AUDIENŢE. „It’s coming to Rome” - s-a auzit la televizor, s-a strigat pe stadion şi la terase şi s-a share-uit masiv în social media. O ironie la adresa Angliei, care a pierdut chiar la ea acasă contra Italiei. Finala Euro 2020, câştigată de „Squadra Azzurra”, a devenit cel mai tare meci de la acest campionat European.
A fost cel mai tare meci atât pe teren, unde am avut chiar şi lovituri de la 11 metri, cât şi în audienţe. Pro TV a bătut aseară orice record când vine vorba de meciurile de la Euro 2020.
Trei milioane de români au stat lipiţi de televizoare să vadă cum trupa lui Mancini câştigă mult râvnitul trofeu Euro 2020 chiar în „casa” Angliei, pe stadionul Wembley din Londra.
După un campionat excelent făcut de Italia, meciul de aseară a întrecut orice aşteptări inclusiv din perspectiva audienţelor.
Pro TV a înregistrat aseară o cotă de piaţă de peste 56% pe publicul comercial. Acest lucru înseamnă ca peste jumătate dintre tinerii care se uitau la televizor la ora meciului aveau televizoarele deschise pe finala campionatului amânat cu un an.
Cel mai urmărit meci de până aseară era semifinala Italia - Spania, urmat de cealaltă semifinală Anglia - Danemarca. Trebuie amintită şi partida de la Bucureşti dintre Franţa şi Elveţia.
CITEŞTE ŞI: EURO 2020. Audienţele tuturor meciurilor de la Euro 2020 de pe Pro TV şi Pro X
Citeşte şi: DREPTURI. Pro TV va difuza şi următoarele două Campionate Europene
Paginademedia.ro vă prezintă audienţele de aseară, pe intervalul meciului Italia - Anglia (22:00-00:55):
Naţional. Trei milioane de români s-au uitat, în fiecare minut, la finala Euro 2020 pe Pro TV. Postul din Pache Protopopescu a fost lider detaşat de audienţe şi a bătut orice record la această ediţie de Campionat European.
A înregistrat un rating de 16,7% la nivel naţional şi o cotă de piaţă de aproape 50 de procente.
Pe intervalul meciului, staţiile rivale au avut cifre mult, mult în urma Pro TV. Antena 1 ocupat locul doi în top, cu 600.000 de persoane, iar Kanal D s-a clasat pe trei, cu 470.000 de telespectatori pe minut.
Urban. Meciul s-a văzut foarte bine şi în mediul urban, unde peste 1,7 milioane de persoane se uitau la meciul dintre Italia şi Anglia.
Locul doi pe interval a fost ocupat de Antena 1, cu 270.000 de telespectatori pe minut. Pe trei, dar la distanţă considerabilă de lider, s-a clasat Kanal D (care a numărat 250.000 de telespectatori pe minut).
Comercial. Peste jumătate dintre tinerii care se uitau la televizor aseară erau pe finala Italia - Anglia, dată de Pro TV. Peste 600.000 de persoane tinere au urmărit, în fiecare minut, partida de fotbal.
Pro TV a înregistrat o cotă de piaţă de 56,2%.
Kanal D a fost următorul post clasat, cu 100.000 de privitori, iar Antena 1 a fost pe trei, cu 90.000 de tineri.
Audienta posturilor TV duminică, 11 iulie, pe intervalul meciului Italia - Anglia (22:00-00:55), la nivel NATIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 2.945.000 | 16.7 | 46.9 |
2 | Antena 1 | 600.000 | 3.4 | 9.6 |
3 | Kanal D | 470.000 | 2.7 | 7.5 |
4 | Romania TV | 302.000 | 1.7 | 4.8 |
5 | Antena 3 | 195.000 | 1.1 | 3.1 |
6 | Pro 2 | 147.000 | 0.8 | 2.3 |
7 | TVR 1 | 134.000 | 0.8 | 2.1 |
8 | TVR 2 | 87.000 | 0.5 | 1.4 |
9 | National TV | 85.000 | 0.5 | 1.4 |
10 | Prima TV | 72.000 | 0.4 | 1.2 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 11 iulie, pe intervalul meciului Italia - Anglia (22:00-00:55), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 1.719.000 | 18.0 | 50.5 |
2 | Antena 1 | 268.000 | 2.8 | 7.9 |
3 | Kanal D | 248.000 | 2.6 | 7.3 |
4 | Romania TV | 154.000 | 1.6 | 4.5 |
5 | Antena 3 | 120.000 | 1.3 | 3.5 |
6 | Pro 2 | 79.000 | 0.8 | 2.3 |
7 | TVR 2 | 51.000 | 0.5 | 1.5 |
8 | National TV | 48.000 | 0.5 | 1.4 |
9 | TVR 1 | 39.000 | 0.4 | 1.1 |
10 | AXN | 37.000 | 0.4 | 1.1 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 11 iulie, pe intervalul meciului Italia - Anglia (22:00-00:55), la nivel COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 662.000 | 15.8 | 56.2 |
2 | Kanal D | 100.000 | 2.4 | 8.5 |
3 | Antena 1 | 90.000 | 2.1 | 7.6 |
4 | Pro 2 | 25.000 | 0.6 | 2.1 |
5 | Antena 3 | 19.000 | 0.5 | 1.6 |
6 | National TV | 18.000 | 0.4 | 1.5 |
7 | Romania TV | 15.000 | 0.4 | 1.3 |
8 | TVR 2 | 15.000 | 0.3 | 1.2 |
9 | Prima TV | 14.000 | 0.3 | 1.2 |
10 | AXN | 11.000 | 0.3 | 1.0 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Care multi ? Ca audientele arata altceva postacule:
"Peste jumătate dintre tinerii care se uitau la televizor aseară erau pe finala Italia - Anglia, dată de Pro TV."
Unde sunt aia multi postacule ?