
AUDIENŢE. Întreruperea emisiei obişnuite a România TV timp de trei ore s-a văzut în audienţe? S-a simţit bine, dar, cu toate acestea, postul de ştiri a rămas în Top 10, pe un interval în care ce se vedea era doar textul sancţiunii.
Câţi români au fost pe România TV în fiecare minut din cele trei ore fără program, în care era citit, în buclă, textul sancţiunii primite de la CNA? Adică miercuri, 7 mai, între 18.00 şi 21.00.
Înainte de cifre, puţin background:
Duminică, chiar în ziua votului, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis una dintre cele mai dure sancţiuni din legislaţia sa: suspendarea pentru trei ore a emisiei obişnuite a România TV pentru a afişa textul sancţiunii.
Motivul sancţiunii: un derapaj din ultimele 30 de minute de campanie electorală. La capătul unui interviu-maraton al realizatorilor postului cu Victor Ponta, Dragoş Bistriceanu, jurnalist al televiziunii, a prezentat o serie de nume, de la vârf, dar şi dintre jurnalişti sau societatea civilă, care ar fi fost pe o listă de sancţiuni ale Statelor Unite.
Printre numele prezentate pe post se aflau Ilie Bolojan, Marcel Ciolacu, preşedintele Curţii Constituţionale, Marian Enache, dar şi membri CNA, Valentin Jucan şi Vasile Bănescu sau jurnalistul Cătălin Tolontan.
Lista s-a dovedit falsă, dar a fost preluată şi distribuită intens în social media.
Aşadar, câţi români s-au uitat la cele trei ore de stop pentru România TV?
Naţional. La nivelul întregii ţări, pe România TV au stat să vadă textul sancţiunii în jur de 120.000 de români. În fiecare minut. Audienţa este sub cifrele obişnuite ale staţiei, dar, cu toate acestea, România TV a fost în top 10, pe poziţia a noua (de obicei era în Top 3).
Urban. La oraşe, audienţa România TV a fost de 70.000 de telespectatori în fiecare minut. Postul a coborât pe poziţia a zecea şi a fost depăşit atât de staţii de entertainment (Hapy Channel, Antena Stars), dar şi de alte posturi de ştiri (inclusiv B1 TV a avut audienţă mai mare ca România TV pe intervalul 18.00-21.00).
Comercial. Sancţiunea CNA s-a făcut simţită şi pe publicul comercial (urban 21-54 de ani). Doar 16.000 de telespectatori din acest segment pe oprirea emisiei pentru România TV, ceea ce a clasat staţie după Happy Channel, B1 TV şi Disney Junior.
Sancţiunea de trei ore de miercuri, 7 mai, vine după alte după penalizări de câte zece minute. La prima dintre ele, pe 2 mai, audienţa România TV a fost chiar mai mare pe intervalul de citire a sancţiunii. Fiind vorba de doar zece minute, fiecare dintre ele a reuşit atunci să ţină pe post aproape 220.000 de români, chiar mai mulţi decât se uitau la canalul de ştiri cu programul obişnuit.
Audienţa posturilor de ştiri miercuri, 7 mai, pe intervalul opririi emisiei România TV (18.00-21.00) la nivel NAŢIONAL:
1. Pro TV - 1.170.000 de telespectatori
2. Kanal D - 670.000
3. Antena 1 - 470.000
4. Antena 3 - 335.000
5. Realitatea - 300.000
6. Antena Stars - 200.000
7. Happy Channel - 190.000
8. Digi 24 - 140.000
9. România TV - 125.000
10. TVR 2 - 120.000
11. B1 TV - 120.000
Audienţa posturilor de ştiri miercuri, 7 mai, pe intervalul opririi emisiei România TV (18.00-21.00) în mediul URBAN:
1. Pro TV - 610.000 telespectatori
2. Antena 1 - 290.000
3. Kanal D - 285.000
4. Antena 3 - 230.000
5. Realitatea TV - 210.000
6. Digi 24 - 110.000
7. Happy Channel - 100.000
8. Antena Stars - 95.000
9. B1 TV - 75.000
10. România TV - 70.000
Audienţa posturilor de ştiri miercuri, 7 mai, pe intervalul opririi emisiei România TV (18.00-21.00) pe segmentul COMERCIAL:
1. Pro TV - 230.000 telespectatori
2. Antena 1 - 110.000
3. Kanal D - 100.000
4. Realitatea - 60.000
5. Digi 24 - 50.000
6. Antena 3 - 45.000
7. Antena Stars - 35.000
8. Happy Channel - 25.000
9. B1 TV - 21.000
10. Disney Junior - 21.000
11. România TV - 16.0000
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro