Skip to main content

Realitatea Plus, somaţie pentru o dezbatere cu Şoşoacă: "Vaccinul a fost prezentat ca fiind nociv şi chiar ucigător pentru populaţie"

 
Realitatea Plus, somaţie pentru o dezbatere cu Şoşoacă: "Vaccinul a fost prezentat ca fiind nociv şi chiar ucigător pentru populaţie"

Somaţie pentru Realitatea Plus. Postul a primit o somaţie de la Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru lipsa de imparţialitate în dezbaterea cu privire la efectele vaccinului. În cele două emisiuni s-a vorbit despre efectele adverse, despre posibilele afecţiuni pe care le provoacă. 

Publicitate

În emisiunile Culisele statului paralel, moderate de jurnalista Anca Alexandrescu, a fost dezbătut subiectul despre efectele vaccinului. Printre invitaţi s-au enumerat Diana Şoşoacă, Răzvan Constantinescu, Gheorghe Piperea.

Printre titlurile afişate pe ecran:

  • "Ies la iveală oficial efectele adverse ale vaccinurilor"
  • "Din ce în ce mai multe reacţii adverse ale vacinării Covid"
  • "Reacţii adverse ale vaccinurilor, ai noştri tac prea tare"
  • "Lista de efecte adverse la vaccin, întinsă pe nouă pagini"

Valentin Jucan, membru CNA:

"În emisiunile legate despre vaccin, deja avem informaţiile necesare. S-au oferit informaţii exclusiv doar dintr-o anumită zonă, doar cu un anumit punct de vedere.

În studio au fost invitate persoane care au mai multă sau mai puţină legătură cu domeniul de specialitate, virusologie şi vaccin, iar punctele de vedere oferite au fost cu precădere cele îndreptate împotriva eficienţei vaccinului.

Publicului i s-a transmis informaţia că există o conspiraţie legată de achiziţia vaccinurilor, legată de modul în care acestea funcţionează, de modul în care au apărut, legate de modul în care, în continuare există anumite grupuri fără ca ele să fie denumite clar, există anumite grupuri care susţin vaccinarea.

Punctele de vedere oferite au fost exclusiv a celor care, de la începutul pandemiei, fără să aibă majoritatea dintre ei o pregătire, doamna Şoşoacă, domnul Simion, toţi cei care au fost enumeraţi în emisiune şi-au exprimat poziţia împotriva vaccinării, şi pentru a-şi susţine ideile respective şi tezele respective, au folosit materiale sau mai bine zis, extrase din fel de fel de materiale din zona de online, care erau reinterpretate sau erau trunchiat prezentat.

În opinia mea, inclusiv în emisiunile legate de vaccinare, nu există diferenţă între fapte şi opinii.

În aceste emisiuni se prezintă doar un anumit punct de vedere critic la adresa vaccinării, dar aici nu este problema că este critic, ci vaccinarea şi toată campania de vaccinare a fost prezentată ca fiind una falsă, care aparţine unor idei de manipulare în masă şi cu un potenţial negativ de îmbolnăvire.

Virusul a fost prezentat nu ca fiind un factor pozitiv, care pe alocuri se poate să aibă efecte secundare, ca de altfel orice medicament, ci vaccinul a fost prezentat ca fiind nociv şi chiar ucigător pentru populaţie."

Cadrul legal invocat:

Articolul 66:

"În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală, trebuie asigurate imparţialitatea şi echilibrul şi să fie favorizată libera formare a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică."

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Costi V Costi V
    Tot despre CNA și Realitatea:una dintre somațiile date marți a fost pentru Prime Time News,pentru niște date personale date fără acordul persoanei.Doar că,în comunucat,au greșit data:în loc de 11.11.2022,au scris 29.01.2023
    Azi,au dat o erată,unde au scris că din greșeală,au trecut...29.11.2022
    Apoi de abia în comunicatul de presă cu sancțiunile dată azi,au scris corect
    Înțeleg că se greșește,dar și în erată să o faci...
  • jk jk
    @geo Lovin la Realitatea Star?Acolo s-a transferat de la Pandele TV?Doamne,ce ratez daca sunt la RCS...o adevarata culta in cap...
  • S S
    @Miluta daca ar fi asa,nu ar posta in veac cele de la RAT/Vocea cand Antena e la pamant,si atunci,cu rare exceptii pana acum,erau postate pana la amiaza(poate cele mai prompt)
  • Miluta Miluta
    Probleme postacule MileCelMediu ? Cel ce copiaza numele ? Foarte bine ca, comenteaza lumea. Sa dea paginutademedia audientele pe toate target-urile (national, urban, comercial urban si comercial national).
    Sau au "contract" cu Antenuta Zero si trebuie sa dea audientele pro Antenuta Zero ?
  • Miluta Miluta
    Paginuta, si luni, si marti, si miercuri, Survivor lider pe comercial national Esomar ABCD. Dar unde sunt audientele ? Nu le dati ca asa aveti in "contract" ?

    Oare audientele din seara asta le avem maine ? Doar au inceput Fierbinti si Sefii Acoperiti. Saptamana trecuta, la debut, au spulberat serialul de 2 lei numit Lia Zero, pe toate target-urile.
    Dar, audientele unde sunt ? Asa aveti in "contract" ? Sa nu dati audientele de joi ?
  • geo geo
    Ce mi-e Realitatea Plus, cu Șoșoacă și conspiratorii ei, ce mi-e Realitatea Star unde apare destul de des altă ”vedetă”, Oana Lovin, care ramas fara Metropola TV. Nu va era clar, dragilor de la CNA, cand ati aprobat existenta acestor statii TV - ma indoiesc ca au cine stie audienta ca - ce naște din pisică șoarece mănâncă ?
  • jk jk
    Nu stiu B.A.M. cele doua emisiuni sanctionate au fost pe 1,respectiv 20 noiembrie,conform site ului CNA
  • MileCelBatran MileCelBatran
    MileCelMijlociu, habar n-ai cu ce se mananca industria media si comentezi total pe langa, asa ca reiau si pentru tine:
    Uite d-asta vreau sa reveniti la audientele pe care le publicati acum mai ine de un an, pentru ca asa e corect. Antena 1 este pe targetul 21-54 URBAN COMERCIAL in majortatea cazurilor si, cand nu-i convine, are extensie catre 18-54, pe cand ProTV si Kanal D merg pe targetul 21-54 NATIONAL COMERCIAL ESOMAR ABCD, pe care majoritatea celor din industria publicitatii il iau in calcul si cand spun majoritatea, spun peste 70%, fie ca vreti, fie ca nu vreti sa acceptati asta. Iata si de ce:
    Tot mai multe televiziuni au renunțat la vânzarea publicității pe targetul tradițional: urban, 18 – 49 de ani. În septembrie 2022, grupul PRO TV a anunțat adoptarea targetului comercial All 21 – 54 de ani ESOMAR ABCD Național. Motivul invocat: targetul comercial urban 18 – 49 de ani s-a micșorat în ultimii ani, astfel spus, a îmbătrânit, ieșind din publicul vizat de clienții publicitari. Kanal D a adoptat același target comercial ca și PRO TV. La rândul său, grupul Intact folosește targetul comercial: urban, 18 – 54 de ani. Argumentul acestor schimbări a fost că populația României a îmbătrânit și foarte mulți români s-au mutat în localitățile de lângă marile orașe și nu se mai regăsesc în targetul comercial tradițional. De asemenea, majoritatea clienților publicitari vizează consumatorii și din mediul rural. Tinerii sunt tot mai puțin interesați de programele TV. Renunțarea la targetul comercial arhicunoscut (urban, 18 – 49 de ani) este justificată, pentru că, în anii din urmă, includea generația Decrețeilor. Acest target a depășit vârsta de 49 de ani și, din această perspectivă, o analiză pe 21-54 de ani, la nivel național, este mult mai relevantă. Un GRP30 pe targetul All 21 – 54 de ani ABCD Național este echivalentul a 65.000 de persoane. Un GRP30 pe targetul urban, 18 – 49 de ani este echivalentul a 41.000 de persoane. ESOMAR a elaborat „Scala statutului social (Social grade)”. Scala permite clasificare socio-demografică standard. Cu această variabilă se pot crea subeșantioane (pentru diverse piețe) comparabile între ele și, de asemenea, subgrupurile definite astfel vor fi comparabile de la o țară la alta. Ce înseamnă categoriile ESOMAR ABCD: Categoria A: Manageri și profesioniști cu înaltă educație. Categoria B: Manageri, directori de nivel mediu. Categoria C: C1 – Angajați cu înaltă educație ce prestează o muncă non-manuală, patroni de firme mici. C2 – Angajați ce prestează o muncă non-manuală sau muncitori calificați. Categoria D: Muncitori ce prestează o muncă manuală și șefi de departamente mai puțin educați. Ce uitati sa specificati in legatura cu Antena 1 e ca au un departament care va comunica audientele actuale, iar voi ar trebui macar sa precizati asta, asa cum o fac si altii: "Date prelucrate de către departamentul Research Antena Group", dar voi n-o faceti pentru ca aveti contract cu ei, basca domnul Petrisor a fost si-n emisiunea lor, pe cand ProTV nu i-a dat cuvantul. Hai, stergeti si asta, asta stiti sa faceti, sa cenzurati ce nu va convine, desi n-am injurat. Jos cenzura, Pagina de Media!
  • B.A.M B.A.M
    Când a fost prezent George Simion la această dezbatere?
  • MileCelMediu MileCelMediu
    De ce nu aratati si audientele pe categoria 25 ani si 7 luni - 26 ani si 3 luni, national, intre orele 14:37 - 14:42 intre posturile cu litera W, oameni blonzi ca acolo postul la care sunt eu fan a fost pe primul loc!

Trimite un comentariu

sus