
AUDIENŢE Alegeri. Românii au stat pe posturile de ştiri toată seara de duminică să urmărească suspansul alegerilor pentru Preşedinţie. La ce televiziuni s-au uitat? Unde au urmărit urcarea lui Nicuşor Dan de pe locul al treilea pe poziţia a doua?
Audienţele au fost diferite la nivelul întregii ţări între orele 21.00 şi 24.00, când cifrele se actualizau minut de minut. Oricum, toate posturlle de ştiri au avut mai mulţi telespectatori decât în mod obişnuit.
La nivelul întregii ţări, cei mai mulţi români au stat pe Pro TV şi pe România TV. La oraşe, s-au uitat mai mulţi la Antena 3.
Paginademedia.ro vă prezintă audienţele serii de 4 mai, o seară cu schimbări spectaculoase în cifre, şi la sondaje, dar şi la rezultatele finale:
NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, cel mai urmărit post de televiziune a fost Pro TV, care s-a apropoiat de 800.000 de români în fiecare minut între orele 21.00 (când s-a încheiat votul) şi 24.00 (oră la care Nicuşor Dan se apropia de locul al doilea).
Cel mai vizionat post de ştiri a fost România TV, care a fost în top imediat după Pro TV. De altfel, în top 5 au fost încă două canale informative, Realitatea şi Antena 3.
Kanal D, post care nu avea alegerile în grila din 4 mai (la ora 21.00 era Roata Norocului), a fost pe poziţia a cincea.
Cifre peste media lor normală şi la B1 TV, TVR Info şi Euronews.
Posturile de ştiri în intervalul 21.00-24.00 la nivel Naţional:
- România TV - 775.000
- Realitatea - 715.000
- Antena 3 - 660.000
- Digi 24 - 380.000
- B1 TV - 90.000
- TVR Info - 26.000
- Euronews - 20.000
- Prima News - 5.000
URBAN. Interes maxim la oraşe pentru rezultate, astfel că postul TV numărul 1 a fost un canal de ştiri: Antena 3, cu 460.000 de telespectatori. Locul al doilea: tot un post informativ: România TV.
Pro TV a fost pe locul al treilea, apoi iar un canal de news: Realitatea. Loc bun şi pentru Digi 24, pe şase.
Posturile de ştiri în intervalul 21.00-24.00 în mediul Urban:
- Antena 3 - 460.000
- România TV - 435.000
- Realitatea - 355.000
- Digi 24 - 275.000
- B1 TV - 70.000
- TVR Info - 20.000
- Euronews - 16.000
- Prima News - 5.000
Comercial. Publicul comercial 18-54 de ani urban s-a dus cel mai mult către marile generaliste: Pro TV şi Antena 1 au fost primele pe acest segment.
Totuşi, de remarcat că următoarele patru locuri au fost ocupate de patru canale de ştiri - Antena 3, Digi 24, România TV şi Realitatea. Toate cu peste 120.000 de telespectatori pe minut. În condiţii obişnuite, niciun post de ştiri nu ajunge la 100.000 de telespectatori. Nu ajunge, de cele mai multe ori, nici la 50.000.
Posturile de ştiri în intervalul 21.00-24.00 pe segmentul COMERCIAL:
- Antena 3 - 165.000
- Digi 24 - 155.000
- România TV - 125.000
- B1 TV - 35.000
- Euronews - 11.000
- TVR Info - 2.000
- Prima News - 3.000
Audienţele posturilor TV duminică, 4 mai, în seara primului tur al alegerilor pentru Preşedinţie, pe intervalul 21.00-24.00, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Persoane | |
---|---|---|
1 | Pro TV | 788.000 |
2 | Romania TV | 774.000 |
3 | Realitatea Plus | 713.000 |
4 | Antena 3 CNN | 659.000 |
5 | Kanal D | 552.000 |
6 | Antena 1 | 542.000 |
7 | Digi 24 | 378.000 |
8 | Happy Channel | 170.000 |
9 | DigiSport 1 | 145.000 |
10 | Film Cafe | 137.000 |
11 | Antena Stars | 100.000 |
12 | B1TV | 88.000 |
13 | AMC | 88.000 |
14 | Kanal D2 | 86.000 |
15 | Prima TV | 78.000 |
16 | TVR 1 | 77.000 |
17 | Nickelodeon | 62.000 |
18 | Pro Cinema | 62.000 |
19 | Eurosport 1 | 61.000 |
20 | Cinemaraton | 52.000 |
Audienţele posturilor TV duminică, 4 mai, în seara primului tur al alegerilor pentru Preşedinţie, pe intervalul 21.00-24.00, în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | |
---|---|---|
1 | Antena 3 CNN | 459.000 |
2 | Romania TV | 433.000 |
3 | Pro TV | 421.000 |
4 | Realitatea Plus | 354.000 |
5 | Antena 1 | 310.000 |
6 | Digi 24 | 276.000 |
7 | Kanal D | 224.000 |
8 | Happy Channel | 85.000 |
9 | DigiSport 1 | 78.000 |
10 | B1TV | 69.000 |
11 | Antena Stars | 66.000 |
12 | Nickelodeon | 55.000 |
13 | Film Cafe | 44.000 |
14 | Eurosport 1 | 43.000 |
15 | TVR 1 | 42.000 |
16 | Prima TV | 40.000 |
17 | Kanal D2 | 39.000 |
18 | AMC | 39.000 |
19 | Diva | 32.000 |
20 | Acasa Gold | 31.000 |
Audienţele posturilor TV duminică, 4 mai, în seara primului tur al alegerilor pentru Preşedinţie, pe intervalul 21.00-24.00, pe segmentul COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | |
---|---|---|
1 | Pro TV | 204.000 |
2 | Antena 1 | 170.000 |
3 | Antena 3 CNN | 163.000 |
4 | Digi 24 | 153.000 |
5 | Romania TV | 126.000 |
6 | Realitatea Plus | 123.000 |
7 | Kanal D | 69.000 |
8 | Nickelodeon | 37.000 |
9 | DigiSport 1 | 35.000 |
10 | Antena Stars | 33.000 |
11 | B1TV | 32.000 |
12 | Prima TV | 28.000 |
13 | Film Cafe | 23.000 |
14 | Happy Channel | 20.000 |
15 | AMC | 20.000 |
16 | Kanal D2 | 14.000 |
17 | Pro Cinema | 14.000 |
18 | TVR 1 | 13.000 |
19 | Eurosport 1 | 12.000 |
20 | Acasa Gold | 12.000 |
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro