Skip to main content

PRECEDENT. CNA a interzis să se mai menţioneze Betano în reclamele în care se promovează Cupa României, în timpul zilei. „Înţeleg că e contract, dar niciun contract nu încalcă legea”

 
PRECEDENT. CNA a interzis să se mai menţioneze Betano în reclamele în care se promovează Cupa României, în timpul zilei. „Înţeleg că e contract, dar niciun contract nu încalcă legea”

Consilul Naţional al Audiovizualului a interzis să se mai menţioneze numele „Betano” alături de Cupa României în reclame şi promouri difuzate în timpul zilei. 

Publicitate

CNA a analizat în şedinţa publică de marţi un spot radio difuzat pe Rock FM ce promova Cupa României Betano. 

Clipul de 13 secunde, difuzat pe 13 aprilie de Rock FM, era un promo pentru un meci de fotbal dintre Oţelul şi U Cluj şi suna astfel:

„O cupă pentru toţi, un meci pentru tine! Trăieşte emoţia din Cupa României Betano şi fii joi alături de favoriţii tăi la meciul dintre: ”Oţelul” Galaţi şi ”U” Cluj.”

Concluzia CNA a fost că nu se pot promova branduri de jocuri de noroc în timpul zilei, iar menţiunea brandului Betano alături de Cupa României ar încălca legislaţia audiovizuală. 

Monica Gubernat, preşedintele CNA: 

„Problema principală aici este că se promovează Cupa României Betano. Se promovează direct Betano, o firmă de jocuri de noroc şi după cum se ştie tot ce înseamnă promovare de jocuri de noroc se face ori după ora 23.00, ori în timpul transmisiunilor în direct.

Eu înţeleg că este un contract, dar niciun contract nu poate încălca legea, drept pentru care o să propun o decizie de intrare în legalitate, cu privire la ora de difuzare.

Acest spot se difuzează inclusvi pe TV, l-am mai auzit şi pe alte radiouri. Se promova „Cupa României Betano”. Poţi să promovezi Cupa României, nu e absolut nicio problemă, promovezi meciurile, dar aici...”

Decizia de intrare în legalitate presupune ca postul de radio Rock FM să respecte legislaţia în vigoare şi să nu mai difuzeze în timpul zilei astfel de spoturi.

Această decizie este fără precedent şi cel mai probabil va extinde această obligativitate către toate televiziunile şi radiourile care difuzează promouri sau reclame în care este promovată „Cupa României Betano”. De menţionat că legislaţia permite spoturi de promovare a jocurilor de noroc şi în timpul zilei însă numai în timpul evenimentelor sportive în direct. 

Legislaţia încălcată: 

„Art. 89 alin. (3)

„Cu excepţia spoturilor publicitare referitoare la pariuri care pot fi difuzate şi în timpul transmisiunilor sportive în direct, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri se supun condiţiilor de protecţie a minorilor prevăzute în cap. II "Clasificarea programelor în vederea protecţiei minorilor" ”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus