clientilor.