Prevederile care permit suspendarea licenţei audiovizuale pentru radiodifuzorii aflaţi în insolvenţă sunt "restrictive, aduc atingere libertăţii presei, instaurează un regim discriminatoriu în piaţa de mass-media şi crează pemizele unor posibile abuzuri", consideră Centrul pentru Jurnalism Independent, organizaţie condusă de Ioana Avădani.
Organizaţia de media mai spune că această prevedere "ridică riscuri majore de abuz, permiţând statului – din poziţia sa de creditor - să scoată de pe piaţă radiodifuzori incomozi".
Poziţia integrală a Centrului pentru Jurnalism Independent, în continuare:
"Centrul pentru Jurnalism Independent consideră că prevederile care permit suspendarea licenţei audiovizuale pentru radiodifuzorii aflaţi în insolvenţă sunt restrictive, aduc atingere libertăţii presei, instaurează un regim discriminatoriu în piaţa de mass-media şi crează pemizele unor posibile abuzuri.
Articolul 81 (3) din Ordonanta de urgenţă 91/2.10.2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa) publicată în Monitorul Oficial 620 din 4.10.2013 prevede că:
"În cazul în care activitatea debitorului se află sub incidenţa prevederilor Legii audiovizualului nr.504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a deschiderii procedurii şi până la data confirmării planului de reorganizare se suspendă licenţa audiovizională, în sensul Legii audiovizualului nr.504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu începere de la data primirii comunicării de către Consiliul Naţional al Audiovizualului. În planul de reorganizare vor fi prevăzute condiţiile de exercitare a dreptului de a difuza, într-o zonă determinată, un anume serviciu de programe, condiţii ce vor fi suspuse aprobării prealabile a Consiliului Naţional al Audiovizualului."
Formularea contravine Legii Audiovizualului care nu prevede „suspendarea” licenţei audiovizuale, ci doar retragerea acesteia, în condiţii bine stabilite printre care nu se numărăr şi insolvenţa.
O eventuală suspendare a licenţei audiovizuale va pune radiodifuzorul în situaţia de a înceta emisia, tăindu-i astfel posibilitatea de redresare financiară prin prestarea activităţii economice principale. Sistarea emisiei presupune şi încălcarea contractelor în derulare, ceea ce ar putea atrage noi sarcini şi sancţiuni finaniciare pentru radiodifuzor.
Aplicarea unei astfel de măsuri doar în cazul radiodifuzorilor introduce un tratament discriminatoriu, atât în raport cu alte tipuri de media (presă scrisă, online), cât şi cu alţi operatori economici care funcţionează în baza unor licenţe (de exemplu, transportatorii).
Această prevedere ridică riscuri majore de abuz, permiţând statului – din poziţia sa de creditor - să scoată de pe piaţă radiodifuzori incomozi.
Considerăm că acest text nu răspunde criteriilor de urgenţă care să justifice adoptarea de reglementări prin OUG, cu atât mai mult cu cât un proiect de lege echivalent se află în prezent în debatere publică, pe site-ul Ministerului Justiţiei.
Solicităm Parlamentului să ia în discuţie OUG 91/2.10.2013 şi să respingă prevederile care aduc atingere libertăţii presei şi liberei concurenţe."
Citeşte şi:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu