Skip to main content

Digi 24 are oficial audienţe de la 1 martie. Câţi români s-au uitat la postul RCS în ultimele zile. Canalul, mult în urma celorlalte

 

digi 24 (1)

Postul de ştiri Digi 24 are oficial date de audienţă, zilnic, începând cu 1 martie. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, ce audienţe a avut Digi 24 în primele zile de primăvară şi care au fost cele mai urmărite emisiuni ale canalului RCS.

De menţionat că Digi 24, deşi a fost declarat liber la retransmisie, nu este inclus încă pe toţi operatorii de cablu (cum ar fi UPC).

Câţi români s-au uitat la Digi?

Câteva concluzii:

  • Ca observaţie generală, Digi 24 a avut o audienţă cam la jumătatea postului Realitatea TV şi de zece ori mai mici decât Antena 3, pe naţional şi la oraşe.
  • Diferenţele sunt mai mici pe publicul comercial, unde Digi se apropie de Realitatea TV după media pe zi. Nu şi seara.
  • O altă tendinţă interesantă după câteva zile de măsurători, neîntâlnită la celelalte posturi: seara, în intervalul de maximă audienţă, când ratingul televiziunii, în mod normal, creşte, la Digi 24 este egal sau chiar mai mic decât cel din timpul zilei.
  • A patra observaţie: intervalul de prânz: 12.00-15.00 are cele mai bune cifre, mai ales pe targetul comercial.

Audienţele Digi 24, în primele zile de martie:

NAŢIONAL. După media pe toată ziua, Digi 24 a avut o medie de aproximativ 50.000 de telespectatori pe minut, la nivelul întregii ţări, după media pe zi. Cifra a fost puţin mai ridicată ieri – 62.000 de români, într-o zi încărcată cu evenimente (dosarul Transferurilor, validarea Guvernului).

Ca o comparaţie, Digi 24 a avut o audienţă de zece ori mai mică decât a Antenei 3 (cel mai urmărit post de ştiri) şi aproape de trei ori mai mică decât ratingul Realitatea TV.

URBAN. La oraşe, în primele zile din martie, Digi 24 a avut o medie de 35.000 de telespectatori. Tot ieri a fost cea mai bună zi: aproape 50.000 de orăşeni pe post.

COMERCIAL. Situaţia este diferită pe targetul comercial 18-49 de ani. După media pe zi, Digi 24 se apropie de Realitatea TV. Seara, în Prime-Time însă, Digi 24 este mult în urma celorlalte canale şi pe acest target.

Audienţa medie a postului Digi 24, în intervalul 1-4 martie, în comparaţie cu celelalte posturi de ştiri

NATIONAL URBAN COMERCIAL
MEDIA PE ZI Nr. persoane (rtg%) Nr. persoane (rtg%) Nr. persoane (rtg%)
DIGI 24 48.000 (0,3) 35.000 (0,4) 13.000 (0,2)
Antena 3 437.000 (2,4) 303.000 (3) 52.000 (1)
Romania TV 240.000 (1,3) 109.000 (1,1) 23.000 (0,4)
B1 TV 166.000 (0,9) 100.000 (1) 29.000 (0,6)
Realitatea TV 139.000 (0,8) 71.000 (0,7) 19.000 (0,4)
#colspan# #colspan# #colspan#
NATIONAL URBAN COMERCIAL
PRIME-TIME Nr. persoane (rtg%) Nr. persoane (rtg%) Nr. persoane (rtg%)
DIGI 24 49.000 (0,3) 38.000 (0,4) 10.000 (0,2)
Antena 3 648.000 (3,5) 454.000 (4,5) 78.000 (1,5)
Romania TV 283.000 (1,5) 136.000 (1,3) 27.000 (0,5)
B1 TV 220.000 (1,2) 130.000 (1,3) 39.000 (0,8)
Realitatea TV 152.000 (0,8) 84.000 (0,8) 22.000 (0,4)

Audienţa postului Digi 24, pe zile, în intervalul 1-4 martie

NATIONAL URBAN COMERCIAL
MEDIA PE ZI Nr. persoane Rtg% Nr. persoane Rtg% Nr. persoane Rtg%
1 martie 37.000 0.2 28.000 0.3 10.000 0.2
2 martie 50.000 0.3 32.000 0.3 14.000 0.3
3 martie 43.000 0.2 32.000 0.3 9.000 0.2
4 martie 62.000 0.3 49.000 0.5 17.000 0.3
MEDIE 48.000 0.3 35.000 0.4 13.000 0.2
NATIONAL URBAN COMERCIAL
PRIME-TIME Nr. persoane Rtg% Nr. persoane Rtg% Nr. persoane Rtg%
1 martie 43.000 0.2 29.000 0.3 6.000 0.1
2 martie 42.000 0.2 29.000 0.3 9.000 0.2
3 martie 49.000 0.3 43.000 0.4 9.000 0.2
4 martie 61.000 0.3 50.000 0.5 17.000 0.3
MEDIE 49.000 0.3 38.000 0.4 10.000 0.2

Care este situaţia emisiunilor? Ştirile de după amiază, cele mai bune cifre

În primele patru zile din martie, cea mai vizonată emisiune a fost rubrica de Meteo de la ora 14: aproape 120.000 de români pe post, dintre care 76.000 de la oraşe. Performanţa de peste 100.000 de români, la nivel naţional, este atinsă tot de o rubrică din acelaşi jurnal: cea de sport.

Pe publicul urban, primele programe în top sunt rubrica de Meteo de la ora14.00, rubrica de sport de la ora 16.00 şi vremea din calupul de ştiri de la prânz.

Vârfurile pe publicul comercial sunt tot în zona prânzului: o medie de 30-40.000 de persoane între 18 şi 49 de ani la jurnalele orelor 12.00, 13.00 şi 14.00.

Ce se întâmplă seara?

Jurnalul de Seară, realizat de Cosmin Prelipceanu a avut o medie de 65.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional, din care 55.000 la oraşe.

Celălalt talk-show al serii, Imparţial, cu Luca Niculescu a avut la fiecare din cele trei difuzări de până acum, 51.000 de români pe post, dintre care 39.000 de la oraşe.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • geo geo
    Ce de comentarii anti Digi24HD...si chiar nu inteleg de ce...ca nu este nici a lui Basescu cum e B 1 TV, nici a lui Antonescu - Realitatea - nici a lui Ponta si Voiculescu - Antena 3...ci doar a unei companii care doreste sa il ofere si altora...gratis...si cind colo, ce vezi, UPCul care acopera aproape o treime din piata nu il doreste...din diferite motive...pai sa prezentati cifrele abia cind Digi24HD se va vedea peste tot...acum chiar sunt nerelevante...
  • costel costel
    @Boggy Operatorul iNES a introdus Digi24 HD si SD.

    @sasa Sa-mi zica si mie cineva eu la ce ma uit ca nu ma simt chiar spuma (nu fac clabuci) dar nici pleava nu par a fi? (nu-s chiar praf)

    @mirela, este adevarat ca asteptarile erau mai mari. Pe mine unul nici macar audienta nu ma deranjeaza cata vreme nu vor exista derapaje editoriale. Sa speram ca va rezista pe piata media ca-s convins ca au cheltuieli de productie f. mari. RDS are vreo 42% cota de piata deci ar trebui sa corelam audienta cu procentul asta (inmultita cu 2.38).
  • mirela mirela
    Si daca inmultim cu 3, tot infime sunt audientele, desi asteptarile erau altele.
  • mirela mirela
    Digi 24 emite de 2 ani. Nu are nicio legatura data oficiala de cand a inceput masurarea audientei cu cresterea sau scaderea numarul de telespectatori. Telespectatorul se uita sau nu. El habar nu are ca Digi e masurat de la 1 martie, sau de la 1 februarie. Dupa 1 aprilie o sa dea buluc telespectatorii la Digi doar pentru ca se masoara audienta?
  • mirela mirela
    Pai, dupa acest principiu, echipa de la Digi ar trebui sa emita pentru ei si familiile lor, din sufragerie. Rostul oricarei afaceri- media sau de orice alt gen- este sa produca bani. Pentru a produce bani, o televiziune trebuie sa aiba audienta. Si chiar daca patronul lor e asa bun si vine cu bani de acasa pentru a tine acest post tv, rostul oricarei emisiuni tv este sa informeze cat mai multi oameni. Sa aiba public. In caz contrar, fiecare prezentator, ia un microfon in mana si vorbeste singur acasa la el.
  • Boggy Boggy
    Ce de comentarii pe aici domnule. Cred ca s-au adunat aici toti cei care au RCS si care au ceva cu Digi 24.

    As ruga pe cineva sa imi spuna si mie care sunt operatorii ce au introdus in grila Digi 24. Al meu operator (care nu e nici UPC si nici Nextgen) nu da nici un semn de interes. Asa cum mai citit si prin alte parti, s-ar parea ca nici RCS nu se prea grabeste sa elibereze avize de retransmisie si ar mai fi si faptul ca operatorii cer si echipamente ca sa preia postul.

    Pana cand nu va reintra la toti operatorii eu zic ca e prematur sa vorbim de audiente.
  • mirceA mirceA
    Deci... v-ati pozitionat, intr-un final !
    Voi, astia care va uitati doar la Dig 24 sunteti spuma intelectualtatii din Romania iar restul sunt niste analfabeti.
    Vedeti ca au mai fost unii cu nasul pe sus, exact asa, si acum se prostitueaza pe la 21 sau Kiss.
  • ggg ggg
    Nu va mai faceti iluzi ca pe UPC nu o sa intre. O sa plateasca amenda zilnic dar nu o sa aveti digi 24
  • alex alex
    Sasa, sunt poate de-acord cu gusturile tale la canalele de ştiri, dar felul în care te exprimi te cam bagă în publicul Antena...
  • alex alex
    Cred că greşeşti. Dacă vrei să te adresezi în faţa a 50.000 de oameni îţi închiriezi un ţarc şi o scenă, ieşi mai ieftin. Orice post TV, oricât de tabloid sau high-quality ar fi, vrea să facă audienţă mare.
  • steaua fara nume steaua fara nume
    Informatia la Digi apare dupa ce rasufla noutatea. Daca nu esti interesat din prima secunda sa afli tot ce-i nou, este ok sa te uiti la ecranul rece al tv-ului care transmite postul Digi. Spun ecranul rece pentru ca asta emite Digi. Totul este super controlat, este superficial, este rece, este static. Au sculele cele mai bune de pe piata, dar din cate imi aduc aminte si National Tv avea cele mai tari scule de pe piata la vremea ei(a televiziunii). Acum ce se mai aude despre ea? Digi ce oameni de televiziune a format? Eu cred ca mai degraba a inghitit oamenii altor televiziuni. Oamenii formati in alta parte au propria identitate formata acolo. Identitate pe care o aduc cu ei intr-o televiziune care se vrea diferita. Doar la suprafata. In profunzime este aceeasi cu tot ce exista pe piata de multi ani.
  • Guma Guma
    RCS@RDS a pierdut drepturile de transmisie pentru meciurile din Liga 1. Oare vor incepe debransarile? Numarul abonatilor o sa scada? Vor fi mai putini bani? Domnule Tesari, asta patesti daca te pui cu cine nu trebuie si dai afara oameni care ti-au muncit din greu. Un jurnalist nedreptatit nu va sterge cu buretele si va apela intotdeauna la varianta "suna un prieten", macar ca sa se razbune. Data viitore nu-l mai lasa pe Prelipceanu sa dea oameni afara dupa bunul sau plac ca s-ar putea sa fie fiica sau fiul cuiva care tine in varful pixului bunastarea ta. Numai bine, domnule Tesari si sper sa nu fii surprins!
  • sasa sasa
    Romtelecom are si televiziune prin cablu Dolce cablu si Nextgen, cu un numar de peste 200.000 de abonati.
  • andreea andreea
    Stiti proverbul ala cu cainii latra, caravana merge? Sper ca asa sa se intample si in cazul Digi24, si implicit al celor de la RCS&RDS, care finanteaza acest curajos act journalistic. Sper sa mearga inainte, pe acelasi drum. Cat despre audiente e destul de greu sa faci aprecieri dupa 4 zile de masurare, in momentul in care Digi24 nu e inca in toate retelele. Sigur ca sunt mai mici decat restul, abonatul Romtelecom de exemplu nu vede inca acest canal si, cand o fi sa il vada, trebuie sa il caute bine pentru ca ma gandesc ca Romtelecom nu o sa il urce in primele pozitii. O sa fie undeva, la coada canalelor TV. LA UPC ce sa mai zic ca sunt convinsa ca vor ajunge mai degraba in instanta, decat sa il introduca in grila. Asta e insa alta discutie. Ca nu suntem asa, zeci de milioane care se uita la acest canal, imi era clar de la inceput. Ca aia de se uita la ineptiile lui Gadea si marlaniile lui Badea clar nu se vor uita la Digi24. E vorba de categorii de public, de educatie, de venituri, domnule Obae sunt convinsa ca intelegeti despre ce vorbesc. Digi24 atrage un public ceva mai citit, cred eu, si a reusit ceva nou, sa readuca la televizor acel telespectator care renuntase la acest mijloc de informare( eu sunt unul dintre ei).Cifrele lor cresc, incet, dar sigur. Nu vor avea audienta Romanii au talent, si nici cea a unui meci Gadea vs Antonescu, dar vor avea un public constant, destept, care va sti sa le aprecieze munca. Si ma bucur ca in Romania exista o televiziune de stiri care nu alearga dupa rating, care nu aduce toate Marinele Nitu in platou sa cante, si toti frustratii pe post de prezentatori sa urle. Cred ca e tare bine sa fii journalist la Digi24, sa nu iti fie rusine cu ce subiecte trebuie sa tratezi la TV...In urma cu cateva zile scriati aici, si am tot vazut si prinn alte locuri, ca Digi24 lanseaza 4 campanii in 2014. Una dintre ele se numea Romania furata. Ce televiziune de stiri a mai facut tipul asta de ancheta?! Niciuna, si e normal, pentru ca zilnic toti gonesc dupa punctele de rating aduse de Bianca, divortul nu stiu cui, scandal, exclusivitati, breaking news, galben pe ecran, etc.... Sincer, sper ca toti cei care iau decizii sa decida sa pastreze acest post de stiri in linia sa, curata. Sper ca Digi24 sa creasca si sa devina un etalon pentru toti romanii care cauta normalitatea. Si poate ca nu le-ar strica o campanie mai agresiva de marketing, daca isi doresc sa ajunga cunoscuti si in randul unui public nou. P.S Felicitari pentru proiectia de sambata, de la Universitate, am vazut-o din masina.
  • gaby gaby
    In 99 % din cazuri, Romtelecom ofera servicii de televiziune prin intermediul platformei DTH, iar in Romania aceste platforme nu intra sub incidenta principiului must carry, asadar, sansele ca RTC sa introduca acest canal in grila sunt egale cu 0. Va fi doar pe iptv(platforma care nu numara 10000 de abonati in acest moment)

Trimite un comentariu

sus