Moise Guran a fost unul din transferurile anului 2015, după ce s-a mutat cu emisiunea de la postul public TVR 1 la canalul de ştiri Digi 24. Cine se uita la emisiunea Bizi Day la TVR şi cine se uită la Digi 24?
Lăsând la o parte diferenţa de rating (evidentă după trecerea de la un post generalist cu acoperire naţională la un canal de nişă), Paginademedia.ro vă prezintă cum a evoluat profilul audienţei emisiunii BiziDay, în mediul urban, de la TVR 1, la Digi 24.
O primă observaţie: la TVR 1, Moise Guran avea un profil diferit de publicul obişnuit al canalului public, emisiunea Biziday având, pe targetul comercial, o audienţă peste media staţiei. La Digi 24, profilul emisiunii este mai apropiat de cel al staţiei (cu o bună reprezentare pe segmentul comercial).
O a doua: un public ceva mai educat la Digi 24 (jumătate din publicul de acum al lui Guran are studii superioare, dar şi la TVR 1 procentul era ridicat).
A treia: Un procent consistent din publicul lui Guran la Digi 24 este din oraşele mari (40%, faţă de 25% când era la TVR)
Publicul urban de Biziday la TVR 1 şi la Digi 24, faţă în faţă, pe larg:
Gen:
Diferenţe foarte mici de public. La TVR 1, Guran avea 51% bărbaţi. La Digi 24, procentul e uşor mai mare: 53% bărbaţi şi 47% femei.
Educaţie:
Biziday de la Digi 24 a câştigat procente de public din segmentul celor cu studii superioare. Astfel, la TVR 1, 44,3% din public avea educaţie universitară. La Digi 24, jumătate din public este din această categorie. Dacă la TVR 1, cei cu studii primare erau aproape de 10% din public, la Digi 24 procentul a scăzut la 6,5.
Segmente de vârstă:
Şi pe grupe de vârstă sunt câteva schimbări. La Digi 24 a crescut uşor procentul publicului între 18 şi 40 de ani (un sfert din public, faţă de 20% la TVR 1). Faţă de TVR 1, procentul celor între 40 şi 49 de ani este mai mic (aproape 20% la Digi, faţă de 26% când emisiunea era la TVR 1).
Venituri:
Diferenţa este vizibilă la publicul cu venituri mici: la TVR, 43% din public avea venituri mici. La Digi 24 pe acest segment se înscrie 34% dintre telespectatori. Un procent mai mare pe veniturile medii la difuzările de pe Digi 24.
Zona în care locuiesc:
Repartizarea telespectatorilor în funcţie de zonele în care locuiesc este diferită la Digi 24, în comparaţie cu TVR 1. Cea mai vizibilă: procentul telespectatorilor din oraşele mari a crescut semnificativ. La TVR 1, un sfert din publicul lui Guran era din oraşele mari. La Digi 24, vorbim de 40% din public.
Diferenţe vizibile la publicul din oraşele mici (mai slab reprezentat la Digi 24, mai mare la TVR 1, de înţeles dată fiind acoperirea naţională a postului public).
Trecerea emisiunii Biziday de la un post generalist cu acoperire naţională la un canal de nişă s-a simţit, în mod normal, în audienţa programului. La TVR 1, media lui Guran era mai ridicată decât a staţiei pe segmentul comercial. La Digi 24, audienţa Biziday este uşor peste media staţiei, dar cifrele nu se compară cu audienţa pe care o avea la TVR 1.
Audienţa la TVR 1 în 2015: 258.000 de telespectatori la nivel naţional (1,4 rating), 122.000 la oraşe (1,2) şi 55.000 pe targetul comercial (1,1)
Audienţa la Digi 24 în 2015: 83.000 de telespectatori pe naţional (0,5), 72.000 urban (0,7) şi 31.000 pe comercial (0,6).
În 2015, emisiunea lui Moise Guran a avut aproape 80 de difuzări la TVR 1 şi peste 50 la Digi 24.
Profilul publicului telespectatori al Biziday la difuzările de la TVR 1 şi la Digi 24, în mediul urban (% din public):
BIZIDAY TVR 1 | BIZIDAY DIGI 24 | ||
---|---|---|---|
GEN | |||
Femei | 48.9 | 46.9 | |
Barbati | 51.1 | 53.1 | |
EDUCATIE | |||
Studii primare | 9.4 | 6.5 | |
Studii medii | 45 | 43.6 | |
Studii superioare | 44.3 | 49.5 | |
VARSTA | |||
4-17 ani | 2.5 | 1.4 | |
18-29 de ani | 4.8 | 6.6 | |
30-39 de ani | 15.6 | 17.3 | |
40-49 de ani | 26 | 19.6 | |
50-59 de ani | 17.3 | 23.3 | |
peste 60 de ani | 33.8 | 31.8 | |
VENITURI | |||
Mari | 9.6 | 8.2 | |
Medii | 31.7 | 38.7 | |
Mici | 43 | 34.5 | |
RESEDINTA | |||
Bucuresti | 24.5 | 19.7 | |
Orase mici | 41.5 | 26.3 | |
orase medii | 8.9 | 14.3 | |
Orase Mari | 25 | 39.7 |
Comentarii
Era interesant de facut si o comparatie costuri / venituri...sa vedem daca, din punct de vedere financiar, echipa lui Guran a câștigat mai mult după trecerea la Digi 24.