AUDIENŢE. Ce se întâmplă când se intersectează două meciuri cu miză, cel mai popular serial, reality-show-ul cel mai urmărit şi cea mai nouă producţie a Pro TV? Plus un serial turcesc?
A fost una dintre serile cu cele mai amestecate clasamente de audienţă. Cu perioade în care au fost lideri şi DigiSport (cu meciurile), şi Pro TV (cu Las Fierbinţi, nu cu Trădătorii), şi Antena 1 (cu serialul Ana, mi-ai fost scrisă-n ADN).
Trădătorii - un nou reality-show al Pro TV, nu a trecut mai sus de locul trei în seara încărcată.
După cum s-au intersectat, preferinţele românilor au arătat topuri diferite.
Încercăm o analiză a serii de joi, 6 noiembrie, în care am avut:
- două meciuri pe DigiSport: Basel - FCSB, scor 3-1 (19.40-21.45) şi Rapid Viena - Universitatea Craiova, scor 0-1 (21.55-24.00)
- Las Fierbinţi pe Pro TV (20.30-21.30)
- Ana, mi-ai fost scrisă-n ADN, pe Antena 1 (20.30-23.30)
- Trădătorii, pe Pro TV (21.30-23.25)
- serial turcesc Fata de la fereastră, pe Kanal D
1. Audienţe Basel - FCSB. Greu la luptă cu Las Fierbinţi
FCSB este un magnet de audienţă în general, cu atât mai mult când vorbim de un meci cu miză la nivel internaţional: partida cu Basel din etapa a patra Europa League.
Difuzat în prima parte a serii, de la 19.50, meciul de pe Digi Sport s-a luptat direct cu Las Fierbinţi şi cu serialul Ana, mi-ai fost scrisă-n ADN.
Cu sezon cu episoade proaspete, Las Fierbinţi s-a impus fără mari emoţii şi a fost lider "pe linie", indiferent de segmentul de public. Ce s-a întâmplat dedesubt?
Naţional. La nivelul întregii ţări, Las Fierbinţi s-a apropiat de 1,3 milioane de telespectatori pe minut, mult peste Antena 1 (880.000) şi peste meciul de fotbal (840.000). Şi serialul de pe Kanal D s-a apropiat de 800.000.
Urban. La oraşe, Las Fierbinţi a avut aproape 650.000 de telespectatori, iar meciul de pe DigiSport cu FCSB a fost pe poziţia a doua, cu aproape 550.000, urmat de Antena 1 şi de Kanal D.
Acelaşi clasament şi pe publicul comercial, cu Pro TV şi DigiSport pe primele două locuri.
2. Audienţe Trădătorii. Ana şi fotbalul au împins Trădătorii pe trei - patru
Dacă Las Fierbinţi a ţinut piept meciului FCSB, nou intratul în grilă Trădătorii nu a avut nicio şansă în faţa adversarilor: meciul Rapid Viena - Craiova, serialul Ana şi producţia turcească de pe Kanal D.
După un format internaţional ceva mai "smart", Trădătorii le-a lăsat loc programelor mai "populare".
La nivelul întregii ţări, de exemplu, la Trădătorii s-au uitat 420.000 de români. Asta în timp de la Ana (primul loc) erau 900.000, la meciul de fotbal 660.000, iar la Kanal D - 570.000.
Şi la oraşe, Trădătorii au fost tot a patra opţiune, cu un sfert de milion de telespectatori, în aceeaşi ordine: Antena 1 (445.000), DigiSport (400.000), Kanal D (290.000).
Show-ul de pe Pro TV a avut o poziţie mai sus (locul trei adică), după Antena 1 şi DigiSport pe publicul comercial.
3. Audienţe Ana, mi-ai fost scrisă-n ADN - cel mai amestecat top: segmentul şi liderul
Ana, mi-ai fost scrisă-n ADN s-a întins pe toată seara, de la 20.30, până la 23.30. Cum s-a intersectat cu mai multe programe (pe intervalul Las Fierbinţi a pierdut, pe intervalul Trădătorii a câştigat), şi topul după media pe tot intervalul este amestecat.
Adică:
Naţional. La nivelul întregii ţări, serialul de pe Antena 1 produs de Ruxandra Ion a fost cel mai urmărit pe intervalul 20.30-23.30. Asta pentru că, deşi în prima parte a serii a pierdut în faţa Las Fierbinţi, când a început Trădătorii a recuperat masiv şi şi-a echilibrat toată audienţa medie.
Topul Naţional pe intervalul Ana:
- Antena 1 - 900.000
- DigiSport - 720.000
- Pro TV - 710.000
- Kanal D - 635.000
Urban. Pe tot intervalul Ana, cel mai urmărit post de la oraşe a fost DigiSport, cu cele două meciuri de fotbal. Ana n-a putut trece de fotbal, iar Trădătorii de amândouă.
Topul la oraşe 20.30-23.30:
- DigiSport - 446.000
- Antena 1 - 445.000
- Pro TV - 385.000
- Kanal D - 330.000
Comercial. Forţa Las Fierbinţi a echilibrat balanţa pe publicul comercial. Dacă vorbim de publicul comercial al Antenei 1 (21-54 urban), Pro TV are doar câteva sute de telespectatori în faţa Antenei 1, iar ratingul este 4,5 la 4,4.
Dacă vorbim de publicul comercial al Pro TV (21-54 naţional ABCD), aici Pro TV are un avans mai mare (293.000 la 277.000).
În ambele cazuri, DigiSport a fost pe poziţia a treia,
, unde Pro TV e pe primul loc ca medie, dar cu foarte, foarte puţin în faţa Antena 1 (practic e egalitate, vorbim de câteva sute de telespectatori în plus).
Topul pe
pe intervalul meciului (19.50-21.45), pe primul loc e Pro (Las Fierbinţi), urmat de DigiSport
pe intevalul trădătorii (21.30-23.25), Antena 1 e pe 1, iar Digi pe doi şi Pro TV la gară (trei-patru)
iar pe intervalul Ana (20.30-23.30) - Antena e prima pe naţional, Pro e primul pe comercial, iar Digi primul pe urban
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro