COMUNICAT. Dincolo de criza sanitară declanşată la nivel global, pandemia de Covid-19 s-a resimţit din plin şi pe plan economic. Mii de firme au intrat în faliment, companii puternice au fost nevoite să-şi suspende temporar activitatea şi să-şi trimită angajaţii în şomaj tehnic, iar managerii au fost obligaţi să găsească peste noapte noi strategii, pentru a se adapta condiţiilor generate de pandemie.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Cu toate că efectele negative încă se mai resimt, iar criza este departe de-a se fi încheiat, o persoană cu iniţiativă poate găsi şi în această perioadă noi oportunităţi de afaceri. Pare dificil să-ţi deschizi o afacere în plină pandemie, dar dacă vei ţine cont de sfaturile următoare, ai şanse de succes.
Studiază bine terenul
La baza oricărei afaceri este ideea care trebuie să fie apoi materializată. De aceea, trebuie să te gândeşti bine ce-ar merge în această perioadă şi să studiezi oportunităţile pe care le ai.
Afacerile consacrate e posibil să nu mai fie la fel de profitabile în contextul pandemiei, în timp ce o activitate la care nici nu te gândeai înainte de-a apărea Covid-ul îţi poate aduce un câştig rapid. Identifică o astfel de oportunitate, apoi studiază piaţa şi gândeşte-te la un mod de-a o pune în practică.
Fă-ţi un plan de afaceri
În momentul în care eşti convins că ideea ta va avea succes, trebuie să creionezi planul viitoarei afaceri. Această etapă este foarte importantă, pentru că de ea depinde reuşita afacerii, iar planul trebuie să includă toate aspectele esenţiale despre activitatea firmei.
Calculează investiţia necesară, cheltuielile anuale, numărul de angajaţi şi gradul de profitabilitate. De asemenea, trebuie să identifici segmentul de clienţi cărora vrei să te adresezi, modalităţile în care poţi ajunge la aceştia şi eventualii partenerii.
Asigură-te că ai capitalul pentru investiţia iniţială
Odată făcute calculele pe hârtie, trebuie să te asiguri că ai la dispoziţie bugetul necesar. Întotdeauna ia în calcul şi o marjă de eroare, pentru cheltuieli neprevăzute, astfel că bugetul cu care pleci la drum trebuie să fie cu 25% mai mare decât cel calculat.
În cazul în care nu ai la dispoziţie toată suma necesară şi nici nu poţi să faci rost de diferenţa de bani, cel mai bine este să cooptezi un partener, care să vină cu partea sa de investiţie.
Amenajează-ţi un birou
Chiar dacă nu-ţi poţi permite de la început să închiriezi un spaţiu pentru amenajarea sediului, ai nevoie de un birou unde să te poţi ocupa de afacere. Acesta trebuie să dispună de dotările minime necesare, precum un calculator desktop sau un laptop, o masă de lucru şi un scaun de birou, un fişet, conexiune la internet şi alte utilităţi.
Nu trebuie să-ţi lipsească nici elementele de birotică precum dosare, coli, mape, capsatoare profesionale, instrumente de scris şi alte obiecte necesare, în funcţie de specificul activităţii.
Promovează-ţi afacerea
Fiind la început de drum, ai nevoie de promovare pentru ca potenţialii clienţi să afle de tine, astfel că trebuie să acorzi multă atenţie acestui capitol, mai ales în primele luni de la demararea afacerii.
Este indicat să creezi un site unde să-ţi prezinţi pe larg obiectul de activitate şi să creezi pagini pe principalele reţele de socializare. De asemenea, flyerele, mesh-urile, spoturile audio şi video sunt materiale de promovare foarte eficiente, care te vor face cunoscut.
Succesul în afaceri nu vine niciodată peste noapte, aşa că nu trebuie să te aştepţi să obţii profit încă din primele luni.
Important în această perioadă este să nu ieşi foarte mult în pierdere şi să te concentrezi în special pe cunoaşterea pieţei şi atragerea unui număr semnificativ de clienţi fideli. Procedând în acest mod, profitul nu va întârzia să apară în lunile ce vor urma.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu