Radu Moraru a reclamat astăzi la CNA faptul că Naşul TV ar fi fost scos, din 1 septembrie, din pachetul de baza digital al UPC.
După o audiere de aproape o oră a ambelor părţi, Consiliul nu a luat nicio decizie. Laura Georgescu, preşedinte CNA, a spus doar că va propune membrilor CNA “să demarăm un control împreună cu Protecţia Consumatorilor şi cu dei de la ANCOM, să vedem care este situaţia”.
“Este vorba de o încălcare gravă a legii audiovizualului, un subiect cu care ne-am mai confruntat în trecut. Compania UPC ne-a scos din pachetul digital de bază”, a declarat Radu Moraru în faţa CNA.
De cealaltă parte, reprezentanţii UPC s-au apărat spunând că abonaţii companiei la pachetele digitale recepţionează acest canal prin intermediu set-top-box-ului. Aceştia au mai explicat că abonamentul în care putea fi recepţionat şi postul Naşu TV până la data de 1 septembrie se numeşte Optim şi conţine un număr mai mic de programe decât abonamentul familia (abonament digital). Asta ar însemna că UPC nu era obligat să retransmită postul Naşul TV.
Reţelele de cablu au obligaţia să includă în oferta sa serviciile de programe ale radiodifuzorilor privaţi, aflaţi sub jurisdicţia României, în limita a 25% din numărul total de servicii de programe distribuite prin reţeaua respectivă.
“Nu l-am scos din pachetul digital. Din punct de vedere al abonatului această mişcare nu se simte. El a rămas în pachetul de bază. Orice abonat de digital odată cu set-top-box-ul beneficiază de acest canal. Nu văd de ce această problemă dintre UPC şi Naşul TV a ajuns la CNA”, a declarat Cornel Marian, consilier reglementări reţea la UPC.
Naşul TV a mai avut în trecut probleme si cu RCS. La jumătatea lunii martie, Consiliul Naţional al Audiovizulaului a somat public RCS&RDS să retransmită postul Naşul TV în oferta digitală, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
La două săptămâni de la decizia CNA din 12 martie, postul de televiziune deţinut de Radu Moraru, Naşul TV, a intrat pe reţeaua de cablu RCS&RDS.
Din discuţiile de la CNA:
Radu Moraru la CNA:
Este vorba de o încălcare gravă a legii audiovizualului, un subiect cu care ne-am mai confruntat în trecut. Compania UPC ne-a scos din pachetul digital de bază şi ne-a cotat, fiind practic singurul post din lista must-carry care a beneficiat de acest tratament. Întrebarea mea este de ce? Noi avem o hârtie de la UPC în care ni se spune că suntem scoşi din 500.000 de case. E un prejudiciu uriaş din punct de vedere a publicului, este o pierdere economică foarte mare. Noi ne vom adresa instanţelor judecătoreşti. Dar prea uşor se încalcă legea. Legea e foarte clară. Gandiţi-vă cât de uşor este eliminat un post din casele a 500.000 de oameni. Suntem liberi la retransmisie, prin acest comportament ei cer bani oamenilor care vor să ne vadă. Suntem singurul post eliminat în acest mod din lista must-carry, iar posturi care sunt sub noi pe lista must-carry stau bine mersi în pachetul de bază digital. Din scrisoarea trimisă către CNA e dovada că nu cunoaşte legea.
Când merg la UPC, telespectatorilor li se spune că trebuie să plătească dublu pe un abonament prin care li se ofera un aparat prin intermediul căruia pot vedea postul Naşul TV.Din 1 septembrie UPC-ul încalcă legea, atunci ne-au scos. Tot anul până la 1 septembrie noi eram recepţionaţi în toate casele care aveau abonament UPC la pachetul de bază digital.
Laura Georgescu, preşedinte CNA: Aveaţi vreo datorie la UPC?
Radu Moraru:
Noi avem o situaţie legală şi una contractuală. Avem un litigiu din perioada anterioada perioadei în care am intrat pe lista must-carry, noi am plătit pentru niste serviciii iar ei nu au indeplinit nicio secundă obligaţiile contractuale. Am plătit să fim difuzaţi şi în analog şi digital. Niciodata UPC-ul nu ne-a difuzat în toată ţara digital şi analog, asta ţine strict de niste contacte, nu de CNA.
Răspunsul UPC trimis către CNA este cutremurător. Legea spune ca 25% din programele pe care le retransmite în reţeaua sa, UPC spune că are două reţele, una numită Optim şi una Familia. 149 de canale transmit în reţeaua digitală. Noi am fost de vreo 8 ori la UPC timp în care am încercat să spargem aceasta blocadă.
Din 15 septembrie UPC are o nouă conducere, un nou CEO pentru Europa Centrală şi de Sud-Est.
Abonaţii care vor să ne vadă trebuie să plătească în plus pentru a ne putea vedea faţă de pachetul de baza - Optim.
Narcisa Iorga, membru CNA:
Din documentul pus la dispoziţie reiese o chestiune pe care n-o înţeleg. Dacă vreţi să renunţaţii la contractul pe care îl aveaţi veţi pierde poziţia preferenţială pe care o aveţi. Corespondenţa aceasta era în luna ianuarie.
Radu Moraru:
Legea audiovizualului interzice să cerem sau să oferim bani pentru a fi retransmişi în condiţiile în care Naşul TV este în must-Carry.
Cornel Marian, reprezentant UPC:
Canalul Naşul se găseşte în pachetul digital, absolut orice abonat de digital beneficiază de set-top-box şi beneficiază de acest canal.
Nu l-am scos din pachetul digital. Din punct de vedere al abonatului această mişcare nu se simte. El a rămas în pachetul de bază. Orice abonat de digital odată cu set-top-box-ul beneficiază de acest canal. Nu văd de ce această problemă dintre UPC şi Naşul TV a ajuns la CNA.
Avocat UPC:
Toţi abonaţii din digital vă recepţionează. Toţi abonaţii UPC deţin set-top-box deci vă recepţionează. Au fost reconfigurări de frecvenţă. Toţi plătitorii de pachet de baza digital recepţionează Naşul TV.
Laura Georgescu:
O sa le propun membrilor să demarăm un control împreună cu Protecţia Consumatorilor şi cu dei de la ANCOM, să vedem care este situaţia.
Citeşte şi:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii