AUDIENŢE. Ce au ales românii luni, într-o seară de decembrie cu Chefi la cuţite şi filme pe posturile generaliste, cu meci de fotbal la sport şi cu justiţia ca temă principală pe posturile de ştiri, după "scânteia" aprinsă de documentarul Recorder?
Evident, cea mai mare parte a publicului s-a dus către marile posturi generaliste, dar şi canalele de ştiri au atras telespectatori. Nu neapărat tineri.
La modul general, Antena 1 şi-a adjudecat două segmente (cu Chefi la cuţite) - urban şi comercial, iar Pro TV a câştigat naţionalul, la mică diferenţă, cu filmul clasic Evadatul (cu Harrison Ford).
Între posturile de ştiri, România TV a dominat în ţară şi la oraşe, dar pe comercial altă staţie de ştiri a fost peste.
Datele, ceva mai detaliat:
Naţional. Pe intervalul show-ului culinar Chefi la cuţite, Pro TV s-a apropiat de 1,1 milioane de români în fiecare minut şi a fost cu 60.000 de telespectatori peste Antena 1. A avut în program Evadatul şi un film din seria Furios şi iute.
Între posturile de ştiri, România TV a fost cel mai urmărit, având 300.000 de telespectatori, cam cu 100.000 peste Realitatea.
Este de notat şi cifra TVR 1 de luni seara, cu un documentar despre Revoluţie realizat de Cornel Mihalache şi Răzvan Butaru: doar 75.000 de români au fost interesaţi (locul 13 pe interval).
Între primele cinci a fost şi DigiSport, cu meciul Craiova - Csikszereda
Posturile de ştiri între 20.30 şi 24.00:
- România TV - 305.000
- Realitatea - 205.000
- Antena 3 - 140.000
- Digi 24 - 100.000
- B1 - 55.000
- Euronews - 11.000
- TVR INFO - 7.000
- Prima News - 3.000
Urban. La oraşe, Chefi la Cuţite a fost cel mai vizionat program, la distanţă de Pro TV. O medie de 600.000 de telespectatori pentru Antena 1, cu aproape 150.000 mai mulţi decât Pro TV.
Şi în mediul urban, tot la România TV s-au uitat cei mai mulţi, Realitatea cu Anca Alexandrescu fiind la 30.000 de telespectatori în spate.
Posturile de ştiri la oraşe:
- România TV - 180.000
- Realitatea -130.000
- Digi 24 - 65.000
- B1 - 30.000
- TVR Info - 5.000
- Euronews - 4.000
Comercial. Chefii au fost primii şi pe segmentul comercial al Antena 1, adică 21-54 de ani, urban. În cifre absolute: aproape 260.000 de telespectatori, faţă de 220.000 la Pro TV.
Posturile de ştiri sunt sărace în public comercial. Cel mai urmărit canal de ştiri, Realitatea, a avut cam de zece ori mai puţini telespectatori decât Chefi la cuţite. În cifre absolute: în jur de 30.000 de persoane.
Şi celelalte staţii de ştiri din clasament cam tot pe aici au stat: 20-25.000 de telespectatori pe comercial.
Posturile de ştiri pe publicul comercial:
- Realitatea - 30.000
- România TV - 28.000
- Antena 3 - 24.000
- Digi 24 - 18.000
Audienţele posturilor TV luni seara, pe intervalul Chefi la cuţite (20.30-24.00), la nivel NAŢIONAL:
1. Pro TV - 1.080.000 telespectatori (6,2 rtg, 18,3 share)
2. Antena 1 - 1.020.000 (5,8 rtg, 17,3 share)
3. Kanal D - 675.000
4. România TV - 305.000
5. DigiSport - 230.000
Audienţele posturilor TV luni seara, pe intervalul Chefi la cuţite (20.30-24.00), în mediul URBAN:
1. Antena 1 - 600.000 de telespectatori (6,1 rtg, 19,2 share)
2. Pro TV - 465.000 (4,7 rtg, 14,9 share)
3. Kanal D - 310.000
4. România TV - 180.000
5. Realitatea - 130.000
Audienţele posturilor TV luni seara, pe intervalul Chefi la cuţite (20.30-24.00), pe SEGMENTUL COMERCIAL:
1. Antena 1 - 255.000 de telespectatori (5,5 rtg, 24,6 share)
2. Pro TV - 220.000 (4,7 rtg, 21,1 share)
3. Kanal D - 70.000
4. DigiSport - 35.000
5. Realitatea - 30.000
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro