Consiliul Naţional al Audiovizualului le-a recomandat televiziunilor, printr-un document trimis ieri, să nu mai folosească în ştiri denumirea de Steaua Bucureşti, brand care aparţine în prezent Ministerului Apărării.
Interesant este că documentul, semnat de preşedintele instituţiei, nu a fost discutat în cadrul şedinţelor Consiliului şi nici nu a fost postat pe pagina de internet a CNA.
Contactată de Paginademedia.ro, Laura Georgescu, semnatara scrisorii, a declarat că nu are cunoştinţă de vreo decizie în acest sens.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roScrisoarea forului le reaminteşte radiodifuzorilor legislaţia privind informarea corectă. În vederea informării corecte a publicului cu privire la evenimentele sportive la care participă echipa de fotbal FC Steaua SA, aşa cum se regăseşte menţionată aceasta în prezent, pe website-ul LPF, pe website-ul propriu al echipei, dar şi pe noua emblema a clubului de fotbal, echipa editorială a programelor de ştiri spotive are obligaţia de a actualiza datele pe care le deţine, în funcţie de situaţia la zi.
Aceste obligaţii nu vizează o anumită echipă sau un anumit club sportiv. Obligaţiile cu privire la asigurarea informării corecte a publicului trebuie să respecte principiul enunţat în art. 64, alin.1, lit b) din Decizia CNA 220/2011 şi anume furnizarea de informaţii corecte, verificate şi prezentate în mod imparţial şi cu bună-credinţă.
Comentarii