AUDIENŢE EURO. Al doilea meci al României la Euro 2024 a adus pentru Pro TV cifre-record pe care le vedem extrem de rar în datele de audienţă. Peste 4,1 milioane de telespectatori au urmărit partida tricolorilor, încheiată cu victoria Belgiei (scor 2-0). În minutul de aur, la 23.32, pe Pro TV erau 4,5 milioane de telespectatori.
Pro TV a reuşit şi o cotă de piaţă de aproape 60% la nivel naţional. Ceea ce înseamnă că dintre toţi românii care aveau televizoarele deschise sâmbătă seară, 60% au ales să urmărească meciul României de la Euro.
Cifrele se apropie de un alt record al Pro TV, tot cu un meci al României la Euro, cel cu Franţa, din 2016. Atunci, partida a fost urmărită de 4,5 milioane de telespectatori, cu vârf de audienţă de 5 milioane.
Partida a putut fi urmărită şi online, pe platforma Voyo, însă acest lucru nu este prins în cifrele de audienţă TV. Amintim că cifrele de audienţă iau în calcul numai televizoarele din locuinţe nu şi pe cele de la terase, clădiri de birouri, instituţii.
Care a fost audienţa medie, pe intervalul meciului Belgia - România (22.00-24.00)?
Naţional. De-a lungul difuzării, meciul Belgia - Romania a ţinut pe Pro TV peste 4,1 milioane de telespectatori şi o cotă de piaţă-record de aproape 60%.
Locul secund a fost al Antenei 1, cu cifre de 12 ori mai mici. Mai exact, 322.000 de telespectatori şi o cotă de piaţă de 4,7%. La mică distanţă a fost Kanal D, cu 300.000 de telespectatori, media pe interval.
Comercial. Şi pe publicul comercial al Pro TV (naţional 21-54 ABCD), diferenţele au fost la fel de mari.
Ce spune Pro TV? „În rândul publicului naţional, cu vârsta cuprinsă între 21 şi 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 24.5 puncte de rating şi 69.1% cotă de piaţă, marcând un record la nivelul share-ul-ui înregistrat, faţă de locul 2 care avea cifre de peste 10 ori mai mici, de doar 2.2 puncte de audienţă şi 6.2% share."
În cifre absolute, meciul Belgia - România a fost urmărit de 1,5 milioane de telespectatori tineri, în timp ce pe Antena 1 erau 145.000.
Urban. La oraşe, evoluţia tricolorilor a fost urmărită de peste 2,4 milioane de privitori. Pro TV a avut 24,8 rating şi o cotă de piaţă de 63,2%.
Citeşte şi: EURO 2024. Audienţele tuturor meciurilor de la Euro 2024 de pe Pro TV şi Pro Arena
Audienţele posturilor TV pe intervalul meciului Belgia - România de la euro, la nivel NAŢIONAL:
1. Pro TV - 4.100.000 de telespectatori (23,5 rtg, 59,6% share)
2. Antena 1 - 322.000 (1,8 rtg, 4,7% share)
3. Kanal D - 300.000
4. România TV - 200.000
5. Happy Channel - 160.000
6. Antena 3 - 120.000
Audienţele posturilor TV pe intervalul meciului Belgia - România de la euro, în mediul URBAN:
1. Pro TV - 2.455.000 de telespectatori (24,8 rtg, 63,2% share)
2. Antena 1 - 164.000 (1,7 rtg, 4,2% share)
3. Kanal D - 115.000
4. România TV - 110.000
5. Happy Channel - 105.000
6. Antena 3 - 65.000
Audienţele posturilor TV pe intervalul meciului Belgia - România de la euro, pe segmentul COMERCIAL, naţional 21-54 ADCD:
1. Pro TV - 1.585.000 de telespectatori (24,5 rtg, 69,1% share)
2. Antena 1 - 145.000 (2,2 rtg, 6,2% share)
3. Kanal D - 70.000
4. Favorit TV - 37.000
5. Happy Channel - 30.000
6. Kanal D 2 - 30.000