Skip to main content

Cât costă campania electorală. Cel mai mare preţ: 12.000 de euro pentru 30 de secunde. Pro TV şi Kanal D nu se bagă. Antenele, cu aproape toate staţiile

 
Cât costă campania electorală. Cel mai mare preţ: 12.000 de euro pentru 30 de secunde. Pro TV şi Kanal D nu se bagă. Antenele, cu aproape toate staţiile

Zeci de televiziuni naţionale şi locale, implicate în campania pentru alegerile prezidenţiale. Posturi generaliste precum Antena 1 sau Antena Stars, dar şi canalele ştiri, Realitatea Plus, România TV, Antena 3 CNN, Digi24 şi B1 TV au anunţat că vor percepe candidaţilor la preşedinţie mii de euro pentru promovare. Campania a început deja pe 4 aprilie. 

Publicitate

De cealaltă parte, sunt televiziuni precum Pro TV, care găzduieşte dezbateri electorale, însă nu acceptă publicitate de la niciun candidat. 

Antena 1 şi Antena Stars acceptă doar spoturi electorale ale căror preţuri variază, în funcţie de oră. De la 3.000 de euro până la 12.000 de euro pentru o reclamă. 

În cursa pentru banii candidaţilor au intrat ca de obicei toate posturile de ştiri, care au stabilit tarife de mii se euro pentru spoturi publicitare, pentru emisiuni de promovare dar şi pentru transmiterea activităţilor de campanie (de la meetinguri, la conferinţe etc). 

Potrivit deciziei adoptate de CNA, privind campania electorală pentru alegerile prezidenţiale, televiziunile şi radiourile private pot percepe tarife competitorilor electorali pentru emisiunile de promovare electorală şi pentru spoturile electorale difuzate.

Serviciul public de radio şi televiziune va oferi timpi de antenă gratuit competitorilor din campania electorală.

Campania electorată pe posturile de radio şi televiziune a început vineri, 4 aprilie 2025, la ora 00.00 şi se încheie sâmbătă, 3 mai 2025, la ora 7.00.

Cât costă reclamele electorale la principalele televiziuni centrale: 

  • Antena 1 are trei variante de tarife, în funcţie de ora de difuzare: pe intervalul 6.00 - 18.00 şi după miezul nopţii, un spot de 30 de secunde este 7.000 de euro. În prime-time, un spot costă 12.000 de euro. 
     
  • Antena Stars taxază candidaţii la prezidenţiale cu 3.000 de euro pentru 30 de secunde în afara prime-time-ului. În intervalul de maximă audienţă, 18.00 - 00.00, costă 5.000 de euro. 
     
  • România TV a stabilit tarife pentru difuzarea spoturilor TV, dar şi pentru prezenţa în emisiuni de promovare ori a difuzării în direct sau înregistrată a meetingurilor, reuniunilor electorale ori a altor activităţi. Tarifele pentru un spot de 30 de secunde variază de la 4.000 de euro până la 4.500 de euro în funcţie de ora de difuzare. Pentru un minut de promovare electorală sau pentru un minut de difuzare a activităţilor de campanie, România TV cere între 4.500 şi 5.500 de euro. 
     
  • Digi24 taxează cu 3.000 de euro un spot electoral de 30 de secunde. Emisiunea electorală are preţuri care variază de la 25.000 de euro până la 30.000 de euro pentru o emisiune de 15 minute. Pentru difuzarea în direct ori înregistrată a activităţilor de campanie costă 3.000 de euro pentru 60 de secunde. 
     
  • Antena 3 CNN a stabilit următoarele tarife: spoturile electorale de 30 de secunde sunt 4.000 de euro sau 5.500 de euro. Promovarea electorală costă 4.000 de euro pe minut în timpul zilei, 6.000 de euro pe minut în intervalul 18.00 - 21.00, respectiv 8.000 de euro pe intervalul 21.00 - 00.00. 

Postul a stabilit şi tarife care variază între 4.500 de euro şi 8.500 de euro pe minut, în funcţie de oră, pentru difuzarea activităţilor de campanie. 

  • Realitatea Plus cere 2.500 de euro, respectiv, 3.500 de euro pentru un spot de 30 de secunde în funcţie de ora de difuzare. Pentru transmisiunile electorale, televiziunea cere 3.900 de euro sai 4.600 de euro pentru un minut. Emisiunile de promovare electorală sunt taxate tot la minut: 2.800 de euro în afara prime-time-ului, respectiv 3.500 de euro în intervalul de maximă audienţă. 
     
  • B1 TV are spoturi electorale de 2.000, respectiv, 3.000 de euro pentru 30 de secunde. Emisiunile de promovare electorală în direct costă 2.000 de euro pe minut. Tot 2.000 de euro pe minut costă şi transmisiile în direct sau înregistrate a activităţilor de campanie. 
     
  • Televiziunea de ştiri EuroNews cere 1.500 de euro pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde în afara prime-time-ului, respectiv 2.500 de euro în intervalul de maximă audienţă. Difuzarea unui material de promovare electorală costă între 1.000 şi 2.000 de euro pe minut. Iar transmsiunea unui eveniment live costă între 2.000 şi 3.000 de euro pe minut. 
     
  • Chair şi televiziunea de muzică populară Etno TV se implică în campania electorală. O emisiune de promovare electorală costă 350 de euro pe minut, iar un spot de 30 de secunde este 500 de euro. Şi televiziunea de manele Taraf TV a stabilit 150 de euro pe minut pentru o emisiune electorală şi 100 de euro pentru un spot de 30 de secunde. 
     
  • Canal 33, post unde are emisiune Dan Diaconescu, a stabilit 1.500 de euro pe minut pentru emisiunea electorală. 
     
  • Metropola TV, post deţinut de Consiliul Local din Voluntari, unde primar este Florentin Pandele, a stabilit următoarele tarife. De la 5.000, la 7.000 de euro pentru 40 de minute de emisiune de promovare. Difuzarea de activităţi de campanie costă între 800 şi 1.000 de euro pe minut. Iar spotul de 30 de secunde este 1.000 de euro sau 1.500 de euro în funcţie de ora de difuzare. 
     
  • Televiziunea Naşul TV cere 3.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde, 1.000 de euro pe minut pentru o emisiune electorală sau 50.000 de euro pentru o emisiune de 50 de minute. 
     
  • Sport Total FM, post operat de Consiliul Local din Voluntari, unde primar este Florentin Pandele, taxează cu 600 de euro un spot electoral de 30 de secunde. Postul de radio a stabilit şi tarife pentru online, 800 de euro un articol afişat timp de 48 de ore pe site-ul sptfm.ro, în timp ce un banner este 2.000 de euro pe săptămână. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus