Ca în fiecare an, finala Eurovision a fost seara TVR 1. Postul public a fost pe primul loc în audienţe pe intervalul 22.00-1.30, cât a durat finala.
Interesul pentru finala câştigată de “femeia cu barbă” din Austria s-a văzut în cifre: ratingul TVR a fost peste media de consum TV înregistrată de obicei în România în acel interval orar.
Pe cifrele de audienţă s-au observat două vârfuri: momentul reprezentaţilor României, Paula Seling şi Ovi şi, cel de-al doilea, după miezul nopţii, când românii au stat să urmărească voturile.
Paginademedia.ro vă prezintă cifrele finale Eurovision:
Înainte de media pe toată emisiunea, audienţele melodiei cântate de Paula Seling şi Ovi: momentul României a fost între orele 22.31-22.36. Melodia Miracle a fost urmărită de aproape 1,7 milioane de români, dintre care aproape 1,1 milioane din oraşe.
Cifrele finalei:
NAŢIONAL. Aproape 1,3 milioane milioane de români s-au uitat în fiecare minut la finala Eurovision, în intervalul 22.00-1.30. TVR 1 a fost pe primul loc pe interval, urmat de Pro TV, cu 984.000.
Anul trecut, cu Cezar Ouatu concurent, finala Eurovision era urmărită de un milion şi jumătate de români. Acum doi ani, cu Mandinga, de 1,6 milioane.
URBAN. Cifre bune şi la oraşe: peste 900.000 de telespectatori din mediul urban s-au uitat la finala Eurovision, pe TVR 1. A urmat Pro TV, cu o audienţă aproape la jumătate.
Anul trecut, finala Eurovision avea la oraşe un milion de telespectatori, iar acum doi ani, 1,1 milioane.
COMERCIAL. TVR 1 a fost pe prima poziţie şi pe segmentul comercial: 373.000 de persoane între 18 şi 49 de ani s-au uitat la finală. Locul doi, Pro TV, a avut 323.000 de telespectatori din acest target.
Audienţa posturilor TV sâmbătă, 10 mai, pe intervalul finalei Eurovision, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | TVR 1 | 1.286.000 | 7 | 20,2 |
2 | Pro TV | 984.000 | 5,3 | 15,4 |
3 | Antena 1 | 695.000 | 3,8 | 10,9 |
4 | Antena 3 | 338.000 | 1,8 | 5,3 |
5 | National TV | 304.000 | 1,6 | 4,8 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa posturilor TV sâmbătă, 10 mai, pe intervalul finalei Eurovision, în mediul URBAN:
URBAN | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | TVR 1 | 907.000 | 9 | 23,9 |
2 | Pro TV | 515.000 | 5,1 | 13,5 |
3 | Antena 1 | 475.000 | 4,7 | 12,5 |
4 | Antena 3 | 205.000 | 2 | 5,4 |
5 | National TV | 114.000 | 1,1 | 3 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa posturilor TV sâmbătă, 10 mai, pe intervalul finalei Eurovision, pe segmentul COMERCIAL:
COMERCIAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | TVR 1 | 373.000 | 7,3 | 20,7 |
2 | Pro TV | 323.000 | 6,4 | 17,9 |
3 | Antena 1 | 237.000 | 4,7 | 13,1 |
Citeşte şi:
- Eurovision 2013: VICTORIA TVR 1. Eurovisionul a bătut la scor Pro TV
- Eurovision 2012: Aproape 2,3 milioane de români au văzut-o pe Mandinga la Eurovision. TVR 1, pe primul loc cu transmisia
Comentarii