Piedone o dată, Piedone de două ori, Piedone de ...mai multe ori la Antena 3 CNN. Pentru că l-a dat puternic pe post pe candidatul partidului patronului - şi asta încă înainte de startul oficial al campaniei electorale - Antena 3 CNN a luat o amendă azi de la CNA.
Cât? 2.500 de euro (10.000 de lei adică) pentru opt emisiuni (din care patru Sinteza Zilei cu Mihai Gâdea) în care Piedone era prezent(at) într-o lumină favorabilă.
Cristian Popescu Piedone a fost o prezenţă constantă la Antena 3 înainte de începerea oficială a campaniei electorale, când nu se definitivase nici lista candidaţilor.
Antena 3 a difuzat minute întregi din clipurile pe care Piedone le posta pe reţelele de socializare, cu el împărţind bucureştenilor borcane cu „apă caldă” (un clip de şapte minute difuzat chiar în prime-time în deschiderea emisiunii lui Mihai Gâdea), un alt clip cu el în timp ce mâncă şuncă, ceapă şi parizer, la un târg şi mai apoi stând cu oamenii de vorbă şi un alt clip în care se întâlneşte cu alegătorii ori cu angajaţii primăriei cărora le trasează sarcini.
Cum s-a apărat postul:
Norina Ionescu, reprezentanta Antenei 3 CNN:
„Am să încep cu un citat din Tudor Vianu, care spune, cu mult înaintea vremurilor pe care le trăim, că din câte ştie nu există o activitate omenească mai importantă decât activitatea politică, asta prin sprimsa importanţei şi efectelor pe care le au deciziile oamenilor politici şi cum se răsfrâng acestea asupra unor mase mari de oameni şi chiar schimbând istoria. Rolul jurnaliştilor este să obţină informaţii despre oamenii politici şi despre activitatea lor.
Asta s-a întâmplat şi în ceea ce am vizionat secvenţial, doar dintr-o anumită perioadă, 13-26 martie, cuprinzând şi nişte elemente de inedit, spectaculos şi relevant din partea unui personaj care şi-a anunţat şi candidatura la funcţia de primar al Bucureştiului. (...)
Vorbim despre un personaj care s-a exprimat într-un mod inedit şi spectaculos şi nu numai la televizor ci şi pe reţelele sociale. De fapt de acolo a pornit această expunere. Dacă urmăream mai mult în timp vedeam şi crâmpeie din modul în care s-au exprimat, sau faptele ori acţiunile altor personaje politice care şi-au anunţat candidatura în dreptul altor alianţe sau formaţiuni politice. Şi pe toate le-am fi văzut tot la Antena 3 CNN.
Interesul probabil că a fost sporit şi de faptul că sondajele în acea perioadă îl arătau în pole position pe domnul Piedone. Era firesc să fie o temă de dezbatere la un post de ştiri şi de dezbateri politice. Acest personaj cu activitatea şi declaraţiile sale, era firesc să-l vadă publicul.
Aţi văzut că dialogul a fost în permanenţă ţinut într-un echilibru. S-a făcut mereu referire la celelalte formaţiuni politice. la ce s-a făcut, nu s-a făcut, ce trebuie îmbunătăţit.
Tot la Antena 3 CNN l-am văzut şi pe domnul Burduja, tot aşa în ipostaze inedite.”
Dorina Rusu, membru CNA:
„Vorbim despre o perioadă dinaintea începerii campaniei electorale. Aici am văzut mai multe spoturi, că asta sunt, filmările acelea cu el în piaţă, cu el mâncând parizer şi slănină cu ceaă cu cetăţeanii, toate astea sunt în mod evident materiale de campanie care au o durată destul de lungă. Cum justificaţi?
Pentru că aici vorbim despre campanie în afara campaniei. Nu mai vorbesc despre prezenţa în studio şi despre spaţiile ample care i s-au acordat sau despre felul în care se discută despre faptul că este pe primul loc în sondaje, dar vorbesc efectiv despre această parte eminamente electorală legată de spoturile care sunt în număr destul de mare, cu o durată destul delungă. Nici în campania electorală nu este permis cu o durată atât de lungă.”
Norina Ionescu:
„Am precizat în pledoaria mea faptul că fiecare personaj politic a avut libertatea să se exprime şi fiecare a ales să se exprime într-un mod mai inedit sau mai puţin inedit, relevant pentru public, aceste lucruri evident fiind de interes atâta timp cât sunt de interes pentru public, sunt evident de interes şi pentru jurnalişti.
A fost tema cu apa caldă. Tema cu apa caldă s-a dezbătut recurent în toată perioada de mandat a actualului primar, adică în afara campanieie electorale. ”
Dorina Rusu:
„După părerea dumneavoastră, prezenţa masivă a domnului Cristian Popescu Piedone în studioul Antenei 3 are legătură cu faptul că dânsul este preşedintele executiv în PUSL unde domnul Dan Voiculescu (a cărui familie deţine şi Antena 3 CNN - n.r.) este fondator?
Norina Ionescu:
„Speculaţii şi legături periculoase putem să facem, însă aş vrea să punctez în sensul acesta faptul că Antena 3 CNN este un post de ştiri foarte respectabil şi respectat şi cu un public ales foarte atent şi dovedit acest lucru şi prin prisma audienţelor. Fiind un important post de ştiri şi dezbateri politice, am văzut că este ca o tribună pentru foarte mulţi actori politici din tot spectrul cu legătură sau fără cu istoricul acestui trust. Am văzut o secvenţă, vorbim de 10 zile sau 13 zile”
Dorina Rusu:
„Şi ziceţi că 13 zile reprezintă o secvenţă. Un spt avea 6 minute. Când a fost la Sinteza zilei a fost aproape o oră prezent. În celelalte emisiuni a fost prezent cel puţin 10 – 15 minute. Într-o emisiune a fost prezent în studio, apoi la jumătate de oră a fost şi prin telefon. Acestea sunt secvenţe?”
Norina Ionescu:
„Secvenţe în raport cu un context mai larg în care s-au exprimat şi alţi actori politici tot la Antena 3 şi tot prin prisma faptelor, acţiunilor pe care le-au făcut în introducerea acestei campanii electorale. Fiecare a ieşit l aun moment dat în public. L-am văzut tot la Antena 3 pe domnul Nicuşor Dan pe Calea Victoriei la o sărbătoare, într-un week-end.”
Monica Gubernat:
„Eu chiar am urmărit emisiunile antenei 3 în acea perioadă şi uitaţi ce am văzut. Am văzut cum materialele electorale pe care le-aţi promovat pe post, acelea de 5 minute, de 6, 7 minute erau comentate laudativ, în schimb toate acţiunile celorlalţi contracandidaţi erau comentate negativ.
Vă aduc aminte de vizita primarului actual la un târg de adopţii, miştoul care s-a făcut în cadrul acelor emisiuni şi mai ales miştoul care s-a făcut de domnul Cârstoiu când a fost fotografiat la metrou. Da, au apărut, dar au apărut negativ, spre deosebire de materialele în care a fost promovate domnul Piedone, într-un mod pozitiv.”
Norina Ionescu:
„Am văzut şi eu ce aţi văzut şi dumneavoastră, am văzut şi modul în care am procedat ulterior, solicitând şi punctul de vedere al celor pe care i-am prezentat într-o notă mai puţin pozitivă. Uneori trebuie să acceptăm că jurnaliştii sunt uneori incomozi şi să acceptăm lucrul acesta.”
Monica Gubernat:
„Mie îmi plac jurnaliştii incomozi, dar atâta timp cât sunt incomozi cu toţi.”
Legislaţia încălcată:
Art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002: „Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”
Art. 139 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual „Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Aruncați cu acuze ciudate în stânga și în dreapta fără discernământ și echilibru în stilul insuportabil și iritant #rezist !
Oricum și alte televiziuni l-au promovat la fel de mult pe Piedone, aș spune chiar mai mult decât Antena 3, de exemplu RTV... și nu au primit amendă de la CNA, deci veșnicul dublu standard.
Apoi... B1 TV, Digi 24 și Prima News l-au promovat foarte mult pe Nicușor Dan în precampanie și nu văd să " pățească" ceva din partea CNA, care oricum este o instituție de încălcare a libertății presei și în nici o altă țară civilizată nu există un asemenea organism instituțional straniu.
Reprezintă o chestiune minoră cine este patronul sau directorul unei stații de știri sau al unui trust de televiziune. Iar în multe țări civilizate acest subiect nici nu reprezintă un punct de interes, din motive evidente. În comentariul meu am remarcat faptul că titlul acestui articol derapează de la subiectul principal care este minor și care s-a petrecut voluntar sau involuntar și de alte televiziuni de știri și cu alți candidați la Primăria Generală a Capitalei. Antena 3 CNN a prezentat toți candidații în parte, în diferite ipostaze, și nu cred că a alocat mai mult timp decât era nevoie pentru Popescu Piedone, oricum și alte televiziuni l-au promovat cam la fel de mult, de exemplu RTV... și nu au primit amendă, deci veșnicul dublu standard.
Apoi... B1 TV, Digi 24 și Prima News l-au promovat foarte mult pe Nicușor Dan în precampanie și nu văd să " pățească" ceva din partea CNA, care oricum este o instituție de încălcare a libertății presei și în nici o altă țară civilizată nu există un asemenea organism instituțional straniu. Și am mai remarcat faptul că o mare parte din media Românească (că presă în adevăratul sens al cuvântului nu se mai poate numi) face din țânțar armăsar aproape orice subiect întâlnește în cale, fără pic de discernământ și echilibru. Și am mai remarcat faptul că multe "instituții" media online sunt captive ale regimului #rezist, care a devenit absolut insuportabil și iritant.
Este părerea mea bazată pe atâția și atâția ani. Și am libertatea să mi-o exprim, care orice alt cetățean. Iar veșnica invocare a "lipsei de atenție" ca o îngrădire a libertății de exprimare mi se pare inspirată din vremuri, sper eu, demult apuse.
Și încă ceva.Care televiziune l-a promovat pe Nicușor Dan non-stop,de dimineața până noaptea și doar pe el în PRECAMPANIE,când astfel de lucruri nu sunt permise
Acum de exemplu au voie să îl promoveze pe Piedone cât vor.Atunci era altceva
P.S. Directorul general, adică patronul televiziunii Antena 3 CNN, este Mihai Gâdea, nu Dan Voiculescu.
Nu ratați nici o ocazie în a face din țânțar armăsar, tipic #rezist. Nimic nou sub soare.