COMUNICAT. Proiectul Digital Therapy for Autism a fost lansat în luna iunie a acestui an şi este dezvoltat de către agenţia Ideologiq România, în parteneriat cu Asociaţia Autism Voice şi OMV Petrom, care a finanţat proiectul prin programul „RO SMART în Ţara lui Andrei‟.
Valoarea totală a proiectului este de 45.000 de euro, iar scopul acestuia este de a îmbunătăţi recuperarea şi integrarea copiilor cu autism şi alte tulburări de dezvoltare prin digitalizarea şi transpunerea în realitate virtuală (VR) a terapiei ABA (Applied Behavior Analisys), desensibilizând copiii la situaţii cotidiene cum ar fi mersul cumpărături sau o simplă călătorie cu metroul.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament.
Asociaţia Autism Voice activează de 12 ani în domeniul recuperării copiilor cu vârsta de până la 18 ani care suferă de aceste afecţiuni.
De acest proiect se vor bucura peste 200 de copii aflaţi în terapie la cele două centre ale asociaţiei, dintre care 170 având vârsta de peste patru ani. Expunerea copiilor la mediile de realitate virtuală se va face doar sub stricta supraveghere a terapeuţilor celor două centre.
“Suntem încântaţi de faptul că am reuşit să dezvoltăm proiectul precum a fost gândit de la început. În ciuda contextului social în care ne aflăm, demarăm acum faza de implementare în beneficiul copiilor noştri din centre şi, sperăm, a tuturor celor din ţară.
Ceea ce am reuşit să gândim şi să realizăm în parteneriat cu Agenţia Ideologiq reprezintă o premieră. Integrarea copiilor cu tulburări este, în fapt, cea mai dificilă parte din parcursul recuperării acestora.
Acum avem posibilitatea de a-i expune la acţiuni şi activităţi de zi cu zi, fără să mai existe riscuri. Copiii se pot obişnui prin VR cu contexte sociale cotidiene, cum ar fi mersul cu metroul, mersul la cumpărături, fără să le mai creeze frustrări, urmând ca apoi să ieşim şi în mediile naturale să urmărim integrarea.
Suntem ferm convinşi că până la finalul anului, când vom avea primele rezultate în urma implementării proiectului, acestea vor vorbi de la sine, iar studiul pe care îl vom realiza va fi edificator în acest sens”, spune Anca Dumitrescu, Preşedinte Autism Voice.
Sistemul a ajuns deja în centrele Asociaţiei Autism Voice, iar reprezentanţii Ideologiq au susţinut trainingul echipei de terapeuţi pentru folosirea kiturilor, iar din 29 Iunie a fost introdus în terapia copiilor.
Pentru acest proiect, Ideologiq România a dezvoltat şi produs cinci experienţe interactive de realitate virtuală şi şase kit-uri de realitate virtuală. Din cele cinci experienţe create, două au componente de interactivitate şi trei sunt pe model recompensă.
GALERIE FOTO.
Concret, copiii trebuie să parcurgă cu succes primele două experienţe de interactivitate, pentru ca ulterior să aibă acces şi la experienţele care îi recompensează.
„Au fost opt luni pline în care am lucrat cu drag la acest proiect şi ne bucurăm că am reuşit să dezvoltăm un sistem atât de util copiilor care suferă de aceste afecţiuni.
Am ales ca experienţele să aibă componente modelate 3D, cu ajutorul cărora terapeuţii asociaţiei să îi ghideze pe copii, dar şi o componentă reală, adusă în mediile VR cu ajutorul filmărilor 360. Astfel, se poate spori intenţia de desensibilizare, prin includerea unor situaţii cu care copiii se pot întâlni în orice moment al zilei.
Domeniul digital vine la pachet cu o multitudine de beneficii, inclusiv în zona medicală. Iar confirmarea acestui fapt, a venit odată cu primele imagini cu cei mici folosind sistemul Digital Therapy for Autism”, spun Adrian Ichim şi Adrian Apostol, Fondatori Ideologiq.
Prima experienţă de realitate virtuală interactivă de care vor avea parte copiii este creată în cadrul unui hypermarket (Cora Sun Plaza). Copiii vor avea de parcus interiorul magazinului, care este modelat şi programat în totalitate de către echipa Ideologiq.
În cadrul experienţei, copilul vizualizează un film 360 realizat în interiorul magazinului, iar apoi interacţionează cu mediul de realitate virtuală.
Copilul va fi îndrumat să aleagă un produs de pe raft, să îl pună în coşul de cumpărături, apoi pe banda casei de marcat, pentru a-l scana, oferind astfel posibilitatea terapeutului de a crea diferite jocuri, diferenţiate în funcţie de vârstă (se poate juca pe culorile produselor sau pe împărţirea lor pe diferite categorii, sau pot efectua calcule matematice de adunare, scădere etc.).
„Digital Therapy for Autism este un proiect la care am lucrat cu inima. M-am implicat total la fiecare pas deoarece ştiam că rezultatul final o sa aducă zâmbete pe feţele copiilor aflaţi în terapie în centrele asociaţiei Autism Voice.
Iată că sistemul a ajuns la ei, iar faptul că o astfel de iniţiativă poate schimba vieţi, reprezintă o bucurie ce nu poate fi exprimată prin cuvinte”, spune Andra Cenuşă, Account Director Ideologiq.
Cea de-a doua experienţă interactivă de realitate virtuală este creată la staţia de metrou şi începe cu interacţiunea copilului cu metroul şi cartela de metrou (acesta trebuie să îşi achiziţioneze o cartelă şi să o introducă în aparatul de taxat).
Pasul următor este coborârea în subteran şi călătoria propriu zisă cu metroul, iar din acel moment copilul va putea vedea un film 360 - o adevărată plimbare cu metroul.
Experienţa de tip recompensă este destinată premierii copiilor care au trecut cu succes de primele două experienţe şi cuprinde o activitate într-o rachetă modelată de către echipa Ideologiq.
Cu ajutorul acesteia se pot accesa diferite filme 360 cu situaţii mai rar întâlnite în viaţa de zi cu zi, cum ar fi zborul cu parapanta, zborul la bordul unui avion, sau plimbarea cu un roller-coaster.
„Proiectul Digital Therapy for Autism este singurul din România care foloseşte tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist şi suntem mândri că am putut susţine o astfel de iniţiativă.
OMV Petrom este o companie care crede în România, iar încrederea vine din oamenii şi proiectele pe care le-am susţinut în ultimii ani. Sunt iniţiative care au transformat vieţi şi comunităţi, dorinţa noastră fiind aceea de a crea un model de urmat, fapt care să reprezinte o confirmare că, prin muncă şi dedicare, orice este posibil”, a adăugat responsabilul de proiect de la OMV Petrom.
Pentru a putea realiza acest proiect, folosind detalii cât mai apropiate de o experienţă uzuală, Cora România şi Metrorex România s-au alăturat proiectului. Astfel, echipa Ideologiq a realizat filmări direct în trenurile de pe Magistrala 1 şi respectiv, în complexul Cora Sun Plaza.
Kiturile de Virtual Reality (VR) sunt un produs al echipei Ideologiq, create special pentru acest proiect. Cele şase kituri construite, oferă terapeuţilor posibilitatea de a observa în timp real exact ceea ce văd copiii în căştile de VR (Oculus Rift S), ghidându-i şi oferindu-le susţinere în parcurgerea cu succes a experienţelor.
Modul de folosire a dispozitivelor este unul cât se poate de simplu, având un sistem plug&play, cu o mobilitate sporită. Un kit cântăreşte aproximativ 10 kg şi poate fi mutat dintr-o încăpere, în alta, în doar câteva secunde.
Despre Ideologiq
Ideologiq este o agenţie digitală cu experienţă de peste 15 ani pe piaţa din România, care a pornit ca studio de dezvoltare software şi a evoluat într-un hub de servicii cu misiunea de a integra digitalul în orice mix de marketing. Începând cu anul 2017, Ideologiq face parte din grupul Ascendis.
Agenţia oferă astfel soluţii digitale pentru cele mai diverse nevoi de comunicare: de la campanii online la offline, de la activările BTL la comunicarea ATL, de la generarea identităţii până la producţia media AV, de la designul UI / UX până la dezvoltarea unui software complet, de la cursuri online până la proiecte majore de digitalizare corporativă.
Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenţii de digital din România, formată dintr-o echipă de 20 de persoane în Bucureşti, la care se adaugă angajaţi din birourile regionale ale companiei din Bulgaria, Ungaria, Grecia, Serbia, Croaţia şi Slovenia.
Mai mult de jumătate dintre aceştia sunt seniori cu peste zece ani de experienţă în comunicare digitală. Zonele de expertiză ale agenţiei se axează pe domenii precum, FMCG, pharma & medical, automotive, retail, construcţii, finance şi industria „verde/reciclare”.
Printre clientii agenţiei se numără: Pfizer, GSK, Novartis, Kingfisher/Bricodepot, Holcim, Smithfiled, , Green Group, Michelin, Porsche Inter Auto, Max Bet, Raiffeisen, Castrol sau Medsana.
Despre Ascendis
Grupul Ascendis este liderul pieţei de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale fondat în urmă cu 25 de ani. Grupul are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanţă, team building, digital learning, certificări HR şi LSS, limbi străine şi well-being.
Grupul este deţinut de patru parteneri români - Florin Rădulescu, Marius Opriş, Sorin Păun şi Andrei Goşu – care deţin, fiecare, câte 25% din acţiuni.
Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi:
Ce este secţiunea COMUNICATE:
Secţiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Bravo!!!