AUDIENŢE RADIO 2020. Dimineaţa este Prime-Time-ul radiourilor, cu matinalele vârf de lance. Ce programe au stat cel mai bine în primele patru luni ale anului?
Capitala, piaţa radio cea mai competitivă, vine cu un top ce reflectă interesul publicului în această perioadă: în primele trei matinale, unul singur este din zona "Contemporary Hit Radio".
Mai exact: Radio România Actualităţi are cel mai ascultat matinal, urmat de Morning ZU, cu Buzdugan şi Morar şi, pe poziţia a treia în Capitală, Deşteptarea de la Europa FM, cu Vlad Petreanu şi George Zafiu.
Matinalul de la Europa FM are poziţii bune şi la oraşe, acolo unde programul de dimineaţă de pe Kiss - Râzi cu Rusu şi Andrei, este cel mai ascultat dintre posturile comerciale (tot postul public are prima poziţie).
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în intervalul orar 7.00-10.00, în perioada 6 ianuarie - 26 aprilie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
Înainte, o menţiune foarte importantă:
NOTĂ. Audienţele de acum marchează un nou "moment zero" în măsurătorile radio. De ce? Universul de măsurare a fost radical schimbat.
Până acum studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane.
De acum încolo, luând în calcul şi fenomenul migraţiei, se va merge pe numărul rezidenţilor din România, după datele actualizate bianual de Institutul National de Statistică, care este mai mic cu 400.000 de persoane.
Dată fiind actualizare universului, şi cifrele în mii de persoane vor fi mai mici şi, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele trecute. Ce se poate compara este cota de piaţă (care este un procent cu variaţii proporţionale, chiar dacă se schimbă universul).
Şi acum datele:
Matinalele în Capitală. România Actualităţi, Morning Zu şi Deşpteptarea, peste 100.000 de ascultători
BUCUREŞTI. Trei matinale au în Bucureşti peste 100.000 de ascultători unici. Cei mai mulţi are matinalul Radio România, cu 136.000 de ascultători unici pe zi.
Al doilea matinal este Morning Zu, cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan, cu aproape 130.000 de unici.
De notat poziţia bună a programului de pe Europa FM - locul al treilea pentru Deşteptarea cu Vlad Petreanu şi George Zafiu.
Între primele cinci mai regăsim în Bucureşti Râzi cu Rusu şi Andrei (Kiss FM) şi Morning Glory cu Răzvan Exarhu, de la Rock FM.
Cine şi cum a crescut:
Cum numărul ascultătorilor nu poate fi comparat cu valul de anul trecut, singurele comparaţii pot fi făcute după cota de piaţă. Cum au evoluat?
Cota de piaţă arată procentul din numărul mediu de ascultători care alege un post de radio.
Matinalul de pe Europa FM are, după cota de piaţă, cea mai mare creştere în Capitală: plusul este de aproape trei procente, faţă de valul de la începutul anului trecut (cum spuneam doar cotele de piaţă se pot compara, nu şi evoluţia numărului de persoane).
După cota de piaţă, mai au creşteri dimineaţa Radio România, Morning ZU şi Dance FM şi, foarte uşor, Rock FM, Romantic FM şi matinalul Digi FM.
Sunt pe minus, după cota de piaţă, pe intervalul orar 7.00-10.00 Kiss FM (aproape două procente), Virgin Radio (aproape 2% scădere), Magic FM (un procent), matinalul Guerrilla (2,1 cotă de piaţă acum, faţă de 3,5 anul trecut).
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valurile ianuarie - aprilie 2019 şi ianuarie - aprilie 2020:
BUCURESTI | Daily Reach 2019 | Market Share 2019 (%) | Daily Reach 2020 | Market Share 2020 (%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Actualitati | 113.500 | 12.5 | 136.500 | 15.3 | |
2 | ZU | 155.700 | 12.1 | 128.300 | 13.1 | |
3 | Europa FM | 92.600 | 8.8 | 106.300 | 11.7 | |
4 | Kiss FM | 101.500 | 8.5 | 83.200 | 6.7 | |
5 | Rock FM | 69.200 | 6.1 | 82.900 | 6.7 | |
6 | Romantic FM | 43.300 | 4.4 | 51.200 | 4.7 | |
7 | Magic FM | 73.100 | 6.7 | 50.500 | 5.7 | |
8 | ProFM | 39.100 | 2.8 | 36.200 | 2.7 | |
9 | Dance FM | 14.700 | 1.3 | 31.400 | 2.2 | |
10 | Digi FM | 23.900 | 1.7 | 28.700 | 2.0 | |
11 | Virgin Radio | 53.300 | 4.7 | 28.300 | 2.6 | |
12 | Guerrilla | 42.000 | 3.5 | 26.400 | 2.1 | |
13 | Ant. Satelor | 16.200 | 1.6 | 17.100 | 2.2 | |
14 | National FM | 17.000 | 1.9 | 16.500 | 1.6 | |
15 | Vibe FM | 15.200 | 1.3 | 14.300 | 1.2 | |
16 | Smart Radio | 11.800 | 1.0 | |||
17 | Chill FM | 10.700 | 0.4 | |||
18 | Itsy Bitsy | 13.600 | 1.0 | 9.600 | 0.6 | |
19 | Muzical | 16.300 | 1.5 | 8.500 | 0.8 | |
20 | Cultural | 10.400 | 0.8 | 6.200 | 0.4 | |
21 | Bucuresti FM | 6.000 | 0.6 | 5.400 | 0.6 | |
22 | Impuls | 0.0 | 0.0 | 4.800 | 0.5 | |
23 | Seven | 2.200 | 0.3 | 4.800 | 0.4 | |
24 | Tananana | 4.600 | 0.2 | 4.800 | 0.4 | |
25 | Sport Total | 1.000 | 0.0 |
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
ORAŞELE. Matinalele Kiss FM şi Europa FM, aproape la egalitate
URBAN. Cel mai ascultat post de radio dimineaţa este canalul public Radio România. Locurile doi, trei şi patru nu sunt însă la mare distanţă unul de celălalt.
Matinalele Kiss FM şi Europa FM sunt aproape la egalitate: 678.000 de ascultători unici la Râzi cu Rusu şi Andrei şi 675.000 la Deşteptarea cu Vlad Petreanu şi George Zafiu.
Urmează Morning ZU, cu 610.000 de unici.
După "plutonul" primelor patru, distanţa faţă de celelalte staţii este considerabilă.
Reluăm: Datele după numărul de persoane nu pot fi comparate cu anul trecut (pentru că universul de măsurare s-a schimbat).
Cotele de piaţă pot fi însă puse faţă în faţă pentru a arăta evoluţia.
Mişcările, după cota de piaţă (procentul din numărul de ascultători care a ales un post radio):
Cotele de piaţă la oraşe sunt mai mari faţă de anul trecut la Radio România (aproape trei procente în plus) şi la Deşteptarea de pe Europa FM. Foarte uşor plus la Morning ZU.
Restul posturilor de radio au stagnări sau scăderi pe intervaul orar de Prime-Time de dimineaţă (7.00-10.00).
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valurile ianuarie - aprilie 2019 şi ianuarie - aprilie 2020:
URBAN | Daily Reach 2019 | Market Share 2019 (%) | Daily Reach 2020 | Market Share 2020 (%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Actualitati | 654.800 | 12.0 | 700.700 | 14.8 | |
2 | Kiss FM | 881.900 | 11.1 | 678.400 | 10.0 | |
3 | Europa FM | 653.000 | 11.5 | 675.300 | 12.9 | |
4 | ZU | 739.800 | 10.2 | 613.400 | 10.7 | |
5 | Magic FM | 313.500 | 5.2 | 273.100 | 4.3 | |
6 | Digi FM | 274.600 | 4.2 | 264.400 | 4.0 | |
7 | ProFM | 241.600 | 3.9 | 226.200 | 3.9 | |
8 | Virgin Radio | 250.900 | 3.3 | 170.500 | 3.0 | |
9 | Rock FM | 155.800 | 2.4 | 162.400 | 2.4 | |
10 | Ant. Satelor | 87.700 | 1.8 | 97.800 | 2.3 | |
11 | Iasi | 63.300 | 1.2 | 75.700 | 1.4 | |
12 | Guerrilla | 68.100 | 1.2 | 61.000 | 1.0 | |
13 | National FM | 73.800 | 1.2 | 54.000 | 1.0 | |
14 | Craiova | 54.600 | 1.0 | 48.700 | 0.9 | |
15 | Resita | 61.200 | 1.0 | 41.500 | 0.8 | |
16 | Cultural | 62.200 | 0.8 | 41.300 | 0.6 | |
17 | Timisoara | 65.900 | 1.3 | 34.800 | 0.7 | |
18 | Tg. Mures | 33.500 | 0.5 | 22.300 | 0.3 | |
19 | Cluj | 18.800 | 0.4 | 18.800 | 0.4 | |
20 | Bucuresti FM | 8.500 | 0.1 | 17.000 | 0.4 | |
21 | Constanta | 10.100 | 0.2 | 12.900 | 0.3 |
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Kiss FM, cel mai ascultat matinal din ţară
NAŢIONAL. Râzi cu Rusu şi Andrei, de pe Kiss FM, este cel mai ascultat matinal la nivelul întregii ţări: peste 1,1 milioane de ascultători unici. Este peste Radio România.
Loc bun pentru Deşteptarea de pe Europa FM şi la nivelul întregii ţări: pe podium, pe poziţia a treia, cu 970.000 de ascultători unici.
Morning ZU şi matinalul Digi FM completează top cinci.
Variaţiile după cota de piaţă:
Cele mai notabile observaţii ţin de Radio România (plus de două procente) şi de matinalul Europa FM (aproape un procent). Foarte mic plus la Digi FM.
În rest, variaţii uşoare în jos sau stagnări.
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valurile ianuarie - aprilie 2019 şi ianuarie - aprilie 2020:
NATIONAL | Daily Reach 2019 | Market Share 2019 (%) | Daily Reach 2020 | Market Share 2020 (%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 1.322.900 | 10.8 | 1.123.800 | 10.5 | |
2 | Actualitati | 1.053.200 | 12.2 | 1.013.800 | 13.0 | |
3 | Europa FM | 865.800 | 9.7 | 968.300 | 11.4 | |
4 | ZU | 1.039.800 | 9.1 | 944.700 | 9.8 | |
5 | Digi FM | 422.400 | 3.9 | 465.100 | 4.7 | |
6 | Ant. Satelor | 424.000 | 5.6 | 412.900 | 6.2 | |
7 | Magic FM | 397.600 | 4.1 | 362.900 | 3.6 | |
8 | ProFM | 376.500 | 3.6 | 339.600 | 3.5 | |
9 | Virgin Radio | 341.200 | 3.3 | 211.700 | 2.1 | |
10 | Rock FM | 185.600 | 1.8 | 190.300 | 1.9 | |
11 | Iasi | 218.600 | 3.2 | 187.800 | 2.3 | |
12 | Craiova | 189.700 | 2.0 | 117.800 | 1.4 | |
13 | National FM | 95.400 | 1.0 | 90.400 | 1.0 | |
14 | Timisoara | 125.200 | 1.7 | 87.100 | 1.1 | |
15 | Resita | 110.700 | 1.0 | 86.100 | 1.1 | |
16 | Guerrilla | 71.300 | 0.8 | 61.000 | 0.6 | |
17 | Cultural | 89.100 | 0.7 | 52.400 | 0.5 | |
18 | Cluj | 48.200 | 0.5 | 34.500 | 0.4 | |
19 | Tg. Mures | 108.600 | 1.0 | 33.200 | 0.4 | |
20 | Bucuresti FM | 31.400 | 0.4 | 22.200 | 0.3 | |
21 | Constanta | 29.200 | 0.3 | 15.700 | 0.2 |
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
PS: ascultam Europa FM, întro vreme (2017, 2018), dar sincer, aceleași glume răsuflate, "hai să râdem de politicianul X sau Y", hai să vedem ce spitale "de 2 bani" avem, ce autostrăzi nu avem. Nimic altceva, decât miștocăreală și blah blah.
Digi FM, la fel.
Rock FM, scuze, dar Exarhu este cel puțin antipatic (vezi cum s-a purtat cu Alex Nedea când l-a chemat la emisiune), și lista poate continua. Acel om face orice, numai radio de calitate, nu. Guerrilla, of, ce au fost și ce-au ajuns.
RFI ar fi super, ca emisiuni, dar muzica lor nu este pe gustul meu.
Deci, online rămâne...