Skip to main content

Publicitate nemarcată? CNA a sesizat ANPC şi ANAF după ce influenceriţe precum Sânziana Negru şi Valerie Lungu au promovat suplimente alimentare fără să marcheze ca reclamă

 
Publicitate nemarcată? CNA a sesizat ANPC şi ANAF după ce influenceriţe precum Sânziana Negru şi Valerie Lungu au promovat suplimente alimentare fără să marcheze ca reclamă

Încă un pas în „războiul” dus de instituţii contra reclamelor online nemarcate. Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să sesizeze ANPC şi ANAF ca urmare a unor reclame făcute de mai multe influenceriţe pe Instagram care au evitat să menţioneze că este vorba despre o reclamă. 

Publicitate

Cazul a ajuns pe masa CNA după ce instituţia a fost, la rândul ei, sesizată de un internaut, nemulţumit că influenceriţele au ajuns să recomande „produse farmaceutice” deşi nu au nicio calitate să facă acest lucru şi, mai mult, promovarea nici măcar nu este marcată ca atare.

Cel care a făcut sesizarea a trimis la CNA inclusiv înregistrări cu „story-urile” făcute de cele patru tinere pe Instagram. 

„Ma adresez dumneavoastra cu speranta ca sunteti autoritatea competenta sa stopeze fenomenul recomandarii de produse farmaceutice de catre influnceri prin intermediul conturilor lor de social media in principal de Instagram.

În ultimii ani promovarile prin influncer marketing nu mai au nicio limita si nu vorbesc doar de faptul ca nu e semnalat in niciun fel parteneriatul cu brandurile, dar au ajuns influenceri sa faca recomandari de suplimente care le depasesc in mod clar cunostintele si calitatea ei neavand studii de specialitate si nici dreptul sa faca recomandari generale despre produse care chiar functioneaza sau te scapa de diverse afectiuni”, arată reclamaţia primită de CNA. 

După vizionarea imaginilor, CNA a decis să sesizeze Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, precum şi să informeze producătorii respectivelor suplimente în legătură cu faptul că publicitatea trebuie marcată şi pe reţelele de socializare.  

Iată câteva dintre concluziile monitorizării: 

  • Valerie Lungu, cu 867.000 de urmăritori pe Instagram, promovează suplimentul Biosil.

În clipurile postate pe instagram, la Story, Valerie Lungu spune, printre altele: „Este un produs cu un înalt profil de siguranţă – nu este restricţionat în timpul sarcinii sau alăptării. (...)  clar ai nevoie de produse de îngrijire, dar, uneori este foarte important să avem grijă din interior spre exterior. Iar pentru asta Biosil pe mine m-a convins 100%. 

Are grijă de părul meu, de unghiile mele, de articulaţii şi de ten. Şi, în principal, de un aspect foarte important, pe care eu nu pot să trec cu vederea, este intoleranţa la lactoză, la gluten, la zahăr, pentru că eu, aparent, sunt intolerant, am intoleranţă la chestiile astea şi nu le pot consuma. Acest produs m-a convins pe mine 100%.”

  • Florina Toma, cu 657.000 de urmăritori, a promovat şi ea suplimentul Biosil.

„Am început rutina mea cu BIOSIL. Am observat îmbunătăţiri în aspectul sănătatea pielii, a părului şi a unghiilor. Prin BIOSIL asigur corpului meu sprijinul de care are nevoie pentru a străluci în fiecare zi ”

  • Sânziana Negru, cu 418.000 de urmăritori pe Instagram. Sânziana Negru a afirmat, printre altele:

    „Dar se mai întâmplă, de exemplu, să luăm suplimente sau să consumăm alimente care conţin toate aceste lucruri, dar organismul nostru să decidă să le direcţioneze în altă parte decât acolo unde vrem noi.

    De exemplu, nu ştiu, să ai un, să-ţi crească părul repede şi cu volum şi colagenul să nu fie folosit fix în direcţia respectivă. Şi aici intervine, tadam, Biosil. Biosil este singurul generator şi protector de colagen, keratină şi elastină şi ajută la sinteza internă de colagen a organismului.

    Am mai menţionat faptul că nu puteţi să luaţi puţin şi să vedeţi rezultate imediate, pentru că el trebuie luat cel puţin 12 săptămâni ca rezultatele să se vadă. ”
     
  • Vlăduţa Lupău, cu 708.000 de urmăritori pe Instagram a prmovat un alt supliment alimentar, BDHQ, Biodihidro Quercetina.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus