Skip to main content

Matinalele radio şi publicul tânăr. Exarhu creşte mult în Bucureşti, Petreanu şi Zafiu au cel mai mare plus în ţară

 
Sursa foto: pexels.com
Sursa foto: pexels.com

AUDIENŢE. Matinalele radio şi publicul tânăr. Ce preferă tinerii să asculte dimineaţa? Ce matinale radio au avut cea mai bună evoluţie?

Publicitate

Înainte de clasament, două dintre creşterile notabile:

1. Surpriza acestui val de audienţă - toamnă 2019 - vine de la matinalul Rock FM. Morning Glory cu Răzvan Exarhu a urcat pe locul al doilea în Capitală, la audienţa pe publicul tânăr, peste Kiss FM.

Exarhu a avut priză la tineri: în Bucureşti, audienţa pe publicul 18-49 de ani a sărit cu 50% într-un singur an.

De altfel, matinalul Rock a fost emisiunea cu cea mai mare creştere pe publicul tânăr, pe comercial şi la oraşe.

2. În ţară, cea mai mare creştere de audienţă a fost la Deşteptarea Europa FM, cu Vlad Petreanu şi George Zafiu, matinal care a câştigat peste 140.000 de ascultători tineri.

În urcare la oraşe şi la nivelul întregii ţări, cu zeci de mii de ascultători tineri câştigaţi, este şi matinalul Digi FM cu Bogdan Miu şi Cătălin Striblea.

Şi o scădere de remarcat:

Matinalul Pro FM (post din grupul Digi) - Dimineţi Blană, cu Veve şi Coţofană, care şi-a pierdut mai mult de jumătate din ascultătorii tineri din Bucureşti în toamna lui 2019. Are un plus însă la oraşe.

Cine este pe primul loc în rândul tinerilor?

Morning ZU, cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar, este lider în capitală, în timp de „Râzi cu Rusu şi Andrei” de pe Kiss FM conduce la oraşe şi în toată ţara.

Paginademedia.ro prezintă principalele concluzii. Care au fost cele mai ascultate emisiuni matinale, pe publicul COMERCIAL:

ÎN BUCUREŞTI. Morning ZU este cel mai ascultat matinal din Bucureşti, cu aproape 110.000 de ascultători, media, pe publicul comercial. Postul a avut o creştere uşoară faţă de valul similar din 2018.

Surpriza din Bucureşti vine de la locul al doilea. Rock FM a devenit al doilea cel mai ascultat matinal din Capitală, pe publicul tânăr.

Morning Glory cu Răzvan Exarhu a avut şi cea mai mare creştere de audienţă, un plus de 23.000 de ascultători în toamna lui 2019, faţă de toamna lui 2018. Matinalul a trecut astfel peste Kiss FM, ocupantul tradiţional al locului secund în Capitală.

Deşteptarea Europa FM a obţinut a doua cea mai mare creştere, pe publicul tânăr. Matinalul prezentat de Vlad Petreanu şi George Zafiu a avut în cel mai recent val de audienţe o medie de 65.400 de ascultători tineri, cu peste 12.000 mai mulţi faţă de valul similar din 2018.

De cealaltă parte, Magic, Virgin, Guerrilla şi Dance FM au ieşit pe minus la audienţe.

Scădere importantă şi pentru matinalul Pro FM, care şi-a pierdut mai mult de jumătate din ascultătorii tineri în toamna lui 2019, faţă de toamna lui 2018.

Poziţie bună pentru Chill FM, post proaspăt intrat în sondajele de audienţă, care a fost lansat de RCS pe fosta frecvenţă a Music FM.

Chill FM nu are o emisiune matinală propriu-zisă, însă tronsonul de dimineaţă al postului care difuzează non-stop muzică chill out a avut o medie de 12.000 de ascultători tineri. Chill a fost astfel peste posturi precum Impuls, Gold FM sau Tanănana.

LA ORAŞE. „Râzi cu Rusu şi Andrei” rămâne cel mai ascultat radio de la oraşe şi pe publicul tânăr, dar cu o pierdere masivă de ascultători. Postul a avut în perioada măsurată o medie de aproape 570.000 de ascultăttori, cu aproape 80.000 mai puţini faţă de perioada similară din 2018.

„Morning ZU”, cu poziţia a doua în mediul urban, a stagnat la puţin peste jumătate de milion de ascultători cu vârste între 18 şi 49 de ani.

Au avut creşteri importante pe publicul tânăr posturile Europa FM, Virgin Radio Şi Digi FM, pe zona de matinal. Fiecare a avut câte un plus de 30.000 de ascultători tineri.

De cealaltă parte matinalul Magic FM este în declin, cu un minus de 22.500 de ascultători tineri. Postul s-a apropiat în toamna lui 2019 de media de 200.000 de ascultători.

Morning Glory a avut cea mai mare creştere şi pe publicul comercial, de la oraşe. Matinalul lui Exarhu a avut în valul de toamnă 2019 o medie de 190.000 de ascultători tineri, cu aproape 60.000 mai mulţi decât în valul din 2018.

Dacă în Capitală a ieşit pe minus, matinalul Pro FM a crescut în mediul urban.

Dimineţi Blană, cu Veve şi Coţofană, de pe Pro FM, a avut în valul de toamnă 2019 o medie de aproape 150.000 de ascultători tineri, cu un plus de 35.000 faţă de valul din 2018.

LA NIVEL NAŢIONAL. Matinalele Kiss FM şi Radio ZU îşi dispută primele două locuri în topul celor mai ascultate emisiuni de dimineaţă. Ambele au fost însă pe minus.

Deşteptarea Europa FM a fost matinalul cu cea mai mare creştere pe comercial. Emisiunea lui Petreanu şi Zafiu a avut în perioada măsurată o medie de 660.000 de ascultători, cu un plus de peste 143.000 de ascultători.

Creşteri importante au fost şi la matinalul Rock: plus 75.900 de ascultători, şi la matinalul Digi FM, cu Striblea şi Bogan Miu, plus 44.200 de ascultători.

Matinalul Radio Guerrilla a avut peste 87.000 de ascultători tineri, media, în toamna lui 2019. Postul a avut o creştere de 14.000 de ascultători faţă de valul similar din 2018.

Audienţa programelor matinale în valul toamnă 2019, pe publicul comercial, în BUCUREŞTI:

BUCURESTI 18-49 Valul toamna 2019 Valul toamna 2018 Variatie
1 ZU 109.600 108.900 700
2 Rock FM 80.500 57.300 23.200
3 Kiss FM 68.300 69.600 -1.300
4 Europa FM 65.400 53.200 12.200
5 Magic FM 43.400 55.200 -11.800
6 Virgin Radio 35.000 40.000 -5.000
7 Guerrila 34.200 39.600 -5.400
8 Digi FM 23.400 17.500 5.900
9 Dance FM 21.700 27.100 -5.400
10 Romantic FM 18.400 13.700 4.700
11 Actualitati 17.300 27.600 -10.300
12 ProFM 14.900 34.100 -19.200
13 Vibe FM 13.900 17.600 -3.700
14 Chill FM 11.200 N/A 11.200
15 Impuls 9.200 2.800 6.400
16 National FM 8.300 7.100 1.200
17 Itsy Bitsy 8.300 11.000 -2.700
18 Bucuresti FM 5.200 3.700 1.500
19 Gold FM 5.000 N/A 5.000
20 Tananana 4.200 4.700 -500
21 Cultural 4.000 2.800 1.200
22 Muzical 2.100 600 1.500
23 Seven 1.800 2.600 -800
24 Ant. Satelor 1.400 5.900 -4.500
25 Sport Total N/A 3.900 -3.900
Audienţa programelor matinale în valul de toamnă 2019, pe publicul comercial, la nivel URBAN:
URBAN COMERCIAL Valul toamna 2019 Valul toamna 2018 Variatie
1 Kiss FM 567.200 645.700 -78.500
2 ZU 508.200 504.300 3.900
3 Europa FM 441.900 411.200 30.700
4 Virgin Radio 223.400 195.100 28.300
5 Digi FM 219.500 190.400 29.100
6 Magic FM 197.100 219.600 -22.500
7 Rock FM 189.300 129.600 59.700
8 ProFM 147.100 111.800 35.300
9 Actualitati 133.300 131.600 1.700
10 Regional 79.500 81.700 -2.200
11 Guerrilla 62.900 69.900 -7.000
12 National FM 32.100 19.800 12.300
13 Ant. Satelor 30.200 32.400 -2.200
14 Cultural 15.200 24.500 -9.300
Audienţa programelor matinale în valul de toamnă 2019, pe publicul comercial, nivel NAŢIONAL:
NATIONAL COMERCIAL Valul toamna 2019 Valul toamna 2018 Variatie
1 Kiss FM 959.200 986.300 -27.100
2 ZU 705.000 754.100 -49.100
3 Europa FM 658.400 515.400 143.000
4 Digi FM 330.600 286.400 44.200
5 Virgin Radio 294.700 284.500 10.200
6 Magic FM 253.000 277.900 -24.900
7 ProFM 238.100 240.700 -2.600
8 Actualitati 220.000 217.100 2.900
9 Rock FM 214.500 138.600 75.900
10 Regional 191.900 236.200 -44.300
11 Guerrilla 87.100 72.700 14.400
12 Ant. Satelor 80.100 85.800 -5.700
13 National FM 52.800 26.200 26.600
14 Cultural 25.400 40.100 -14.700

Citeşte şi: AUDIENŢE radio valul Toamnă 2018. Care au fost cele mai ascultate posturi. Europa FM, surpriza noului val de audienţă. Virgin Radio şi Digi FM, cele mai consistente creşteri

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • O parere O parere
    Castigatorul toamnei este fara nici un fel de indoiala Razvan Exarhu. Cool, plin de umor de calitate, muzica premium.
    Toate cele de mai sus se vor regasii in bugetele de publicitate pe 2020. Altfel inseamna ca ceva e putred in Balcani.
  • Publicitarul avizat Publicitarul avizat
    @atacul clonelor
    Limbajul dumneavoastra se inscrie pe linia partidului domnuli Dtagnea. 100% romanesc, strainii si corporatiile sint de vina etc, etc, etc. Cresterea pe National s-a datorat deshiderii multor statii sau retransmiterea programelor in orase in care oamenii au venituri sub media nationala. Bucurestiul are cel mai mare numar de ascultatori premium pe publicul comercial. Concluzia ? Rock Fm a crecut si Guerilla a scazut. Ascultatorii de muzica buna, de umor fin si cu venituri mari au ales. Poate in Teleorman e invers.
  • Fara Penali Fara Penali
    @pe comercial
    @publicitarul multumit
    Cifrele se citesc corect. Ati citit alt articol sau poate aveti audiente pe sub tejghea.
    Pe comercial deci:
    BUCURESTI 18-49 Valul toamna 2019 Valul toamna 2018 Variatie
    2 Rock FM 80.500 57.300 23.200
    7 Guerrila 34.200 39.600 -5.400
    Restul e tacere.
  • Marius V Marius V
    Cei care laudă morning glory cred că nu au mai ascultat. Foarte low. Pentru needucați.
  • Pe Comercial Pe Comercial
    Florin, uite, Pagina de Media tocmai spune ca Radio Guerilla a crescut pe Comercial. Chiar aici, putin mai sus, pe pagina asta: "Matinalul Radio Guerrilla a avut peste 87.000 de ascultători tineri, media, în toamna lui 2019. Postul a avut o creștere de 14.000 de ascultători față de valul similar din 2018."
  • Publicitarul Multumit Publicitarul Multumit
    Radio Guerrilla a crescut val dupa val de la un an la altul dupa relansare. De la ~ 35.000 cat avea pe Bucuresti in 2016 a ajuns la ~ 50.000, plus sau minus cateva mii, iar pe National a crescut intr-un an de la 113.600 la 163.300. Pe comercial a crescut pe National de la 99.400 la 112.400, tot in ultimul an. In doar 3 ani a ajuns sa emita in 20 de orase. Bravo, Radio Guerrilla!
  • Atacul Clonelor Atacul Clonelor
    @Mihai gen &Co: mai baieti, de ce atata ura programata la adresa singurului post de radio romanesc 100%, independent, semnificativ, care spune ce gandeste, nealiniat, fara sa fie proprietatea unui trust strain sau romanesc de presa, viabil economic, care a ramas in picioare in Romania? Poate tocmai din acest motiv? Ca este evident ca mintiti cu buna stiinta, ca aveti notiuni de statistica, ca lucrati la alte radiouri, ca stiti ca o scadere/crestere de 1.400 nu inseamna absolut nimic, ca este evidenta foarte tare ca au crescut cu ~ 20.000 pe National samd. Sau poate v-au deranjat la bugetele de publicitate, ca nu luati voi tot de pe piata, ca sa raporteze managerii vostri cresteri mai mari, sa-si ia bonusuri si mai mari. De ce dai mah, de ce? :)
  • “pentru decenta” “pentru decenta”
    @pentru coformitate
    Veorica Vasilica Dancila si Liviu Dragnea nu se prea mai aud pe fm-ul de serviciu. Ha! Ha! Ha! Binili a invins !!! Cifrele vorbesc. Trezeste-te Dobro! Trezeste-te Mihaiu! Nu inteleg de ce a intrat Hefe in jocul asta.
  • Ana Ana
    Nu mai postati aiurea. Indiferenta doare cel mai rau. Publicitatea, chiar si negativa, ajuta. Ascultati Morning Glory si nu va mai isterizati cu toti prafuitii. Bravo Exarhu
  • Roz Roz
    @Gabriela
    Situ ai probleme serioase cu limba romana. Textul tau e plin de greseli. Rade ciob de oala sparta. Se vede ca asculti ROZ. Eu macar ascult Rock Fm. Exarhu e funny si macar a citit ceva pana acum.
  • Gabriela Gabriela
    @florin
    Oamenii buni au cam plecat de la Guerilla. Incepand cu Exarhu si treminabd cu Iulian Tanase. Muzica e varza a la Cluj si lipsa marketingului se vad in cifre. Grila de programe e facuta pe “genuche”. Gramatica si spontaneitatea se simt insultate la emisiuni surogat gen Seara pe val si ROZ mai ales
  • Florin Florin
    Fellicitari Razvan Exarhu! Rusinica Dobro . Pacat de munca de la Guerilla. Scaderi pe publicul comercial de la un val la altul. In ritmul acesta nu mai poti ametii clientii si agentiile. Daca nu se face o schimbare majora Guerilla trage obloanele. Muzica si aberatiile de la matinal si de la emisiun gen “Roz” au contribuit decisiv la picajul audientei.
  • Gigu Gigu
    Impuls ar fi crescut și mai mult dar turcii și au bătut joc de post , au schimbat emisiunea matinala...

    Sa asculte kanal D emisiunea matinala, noi ascultam, după-masa...
  • Domnul Craioveanu Domnul Craioveanu
    Ce ma bucur ca Exarhu le-a dat peste bot celor de la Goarna PSD Guerrilla .

Trimite un comentariu

sus