Skip to main content

RCS, supărat că Digi24 nu se vede bine pe Vodafone şi Orange, acuză operatorii că preiau semnalul din „surse necunoscute”. Orange: „E ca lupul care strigă lupul. Problema a fost de la Digi.”

 
RCS, supărat că Digi24 nu se vede bine pe Vodafone şi Orange, acuză operatorii că preiau semnalul din „surse necunoscute”. Orange: „E ca lupul care strigă lupul. Problema a fost de la Digi.”

RCS s-a plâns la CNA că postul Digi24 nu se vede bine în reţelele Vodafone şi Orange. Într-o reclamaţie trimisă la CNA, societatea care operează televiziunea de ştiri menţionează că telespectatorii abonaţi la Orange şi la Vodafone au reclamat calitatea slabă a semnalului şi îi acuză pe operatori că ar prelua semnalul „din surse necunoscte” de pe satelit.

Publicitate

De cealaltă parte, reprezentanţii operatorilor spun că nu au intervenit în niciun fel asupra semnalului de la Digi24.

„Încă de la momentul sesizărilor primite, s-a purtat o corespondenţă bogată pe această temă.

În cadrul acestor discuţii am reiterat inclusiv faptul că reclamata trenează de foarte mult timp şi nu dorim altceva decât ca ambele societăţi să preia şi să retransmită semnalul Digi 24 prin cablu digital, în ambele formate de emisie puse la dispoziţie SD şi HD, similar cu celelalte programe de ştiri retransmise.

Deorece până în prezent nu s-a produs nici o modificare, solicităm CNA să verifice cele reclamate şi să dispună măsurile necesare pentru remedierea acestei situaţii”, spune Digi în reclamaţie. 

Dumitru Rahău, directorul editorial Digi24, a declarat în şedinţa CNA: 

„Toate canalele principale concurente Digi24, de pe nişa de ştiri, au emisie full HD pe toate reţelele de cablu din această ţară, cu excepţia unuia, Digi24 care este văduvit de această retransmisie la calitate înaltă pe cele două reţele menţionate în sesizarea noastră. 

Considerăm că acest lucru aduce un prejudiciu din toate punctele de vedere canalului nostru de televiziune şi solicităm o remediere rapidă a acestui aspect.”

Adina Mitroiu, reprezentantul Orange:

„Digi24 este preluat atât în SD cât şi HD. Este pus la dispoziţia clienţilor în format SD pentru că în format HD o bună parte din ei nu l-ar vedea, dar în cablu este în full HD aşa cum este pus la dispoziţie de către Digi.

Mai mult de atât, este o problemă care a fost semnalată colegilor de la Digi de un an şi jumătate, că era probleme cu semnalul.

În cursul lunii decembrie, s-a pus la dispoziţie o nouă conexiune, care într-adevăr nu a fost preluată încă, colegii mei de la inginerie lucrează la asta. Dar timp de un an jumate, nu s-a întâmplat nimic, s-a întâmplat în decembrie.

Niciodată semnalul nu a fost preluat din, cum aţi spus dumneavoastră, „surse necunoscute”.”

Cornel Marian, reprezentantul Vodafone: 

„Am aflat acum, în şedinţă, despre acuzaţiile care ni se aduc, şi anume că Vodafone nu foloseşte o sursă oficială, „preia semnalul din surse necunoscute” de pe satelit. Nu ştiu exact la ce se referă, aici ar trebui să dea detalii exacte, pentru că din punct de vedere tehnic nu te poţi exprima în felul acesta.

Vreau să reamintesc consiliului că la data la care a părut Digi24, având în vedere cine era deţinătorul licenţei audiovizuale, am vrut să fim cât mai riguroşi în respectarea legii şi a durat o perioadă de timp până când Digi24 a intrat în reţea, la vremea aceea era UPC.

Prin urmare, am folosit echipamentele instalate de RCS. Există echipamente de recepţie şi satelitul configurat aşa cum a fost făcut la vremea respectivă, nu s-a schimbat nimic. 

Afirmaţia că folosim alte surse este cel puţin tendenţioasă şi nu are nicio legătură cu realitatea.

A venit o solicitare din partea radiodifuzorului să preluăm acest semnal din NXDATA şi urmează în timp destul de scurt să fie preluat de acolo. 

Asta înseamnă o cheltuială din partea noastră şi preluarea semnalului se va face, dar proiectul prin care se vor configura toate circuitele şi se vor face toate plăţile necesită nişte aprobări. 

Este Interesul nostru să avem un semnal de calitate.”

Dorina Rusu, membru CNA: 

„O să fac o glumă care nu o să vă placă: să vedeţi şi voi cum e. Atâţia vin să se plângă de RCS acum aţi veniţi să vă plângeţi de alţii, să vă daţi seama cum e. Poate dacă vă puneţi în situaţia lor o să fiţi mai atenţi şi la plângerile celorlalţi.”

Adina Mitroiu, Orange: 

„Am fost foarte surprinsă de plângerea făcută. Este ca lupul care strigă lupul. Problema a fost de la Digi. Problema a fost remediată în luna decembrie, care este arhicunoscută ca lună de network freeze, adică lucrează mai puţini ingineri, pentru că este lună de concedii şi se lucrează doar concediile.

Eu, personal, nu am înţeles. Ca să nu mai zic că s eputea rezolva cu un mai sau un telefon ca între colegi de breaslă ce suntem.”

În urma discuţiilor, CNA nu a făcut nicio propunere şi a reţinut angajamentul celor două companii, Orange România şi Vodafone, că urmează să rezolve chestiunile tehnice ce ţin de emisia Digi24. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus