Show-urile de divertisment au fost motoarele de audienţă pentru marile generaliste. Ca de obicei, cel mai tare au "turat" motoarele Pro TV şi Antena 1. Kanal D a avut câteva emisiuni de divertisment, însă s-a concentrat în 2019 mai mult pe serialele turceşti.
Care a fost cea mai urmărită emisiune de divertisment a anului 2019? Nicio surpriză. La fel ca în fiecare an, de nouă ani, Românii au talent a fost show-ul cu cea mai mare audienţă. Ratingul mediului al emisiunii de pe Pro TV s-a apropiat de trei milioane de telespectatori.
Podiumul este completat de Antena 1, cu cea mai urmărită emisiune a sa, Chefi la cuţite.
Clasamentul audienţelor este dominat mai ales de emisiuni cu „tradiţie”: Românii au talent, Chefi la cuţite, Visuri la cheie, Vocea, iUmor sau Ferma. 2019, televiziunile n-au dat niciun „Exatlon”. Adică nicio emisiune nouă care să aducă audienţe mari. Posturile au avut totuşi câteva "experimente".
EXPERIMENTE. Televiziunile au experimentat destul de puţin cu noi formate, iar cele mai multe au rămas la nivel de...experiment.
Singura noutate care s-a remarcat în audienţă a fost „Şef sub acoperire”, un reality difuzat de Pro TV în toamnă, în opt ediţii. Emisiunea, difuzată joia după Las Fierbinţi, a avut peste 1,3 milioane de telespectatori media.
Emisiunea Cântă acum cu mine, prezentată de Cabral, cu Loredana vioara întâi, şi filmată în Polonia, a fost un eşec. În doar opt ediţii, emisiunea a trecut prin două schimbări de programare. În final, a fost difuzată la 23.00, în afara prime-time-ului.
Tot un experiment a fost şi MasterChef. Deşi un format clasic, emisiunea a fost reluată de Pro TV, după doi ani de pauză, ca un hibrid între Ferma vedetelor şi un show culinar. A fost reluată, dar nu în prime-time la bătaie cu Chefii, ci după 22.30. Show-ul, cu patru difuzări pe săptămână, a avut audienţe mia bune doar când nu a fost la bătaie cu Chefi la cuţite.
Antena 1 a încercat să facă emisiune săptămânală din revelionul cu măşti al lui Dan Negru. Emisiunea, pusă la bătaie cu Las Fierbinţi şi cu Ferma, un nou început, a obţinut audienţe în media postului.
Antena a avut în toamna anului trecut şi show-ul Antitalent, o variantă dâmboviţeană a emisiunii Saturday Night Live. Rezultatul? A fost „antitalent” şi la capitolul audienţă. Emisiunea s-a încheiat după opt ediţii.
Tot Antena 1 a încercat şi o variantă Chefi la cuţite: familii la cuţite, difuzată în primăvara anului trecut. Emisiunea a avut audienţe mult sub varianta obişnuită Chefi la cuţite.
Vă mai aduceţi aminte de Ultimul Trib, filmat în Madagascar? A fost unul dintre cele mai lungi experimente. Emisiunea a debutat în septembrie 2018, cu două difuzări pe săptămână, şi s-a încheiat abia în aprilie 2019, având doar o ediţie, vinerea, după 22.00.
Antena 1 a experimentat şi în timpul zilei, cu emsiiunea Gazda perfectă, realizată după formatul internaţional „Come dine with me”. Emisiunea, un fel de Cireaşa de pe tort (Prima TV) cu oameni obişnuiţi, a avut audienţe sub aşteptări.
Şi Kanal D şi-a încercat norocul cu o nouă emisiune, Îmi place dansul, un talent show în care au concurat pasionaţii de dans, cu un juriu format din Cocuţa, CRBL, Beatrice Rancea şi Emil Rengle.
Audienţei, însă, nu i-a plăcut dansul. După doar câteva ediţii, emisiunea a fost mutată după 22.00, ca urmare a rezultatelor slabe. Emisiunea a fost înlocuită cu o reţetă de audienţă a Kanal D, Roata norocului.
Paginademedia.ro prezintă cele mai urmărite emisiuni de divertisment din 2019:
NAŢIONAL. Sezonul nouă Românii au talent a păstrat tradiţia şi a stat „fără emoţii” în fruntea celor mai urmărite show-uri de divertisment. În medie, aproape trei milioane de persoane au urmărit emisiunea ediţie cu ediţie.
Locul secund i-a revenit Antenei 1 cu sezonul şase a emisiunii Chefi la cuţite.
Topul este completat de emisiuni de pe Pro TV, Visuri la Cheie, Ferma şi Vocea României, cu 1,5 milioane de telespectatori, fiecare.
Chefi la cuţite, sezonul 7, difuzat în toamna lui 2019, a fost a şasea cea mai urmărită emisiune, cu peste 1,3 milioane de telespectatori.
Cea mai urmărită emisiune de la Kanal D a fost Roata Norocului. Emisiunea de divertisment a avut puţin peste 1,1 milioane de telespectatori din întreaga ţară.
Cântă acum cu mine, un format pe care Pro TV l-a încercat în primăvara anului trecut, abia a avut un milion de telespectatori media, cu cele opt ediţii.
Exatlonul Kanal D, care în primăvara anului trecut a avut sezonul al treilea, a avut audienţe mult sub primele ediţii. La nivel naţional, show-ul Kanal D abia a depăşit milionul de telespectatori.
URBAN. Românii au talent a obţinut cele mai bune cifre şi în mediul urban. Peste 1,5 milioane de persoane au urmărit show-ul de talente. Este urmat de Chefi la cuţite, sezonul şase, care s-a încheiat anul trecut în ianuarie.
Podiumul este completat de Chefi la cuţite, sezonul şase, care s-a încheiat în ianuarie 2019, şi de Vocea României, care a atras o medie de 830.000 de persoane.
Ferma un nou început, difuzat de Pro TV în prima parte a anului trecut, a adus cifre bune de audienţă postului TV. Cele 50 de ediţii ale reality-show-ului au avut o medie de 750.000 de telespectatori.
Reţeta „Te cunosc de undeva” a funcţionat pentru Antena 1 şi în sezonul cu numărul 14. Emisiunea de divertisment a fost printre cele mai urmărite de pe Antena 1, cu o medie de aproape 700.000 de persoane.
COMERCIAL. Românii au talent a obţinut cifre bune şi pe publicul comercial. Show-ul de talente a avut o medie de 635.000 de telespectatori (14,8 rating).
A fost urmat de Chefi la cuţite, de pe Antena 1, care s-a apropiat de jumătate de milion de telespectatori tineri. Podiumul este completat de Visuri la cheie care a „înflorit” în audienţă după revenirea lui Dragoş Bucur la cârma emisiunii. Reality-show-ul a fost urmărit, în medie de 400.000 de persoane.
Cele mai urmărite emisiuni ale Antenei 1 au fost cele produse de Mona Segall: Chefi la cuţite, sezoanele 6 şi 7, şi Asia Express - Drumul Elefantului.
Cifre bune au obţinut şi iUmor, sezonul şase, din primăvară. Sezonul şapte iUmor, din toamnă, a avut cifre ceva mai mici, însă amintim că a fost programat la bătaie cu Vocea României.
Exatlon România, care în primul sezon a avut un rating de 350.000 de telespectatori, pe comercial (7,9 rtg), a ajuns în sezonul al treilea la 166.000 de telespectatori media (3,9rating)
CITEŞTE ŞI: Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2018
Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2019, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Post | Persoane | Rtg% | Difuzari | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Romanii au talent | Pro TV | 2.935.000 | 16.6 | 17 |
2 | Chefi la cutite (sez. 6) | Antena 1 | 1.843.000 | 10.4 | 6 |
3 | Visuri la cheie | Pro TV | 1.552.000 | 8.7 | 13 |
4 | Ferma, un nou inceput | Pro TV | 1.502.000 | 8.5 | 50 |
5 | Vocea Romaniei | Pro TV | 1.426.000 | 8.0 | 16 |
6 | Chefi la cutite (sez. 7) | Antena 1 | 1.367.000 | 7.7 | 30 |
7 | Sef sub acoperire | Pro TV | 1.359.000 | 7.6 | 8 |
8 | Te cunosc de undeva (sez. 14) | Antena 1 | 1.294.000 | 7.3 | 15 |
9 | iUmor (sez. 6) | Antena 1 | 1.259.000 | 7.1 | 14 |
10 | Asia Express - Drumul elefantului | Antena 1 | 1.255.000 | 7.1 | 30 |
11 | Roata norocului | Kanal D | 1.153.000 | 6.5 | 24 |
12 | Scena misterelor | Antena 1 | 1.114.000 | 6.3 | 14 |
13 | Exatlon Romania (sez. 3) | Kanal D | 1.085.000 | 6.1 | 68 |
14 | Canta acum cu mine | Pro TV | 1.070.000 | 6.0 | 8 |
15 | iUmor (sez. 7) | Antena 1 | 1.060.000 | 6.0 | 15 |
16 | Ce spun romanii | Pro TV | 1.051.000 | 5.9 | 261 |
17 | Chefi la cutite: familii la cutite | Antena 1 | 994.000 | 5.6 | 8 |
18 | Acces Direct | Antena 1 | 963.000 | 5.4 | 239 |
19 | Se striga darul | Kanal D | 938.000 | 5.3 | 23 |
20 | Pe bune?! | Pro TV | 879.000 | 5.0 | 10 |
Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2019, în mediul URBAN:
URBAN | Post | Persoane | Rtg% | Difuzari | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Romanii au talent | Pro TV | 1.540.000 | 16.1 | 17 |
2 | Chefi la cutite (sez. 6) | Antena 1 | 1.000.000 | 10.4 | 6 |
3 | Vocea Romaniei | Pro TV | 830.000 | 8.7 | 16 |
4 | Visuri la cheie | Pro TV | 794.000 | 8.3 | 13 |
5 | Ferma, un nou inceput | Pro TV | 742.000 | 7.7 | 50 |
6 | Chefi la cutite (sez. 7) | Antena 1 | 741.000 | 7.8 | 30 |
7 | Te cunosc de undeva (sez. 14) | Antena 1 | 699.000 | 7.3 | 15 |
8 | Asia Express - Drumul elefantului | Antena 1 | 693.000 | 7.2 | 30 |
9 | Sef sub acoperire | Pro TV | 642.000 | 6.7 | 8 |
10 | iUmor (sez. 6) | Antena 1 | 605.000 | 6.3 | 14 |
11 | Ce spun romanii | Pro TV | 578.000 | 6.0 | 261 |
12 | Canta acum cu mine | Pro TV | 568.000 | 5.9 | 8 |
13 | Scena misterelor | Antena 1 | 567.000 | 5.9 | 14 |
14 | Chefi la cutite: familii la cutite | Antena 1 | 552.000 | 5.8 | 8 |
15 | iUmor (sez. 7) | Antena 1 | 506.000 | 5.3 | 15 |
16 | Exatlon Romania (sez. 3) | Kanal D | 468.000 | 4.9 | 68 |
17 | Pe bune?! | Pro TV | 461.000 | 4.8 | 10 |
18 | Acces Direct | Antena 1 | 442.000 | 4.6 | 239 |
19 | Roata norocului | Kanal D | 436.000 | 4.6 | 24 |
20 | ANTITALENT | Antena 1 | 355.000 | 3.7 | 8 |
Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2019, pe publicul COMERCIAL:
COMERCIAL | Post | Persoane | Rtg% | Difuzari | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Romanii au talent | Pro TV | 635.000 | 14.8 | 17 |
2 | Chefi la cutite (sez. 6) | Antena 1 | 491.000 | 11.4 | 6 |
3 | Visuri la cheie | Pro TV | 402.000 | 9.4 | 13 |
4 | Ferma, un nou inceput | Pro TV | 372.000 | 8.7 | 50 |
5 | Chefi la cutite (sez. 7) | Antena 1 | 369.000 | 8.6 | 30 |
6 | Sef sub acoperire | Pro TV | 368.000 | 8.6 | 8 |
7 | Asia Express - Drumul elefantului | Antena 1 | 352.000 | 8.2 | 30 |
8 | Vocea Romaniei | Pro TV | 334.000 | 7.8 | 16 |
9 | iUmor (sez. 6) | Antena 1 | 287.000 | 6.7 | 14 |
10 | Canta acum cu mine | Pro TV | 266.000 | 6.2 | 8 |
11 | Chefi la cutite: familii la cutite | Antena 1 | 261.000 | 6.1 | 8 |
12 | iUmor (sez. 7) | Antena 1 | 252.000 | 5.9 | 15 |
13 | Pe bune?! | Pro TV | 250.000 | 5.8 | 10 |
14 | Te cunosc de undeva (sez. 14) | Antena 1 | 224.000 | 5.2 | 15 |
15 | TEMPTATION ISLAND - INSULA IUBIRII (V) | Antena 1 | 218.000 | 5.1 | 22 |
16 | Scena misterelor | Antena 1 | 210.000 | 4.9 | 14 |
17 | MASTERCHEF | Pro TV | 200.000 | 4.7 | 39 |
18 | Ce spun romanii | Pro TV | 199.000 | 4.6 | 261 |
19 | ANTITALENT | Antena 1 | 175.000 | 4.1 | 8 |
20 | Exatlon Romania (sez. 3) | Kanal D | 166.000 | 3.9 | 68 |
-Puterea dragostei chiar dacă,in caz de nu ma înșel a început în 2018,a adus audiențe bune postului
-The Wall început cu un prim sezon in 2017,reluat în cursul anului trecut, cu un sezon 2 înregistrat din cate stiu in prima parte a anului 2018 si ulterior difuzată din septembrie până înainte de sărbători,care,la fel ca în primul sezon, nu a strălucit.La capitolul audiențe,ajungând de la 2 editii/săptămâna,la una(cand reușea totusi Masterchef sa "miste")
La "tradiționale" nu am văzut Insula sau iumor,dar poate nu au avut chiar asa mari cifre
Să nu uităm de clasicul "Nea Marin" sezonier,iarna si vara
Si ar mai fi si altele