ANALIZĂ. A fost cu noroc pariul Antenei, care a luat exclusivitatea pentru nunta lui Ianis Hagi pe posturile grupului? A mers mişcarea România TV, care a dat in extenso nunta fetei lui Adi Minune?
Datele de audienţă arată că au fost intervale orare în care atât Antenele, cât şi România TV, au fost lideri pe interval cu evenimentele mondene. Practic, ziua a fost a nunţilor de pe Antene şi pe România TV. Antena 1 a reuşit un prim loc şi seara, chiar înaintea finalei Euro de pe Pro TV. Finală care a adus cifrele de audienţă şi scorul zilei: cu Spania - Anglia, Pro TV avea şi de zece ori mai mulţi telespectatori decât celelalte staţii.
Analiza unei duminici încărcate, cu multe, multe evenimente pentru o singură zi: atenatatul asupra lui Donald Trump, nunta lui Ianis Hagi, nunta fetei lui Adi Minune, rapper-ul săltat de poliţie la Beach, Please, ziua Franţei, codul roşu de caniculă, finala de la Wilmbledon.
1. După amiaza nunţilor, pe Antena 1, Antena 3 şi România TV
Două nunţi ale anului, într-o singură zi, i-au ţinut pe români pe Antena 1, pe Antena 3 şi pe România TV. Antena 1 şi Antena 3 au avut exclusivitatea pentru nunta lui Ianis Hagi, exclusivitate marcată prin 16 (şaisprezece adică) watermarkuri pe ecran, pentru a nu fi furate imaginile (chiar şi aşa Realitatea a difuzat imagini, citând "redacţia.ro", iar România TV a dat imagini cu cortul de la Domeniu Stirbey filmat din dronă). Au fost şi momente în care Antena 1 şi Antena 3 au transmis simultan aceleaşi imagini (vezi galeria foto).
Pe România TV, reporterii au urmărit "alaiul" nunţii lui Adi Minune, cu coloana sonoră de rigoare.
Rezultatul?
Pe tot intervalul orar 14.00-19.00, Antena 3 şi România TV au fost bară la bară la oraşe şi pe naţional (mai puţin pe comercial, unde a dominat Antena 1). Pe întreaga ţară, media pe acest interval a fost de 460.000 la România TV şi de 450.000 la Antena 1. Pro TV era câteva locuri mai jos.
La oraşe, România TV a avut o medie de aproape 290.000, iar Antena 1 de aproape 260.000.
Pe comercial, cu totul alte cifre: 130.000 de telespectatori la Antena 1, care a fost cel mai urmărit post TV pe acest segment, urmat de Pro TV. România TV a fost mult mai jos pe acest segment, cu doar 60.000 de telespectatori din acest segment.
O notă: când ne referim la comercial, vorbim de publicul între 21 şi 54 de ani, de la nivelul întregii ţări, categoriile Esomar ABCD.
Un lucru foarte important: Antena 1 nu a transmis doar nunta în acest interval. Au fost mai multe intervenţii, care au adus şi vârfuri. De exemplu, după cum anunţă chiar postul, "prima transmisiune specială, în direct de la Biserica Sfântul Visarion din Bucureşti, difuzată în intervalul 15.00 – 16.25 s-a impus ca lider detaşat de audienţă, înregistrând un rating mediu de 2.4 puncte şi 14% cota de piaţă, urmată de România Tv cu 1.4 puncte de rating şi 8% share şi Kanal D cu 1.2 puncte de rating şi 8.8% cota de piaţă.
2. Intermezzo cu Ştirile Pro TV
La ora 19.00, schimbare de consum TV. Ochii românilor trec pe Ştirile Pro TV, care domină fără drept de apel intervalul orar al ştirilor de seară.
Ştirile Pro TV au fost urmărite de aproape 900.000 de români, cu aproape 300.000 mai mulţi decât se uitau la Observatorul Antenei 1. Pe toate segmentele de public, Pro TV a fost prima opţiune, urmat de Antena 1. Interesantă situaţia la nivelul întregii ţări, unde Antena 3 a fost pe locul al treilea, peste Kanal D.
3. Antena 1 contraatacă, lider la oraşe chiar înaintea finalei Euro
Vârf de interes pentru nunta lui Ianis Hagi imediat după Ştirile Pro TV şi chiar înaintea finalei Euro (competiţie la care fiul lui Gică Hagi a fost pe teren, în Naţionala României).
Cu imagini de la Domeniul Styrbei, unde era petrecerea de nuntă, Antena 1 a fost cel mai urmărit post de televiziune la oraşe, între orele 19.30 şi 21.30. La nivelul întregii ţări, dar şi pe publicul comercial, primul loc a fost al Pro TV.
De exemplu, Antena 1 avea la oraşe 465.000 de telespectatori, Pro TV avea 400.000. La nivel naţional, la Pro TV se uitau 800.000 de români, la Antena 1 - 700.000.
4. Finala euro de pe Pro TV marchează scorul zilei
Pro TV a marcat la finalul zilei, cu finala de la Euro dintre Spania şi Anglia (2-1). Au fost aproape trei milioane de români care au urmărit finala în fiecare minut între orele 22.00 şi 24.00. Mult peste cei aproximativ 400.000 de la Kanal D şi Antena 1.
Pe publicul comercial, audienţa meciului a fost de zece ori mai mare decât a locului următor: 1,2 milioane la Pro TV, 130.000 la Antena 1.
Audienţele finalei Euro Spania - Anglia, aici: