Consiliul Naţional al Audiovizualului a dat aviz negativ pe o modificare a Legii Audiovizualului privind o campanie de informare menite să prezinte efectele nocive ale consumului de droguri şi să promoveze existenţa centrelor de reabilitare, iar aceste campanii să fie realizate chiar de către CNA.
Iniţiativa priveşte şi difuzarea constra cost, pe radio şi TV, a unor campanii educative realizate tot de CNA.
În plus, potrivit modificării legislative, tot CNA ar trebui să selecteze şi să demareze discuţii cu radiodifuzorii (nu se menţionează câţi) pentru difuzarea campaniei. „Consiliul va urmări posturile licenţiate în România care au în strucura de programe emisiuni informative, în ordinea audioenţei, pentru publicul ţintă cuprins între 10 şi 50 de ani”.
„Cheltuielile ocazionate de difuzarea mesajelor prevăzute la art 43. vor fi negociate de Consiliul Naţional al Audiovizualului cu radiodifuzorii şi vor fi acoperite din fondul de rezervă al Guvernului României în baza unui deviz şi a facturilor emise”. mai arată proiectul de lege.
Propunerea, care poartă semnătura unor deputaţi de la minorităţi, dar şi de la PNL şi PSD, a primit aviz negativ în unanimitate de la CNA.
„Din punct de vedere al legislaţiei audiovizuale, nimic nu este în regulă. Şi o să mă refer doar la faptul că noi nu putem să ne permitem din niciun punct de vedere să le spunem. Noi să avem o campanie şi să facem spoturi, înseamnă intruziune în treburile editoriale ale radiodifuzorilor”, a argumentat Dorina Rusu, membru CNA.
„Să alegem noi cine să facă această campanie după cu riterile acestea din acest proiect este imposibil de făcut asta şi nici nu dorim să facem, chair dacă campanii de tipul acesta sunt necesare. Cred că cei care ar putea să lefacă şi dacă ne-ar cere sprijinul noi i-am sprijini ar fi cei de la Agenţia Naţională Antidrog. Aceasta este instituţia care ar trebui să facă campanii cu privire la prevenirea consumului de droguri”, a mai spus Dorina Rusu.
Monica Gubernat, preşedintele CNA:
„Eu înţeleg că va plăti Guvernul din fonsul de rezervă difuzarea, dar producţia cine o plăteşte, CNA-ul? Trecând peste faptul că ne-au luat posibilitatea de a da recomandări. Un mesaj de interes public prespune un anuit regim de difuzare, până la urmă este sub regim de publicitate sau sub regim de interes public?”
Mircea Toma, membru CNA:
„Ideea plăţii mesajelor de interes public este în contradicţie flagrantă cu ideea de interes public. Îmi pare rău, dar când sunt de interes public ele trebuie să fie difuzate cu garanţia faptului că au trecut prin filtrul unei analize care confirmă că sunt de interes public.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro