AUDIENŢE. Matinalele radio şi publicul tânăr. Ce preferă tinerii să asculte dimineaţa? Ce matinale radio au avut cea mai bună evoluţie?
Înainte de clasament, două dintre creşterile notabile:
1. Surpriza acestui val de audienţă - toamnă 2019 - vine de la matinalul Rock FM. Morning Glory cu Răzvan Exarhu a urcat pe locul al doilea în Capitală, la audienţa pe publicul tânăr, peste Kiss FM.
Exarhu a avut priză la tineri: în Bucureşti, audienţa pe publicul 18-49 de ani a sărit cu 50% într-un singur an.
De altfel, matinalul Rock a fost emisiunea cu cea mai mare creştere pe publicul tânăr, pe comercial şi la oraşe.
2. În ţară, cea mai mare creştere de audienţă a fost la Deşteptarea Europa FM, cu Vlad Petreanu şi George Zafiu, matinal care a câştigat peste 140.000 de ascultători tineri.
În urcare la oraşe şi la nivelul întregii ţări, cu zeci de mii de ascultători tineri câştigaţi, este şi matinalul Digi FM cu Bogdan Miu şi Cătălin Striblea.
Şi o scădere de remarcat:
Matinalul Pro FM (post din grupul Digi) - Dimineţi Blană, cu Veve şi Coţofană, care şi-a pierdut mai mult de jumătate din ascultătorii tineri din Bucureşti în toamna lui 2019. Are un plus însă la oraşe.
Cine este pe primul loc în rândul tinerilor?
Morning ZU, cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar, este lider în capitală, în timp de „Râzi cu Rusu şi Andrei” de pe Kiss FM conduce la oraşe şi în toată ţara.
Paginademedia.ro prezintă principalele concluzii. Care au fost cele mai ascultate emisiuni matinale, pe publicul COMERCIAL:
ÎN BUCUREŞTI. Morning ZU este cel mai ascultat matinal din Bucureşti, cu aproape 110.000 de ascultători, media, pe publicul comercial. Postul a avut o creştere uşoară faţă de valul similar din 2018.
Surpriza din Bucureşti vine de la locul al doilea. Rock FM a devenit al doilea cel mai ascultat matinal din Capitală, pe publicul tânăr.
Morning Glory cu Răzvan Exarhu a avut şi cea mai mare creştere de audienţă, un plus de 23.000 de ascultători în toamna lui 2019, faţă de toamna lui 2018. Matinalul a trecut astfel peste Kiss FM, ocupantul tradiţional al locului secund în Capitală.
Deşteptarea Europa FM a obţinut a doua cea mai mare creştere, pe publicul tânăr. Matinalul prezentat de Vlad Petreanu şi George Zafiu a avut în cel mai recent val de audienţe o medie de 65.400 de ascultători tineri, cu peste 12.000 mai mulţi faţă de valul similar din 2018.
De cealaltă parte, Magic, Virgin, Guerrilla şi Dance FM au ieşit pe minus la audienţe.
Scădere importantă şi pentru matinalul Pro FM, care şi-a pierdut mai mult de jumătate din ascultătorii tineri în toamna lui 2019, faţă de toamna lui 2018.
Poziţie bună pentru Chill FM, post proaspăt intrat în sondajele de audienţă, care a fost lansat de RCS pe fosta frecvenţă a Music FM.
Chill FM nu are o emisiune matinală propriu-zisă, însă tronsonul de dimineaţă al postului care difuzează non-stop muzică chill out a avut o medie de 12.000 de ascultători tineri. Chill a fost astfel peste posturi precum Impuls, Gold FM sau Tanănana.
LA ORAŞE. „Râzi cu Rusu şi Andrei” rămâne cel mai ascultat radio de la oraşe şi pe publicul tânăr, dar cu o pierdere masivă de ascultători. Postul a avut în perioada măsurată o medie de aproape 570.000 de ascultăttori, cu aproape 80.000 mai puţini faţă de perioada similară din 2018.
„Morning ZU”, cu poziţia a doua în mediul urban, a stagnat la puţin peste jumătate de milion de ascultători cu vârste între 18 şi 49 de ani.
Au avut creşteri importante pe publicul tânăr posturile Europa FM, Virgin Radio Şi Digi FM, pe zona de matinal. Fiecare a avut câte un plus de 30.000 de ascultători tineri.
De cealaltă parte matinalul Magic FM este în declin, cu un minus de 22.500 de ascultători tineri. Postul s-a apropiat în toamna lui 2019 de media de 200.000 de ascultători.
Morning Glory a avut cea mai mare creştere şi pe publicul comercial, de la oraşe. Matinalul lui Exarhu a avut în valul de toamnă 2019 o medie de 190.000 de ascultători tineri, cu aproape 60.000 mai mulţi decât în valul din 2018.
Dacă în Capitală a ieşit pe minus, matinalul Pro FM a crescut în mediul urban.
Dimineţi Blană, cu Veve şi Coţofană, de pe Pro FM, a avut în valul de toamnă 2019 o medie de aproape 150.000 de ascultători tineri, cu un plus de 35.000 faţă de valul din 2018.
LA NIVEL NAŢIONAL. Matinalele Kiss FM şi Radio ZU îşi dispută primele două locuri în topul celor mai ascultate emisiuni de dimineaţă. Ambele au fost însă pe minus.
Deşteptarea Europa FM a fost matinalul cu cea mai mare creştere pe comercial. Emisiunea lui Petreanu şi Zafiu a avut în perioada măsurată o medie de 660.000 de ascultători, cu un plus de peste 143.000 de ascultători.
Creşteri importante au fost şi la matinalul Rock: plus 75.900 de ascultători, şi la matinalul Digi FM, cu Striblea şi Bogan Miu, plus 44.200 de ascultători.
Matinalul Radio Guerrilla a avut peste 87.000 de ascultători tineri, media, în toamna lui 2019. Postul a avut o creştere de 14.000 de ascultători faţă de valul similar din 2018.
Audienţa programelor matinale în valul toamnă 2019, pe publicul comercial, în BUCUREŞTI:
BUCURESTI 18-49 | Valul toamna 2019 | Valul toamna 2018 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | ZU | 109.600 | 108.900 | 700 |
2 | Rock FM | 80.500 | 57.300 | 23.200 |
3 | Kiss FM | 68.300 | 69.600 | -1.300 |
4 | Europa FM | 65.400 | 53.200 | 12.200 |
5 | Magic FM | 43.400 | 55.200 | -11.800 |
6 | Virgin Radio | 35.000 | 40.000 | -5.000 |
7 | Guerrila | 34.200 | 39.600 | -5.400 |
8 | Digi FM | 23.400 | 17.500 | 5.900 |
9 | Dance FM | 21.700 | 27.100 | -5.400 |
10 | Romantic FM | 18.400 | 13.700 | 4.700 |
11 | Actualitati | 17.300 | 27.600 | -10.300 |
12 | ProFM | 14.900 | 34.100 | -19.200 |
13 | Vibe FM | 13.900 | 17.600 | -3.700 |
14 | Chill FM | 11.200 | N/A | 11.200 |
15 | Impuls | 9.200 | 2.800 | 6.400 |
16 | National FM | 8.300 | 7.100 | 1.200 |
17 | Itsy Bitsy | 8.300 | 11.000 | -2.700 |
18 | Bucuresti FM | 5.200 | 3.700 | 1.500 |
19 | Gold FM | 5.000 | N/A | 5.000 |
20 | Tananana | 4.200 | 4.700 | -500 |
21 | Cultural | 4.000 | 2.800 | 1.200 |
22 | Muzical | 2.100 | 600 | 1.500 |
23 | Seven | 1.800 | 2.600 | -800 |
24 | Ant. Satelor | 1.400 | 5.900 | -4.500 |
25 | Sport Total | N/A | 3.900 | -3.900 |
URBAN COMERCIAL | Valul toamna 2019 | Valul toamna 2018 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 567.200 | 645.700 | -78.500 |
2 | ZU | 508.200 | 504.300 | 3.900 |
3 | Europa FM | 441.900 | 411.200 | 30.700 |
4 | Virgin Radio | 223.400 | 195.100 | 28.300 |
5 | Digi FM | 219.500 | 190.400 | 29.100 |
6 | Magic FM | 197.100 | 219.600 | -22.500 |
7 | Rock FM | 189.300 | 129.600 | 59.700 |
8 | ProFM | 147.100 | 111.800 | 35.300 |
9 | Actualitati | 133.300 | 131.600 | 1.700 |
10 | Regional | 79.500 | 81.700 | -2.200 |
11 | Guerrilla | 62.900 | 69.900 | -7.000 |
12 | National FM | 32.100 | 19.800 | 12.300 |
13 | Ant. Satelor | 30.200 | 32.400 | -2.200 |
14 | Cultural | 15.200 | 24.500 | -9.300 |
NATIONAL COMERCIAL | Valul toamna 2019 | Valul toamna 2018 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 959.200 | 986.300 | -27.100 |
2 | ZU | 705.000 | 754.100 | -49.100 |
3 | Europa FM | 658.400 | 515.400 | 143.000 |
4 | Digi FM | 330.600 | 286.400 | 44.200 |
5 | Virgin Radio | 294.700 | 284.500 | 10.200 |
6 | Magic FM | 253.000 | 277.900 | -24.900 |
7 | ProFM | 238.100 | 240.700 | -2.600 |
8 | Actualitati | 220.000 | 217.100 | 2.900 |
9 | Rock FM | 214.500 | 138.600 | 75.900 |
10 | Regional | 191.900 | 236.200 | -44.300 |
11 | Guerrilla | 87.100 | 72.700 | 14.400 |
12 | Ant. Satelor | 80.100 | 85.800 | -5.700 |
13 | National FM | 52.800 | 26.200 | 26.600 |
14 | Cultural | 25.400 | 40.100 | -14.700 |
Citeşte şi: AUDIENŢE radio valul Toamnă 2018. Care au fost cele mai ascultate posturi. Europa FM, surpriza noului val de audienţă. Virgin Radio şi Digi FM, cele mai consistente creşteri
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Toate cele de mai sus se vor regasii in bugetele de publicitate pe 2020. Altfel inseamna ca ceva e putred in Balcani.