
AUDIENŢE România - Canada. Partdia de pe Arena Naţională, terminată cu o înfrângere usturătoare (3-0 pentru canadieni) i-a ţinut pe români în faţa televizoarelor.
Antena 1 a fost cu meciul de fotbal cel mai urmărit program tv pe intervalul de difuzar, adică între orele 21.00 şi 23.00.
În minutele de vârf, se uitau la televizor peste un milion şi jumătate de români.
Ce au avut celelalte posturi din top?
Pe Pro TV, România - Canada s-a intersectat cu jumătate din Las Fierbinţi şi cu filmul de acţiune Cleaner: Atentat la înălţime.
Alte "contraoferte" au fost serialele turceşti: Minciuni de familie pe Kanal D, Capcana iubirii şi Dulceaţă amară pe Happy Channel.
Cum a arătat clasamentul?
NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, în fiecare minut al meciului se uitau la televizor, pe Antena 1, aproape 1,3 milioane de români.
În minutul de vârf, la 21.49, audienţa maximă a partidei era de 1,55 milioane de români şi o cotă de piaţă de 26,3%. Practic, unul din patru români care avea televizorul deschis era pe România - Canada.
Pro TV a fost pe poziţia a doua, cu o audienţă de aproape 900.000, urmat de serialele turceşti de pe Kanal D şi Happy Channel.
URBAN. La oraşe, partida s-a apropiat de 660.000 de telespectatori. A fost o diferenţă de peste 200.000 de telespectatori între Antena 1 şi Pro TV, în favoarea postului Intact.
Kanal D a completat podiumul, urmat, la oraşe, de postul România TV.
COMERCIAL. Cea mai mare cotă de piaţă a fost pe publicul comercial: peste 27%. În cifrea absolute: aproape 300.000 de telespectatori între 21 şi 54 de ani la oraşe pentru România - Canada.
Antena 1 a avut prima poziţie, dar Pro TV a fost mai aproape decât pe celelalte segmente: cam la 50.000 de telespectatori distanţă.
În afaţă de Antena 1 şi de Pro TV, nicio altă televiziune nu a atras nici măcar 100.000 de telespectatori din acest segment.
Audienţele posturilor TV vineri, 5 septembrie, pe intervalul meciului România - Canada (21.00 - 23.00), la nivel NAŢIONAL:
1. Antena 1 - 1.270.000 de telespectatori (7,3 rtg, 22,3% share)
2. Pro TV - 870.000 (5 rtg, 15,3% share)
3. Kanal D - 630.000
4. Happy Channel - 295.000
5. România TV - 285.000
Audienţele posturilor TV vineri, 5 septembrie, pe intervalul meciului România - Canada (21.00 - 23.00), în mediul URBAN:
1. Antena 1 - 660.000 de telespectatori (6,7 rtg, 21,6 share)
2. Pro TV - 425.000 (4,3 rtg, 13,9 share)
3. Kanal D - 330.000
4. România TV - 190.000
5. Happy Channel - 175.000
Audienţele posturilor TV vineri, 5 septembrie, pe intervalul meciului România - Canada (21.00 - 23.00), pe SEGMENTUL COMERCIAL:
1. Antena 1 - 295.000 de telespectatori (6,3 rtg, 27,2 share)
2. Pro TV - 236.000 (5,1 rtg, 21,9 share)
3. Kanal D - 93.000
4. România TV - 41.000
5. Happy Channel - 30.000
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro