Facebook Inc., care a început în decembrie testele pentru introducerea spoturilor publicitare similare celor difuzate de televiziuni, difuzate pe conturile utilizatorilor săi, a anunţat ieri că va introduce şi reclame video "premium".
Pe blogul oficial al reţelei de socializare a fost făcut ieri un anunţ potrivit căruia spoturile "premium" vor putea fi văzute de ultilizatori "în următoarele luni". Noul serviciu va fi iniţial disponibil unui număr mic de advertiseri, scrie Mediafax.
Facebook, care trebuie să fie atent să nu îşi piardă utilizatorii ca urmare a acestei noi forme de publicitate mai invazivă decât actualele reclame publicate pe reţeaua de socializare, a afirmat că tranziţia către noul serviciu se va face "lin".
De asemenea, va fi analizat modul în care utilizatorii Facebook interacţionează cu aceste noi spoturi publicitare.
Spoturi ca cele difuzate pe TV
Principiul după care vor fi difuzate aceste spoturi pe Facebook este acelaşi cu cel prezentat de reţeaua de socializare în decembrie, când au fost introduse spoturile publicitare video.
Noile spoturi video vor fi similare celor difuzate de televiziuni, vor avea o durată de 15 secunde şi vor porni automat pe "News Feed" (unde sunt prezentate noutăţile postate de utilizatori), însă sunetul va putea fi auzit doar dacă utilizatorii îl vor porni.
Prin intermediul noilor spoturi este vizată atingerea unui "public specific într-o perioadă scurtă". Preţurile acestor reclame va fi stabilit în funcţie de targetul pe care îl urmăresc, care va fi evaluat de o societate specializată, Nielsen Online Campaign Rating.
TARIFE. Reţeaua de socializare nu a precizat tarifele pe care le va percepe în cazul acestor spoturi, însă, potrivit site-ului specializat news.cnet.com, advertiserii vor trebui să plătească pentru această nouă formă de publicitate pe Facebook între 1 milion de dolari şi 2,5 milioane de dolari pe zi, pentru a ajunge la un număr mare de utilizatori, la anumite intervale orare specifice.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii