Postul de ştiri Digi 24 are oficial date de audienţă, zilnic, începând cu 1 martie. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, ce audienţe a avut Digi 24 în primele zile de primăvară şi care au fost cele mai urmărite emisiuni ale canalului RCS.
De menţionat că Digi 24, deşi a fost declarat liber la retransmisie, nu este inclus încă pe toţi operatorii de cablu (cum ar fi UPC).
Câţi români s-au uitat la Digi?
Câteva concluzii:
- Ca observaţie generală, Digi 24 a avut o audienţă cam la jumătatea postului Realitatea TV şi de zece ori mai mici decât Antena 3, pe naţional şi la oraşe.
- Diferenţele sunt mai mici pe publicul comercial, unde Digi se apropie de Realitatea TV după media pe zi. Nu şi seara.
- O altă tendinţă interesantă după câteva zile de măsurători, neîntâlnită la celelalte posturi: seara, în intervalul de maximă audienţă, când ratingul televiziunii, în mod normal, creşte, la Digi 24 este egal sau chiar mai mic decât cel din timpul zilei.
- A patra observaţie: intervalul de prânz: 12.00-15.00 are cele mai bune cifre, mai ales pe targetul comercial.
Audienţele Digi 24, în primele zile de martie:
NAŢIONAL. După media pe toată ziua, Digi 24 a avut o medie de aproximativ 50.000 de telespectatori pe minut, la nivelul întregii ţări, după media pe zi. Cifra a fost puţin mai ridicată ieri – 62.000 de români, într-o zi încărcată cu evenimente (dosarul Transferurilor, validarea Guvernului).
Ca o comparaţie, Digi 24 a avut o audienţă de zece ori mai mică decât a Antenei 3 (cel mai urmărit post de ştiri) şi aproape de trei ori mai mică decât ratingul Realitatea TV.
URBAN. La oraşe, în primele zile din martie, Digi 24 a avut o medie de 35.000 de telespectatori. Tot ieri a fost cea mai bună zi: aproape 50.000 de orăşeni pe post.
COMERCIAL. Situaţia este diferită pe targetul comercial 18-49 de ani. După media pe zi, Digi 24 se apropie de Realitatea TV. Seara, în Prime-Time însă, Digi 24 este mult în urma celorlalte canale şi pe acest target.
Audienţa medie a postului Digi 24, în intervalul 1-4 martie, în comparaţie cu celelalte posturi de ştiri
NATIONAL | URBAN | COMERCIAL | |
---|---|---|---|
MEDIA PE ZI | Nr. persoane (rtg%) | Nr. persoane (rtg%) | Nr. persoane (rtg%) |
DIGI 24 | 48.000 (0,3) | 35.000 (0,4) | 13.000 (0,2) |
Antena 3 | 437.000 (2,4) | 303.000 (3) | 52.000 (1) |
Romania TV | 240.000 (1,3) | 109.000 (1,1) | 23.000 (0,4) |
B1 TV | 166.000 (0,9) | 100.000 (1) | 29.000 (0,6) |
Realitatea TV | 139.000 (0,8) | 71.000 (0,7) | 19.000 (0,4) |
#colspan# | #colspan# | #colspan# | |
NATIONAL | URBAN | COMERCIAL | |
PRIME-TIME | Nr. persoane (rtg%) | Nr. persoane (rtg%) | Nr. persoane (rtg%) |
DIGI 24 | 49.000 (0,3) | 38.000 (0,4) | 10.000 (0,2) |
Antena 3 | 648.000 (3,5) | 454.000 (4,5) | 78.000 (1,5) |
Romania TV | 283.000 (1,5) | 136.000 (1,3) | 27.000 (0,5) |
B1 TV | 220.000 (1,2) | 130.000 (1,3) | 39.000 (0,8) |
Realitatea TV | 152.000 (0,8) | 84.000 (0,8) | 22.000 (0,4) |
Audienţa postului Digi 24, pe zile, în intervalul 1-4 martie
NATIONAL | URBAN | COMERCIAL | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
MEDIA PE ZI | Nr. persoane | Rtg% | Nr. persoane | Rtg% | Nr. persoane | Rtg% |
1 martie | 37.000 | 0.2 | 28.000 | 0.3 | 10.000 | 0.2 |
2 martie | 50.000 | 0.3 | 32.000 | 0.3 | 14.000 | 0.3 |
3 martie | 43.000 | 0.2 | 32.000 | 0.3 | 9.000 | 0.2 |
4 martie | 62.000 | 0.3 | 49.000 | 0.5 | 17.000 | 0.3 |
MEDIE | 48.000 | 0.3 | 35.000 | 0.4 | 13.000 | 0.2 |
NATIONAL | URBAN | COMERCIAL | ||||
PRIME-TIME | Nr. persoane | Rtg% | Nr. persoane | Rtg% | Nr. persoane | Rtg% |
1 martie | 43.000 | 0.2 | 29.000 | 0.3 | 6.000 | 0.1 |
2 martie | 42.000 | 0.2 | 29.000 | 0.3 | 9.000 | 0.2 |
3 martie | 49.000 | 0.3 | 43.000 | 0.4 | 9.000 | 0.2 |
4 martie | 61.000 | 0.3 | 50.000 | 0.5 | 17.000 | 0.3 |
MEDIE | 49.000 | 0.3 | 38.000 | 0.4 | 10.000 | 0.2 |
Care este situaţia emisiunilor? Ştirile de după amiază, cele mai bune cifre
În primele patru zile din martie, cea mai vizonată emisiune a fost rubrica de Meteo de la ora 14: aproape 120.000 de români pe post, dintre care 76.000 de la oraşe. Performanţa de peste 100.000 de români, la nivel naţional, este atinsă tot de o rubrică din acelaşi jurnal: cea de sport.
Pe publicul urban, primele programe în top sunt rubrica de Meteo de la ora14.00, rubrica de sport de la ora 16.00 şi vremea din calupul de ştiri de la prânz.
Vârfurile pe publicul comercial sunt tot în zona prânzului: o medie de 30-40.000 de persoane între 18 şi 49 de ani la jurnalele orelor 12.00, 13.00 şi 14.00.
Ce se întâmplă seara?
Jurnalul de Seară, realizat de Cosmin Prelipceanu a avut o medie de 65.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional, din care 55.000 la oraşe.
Celălalt talk-show al serii, Imparţial, cu Luca Niculescu a avut la fiecare din cele trei difuzări de până acum, 51.000 de români pe post, dintre care 39.000 de la oraşe.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
@sasa Sa-mi zica si mie cineva eu la ce ma uit ca nu ma simt chiar spuma (nu fac clabuci) dar nici pleava nu par a fi? (nu-s chiar praf)
@mirela, este adevarat ca asteptarile erau mai mari. Pe mine unul nici macar audienta nu ma deranjeaza cata vreme nu vor exista derapaje editoriale. Sa speram ca va rezista pe piata media ca-s convins ca au cheltuieli de productie f. mari. RDS are vreo 42% cota de piata deci ar trebui sa corelam audienta cu procentul asta (inmultita cu 2.38).
As ruga pe cineva sa imi spuna si mie care sunt operatorii ce au introdus in grila Digi 24. Al meu operator (care nu e nici UPC si nici Nextgen) nu da nici un semn de interes. Asa cum mai citit si prin alte parti, s-ar parea ca nici RCS nu se prea grabeste sa elibereze avize de retransmisie si ar mai fi si faptul ca operatorii cer si echipamente ca sa preia postul.
Pana cand nu va reintra la toti operatorii eu zic ca e prematur sa vorbim de audiente.
Voi, astia care va uitati doar la Dig 24 sunteti spuma intelectualtatii din Romania iar restul sunt niste analfabeti.
Vedeti ca au mai fost unii cu nasul pe sus, exact asa, si acum se prostitueaza pe la 21 sau Kiss.