Skip to main content

Avem 6 grame! Uau! 6 grame de aur! Teleshopping cu bijuterii la Prima TV interzis de CNA

 
Avem 6 grame! Uau! 6 grame de aur! Teleshopping cu bijuterii la Prima TV interzis de CNA

AUR, AUR, Avem aur! Wow! Avem 6 grame! Acvamarine magnifice! Vânzarea extaziată de bijuterii prin teleshopping la Prima TV a ajuns pe masa CNA. Şi a fost interzisă, în formula în care se face acum. De ce? 

Publicitate

Dincolo de modul de prezentare al gazdei din studio, CNA a fost sesizat că nu e tocmai în regulă ce se spune despre bijuterii.

Articolul din lege invocat conţine referiri la practici comerciale înşelătoare, incorecte şi agresive.

 În termeni legali, emisiunea trebuie "să intre în legalitate". Adică nu mai poate fi difuzată aşa cum este acum.

UAU! Avem 6 grame de aur!

Producţia este difuzată în direct pe Prima TV. Au fost probleme semnalate de telespectatori la ediţiile emisiunii din 21 mai şi 15 iunie.

Prezentatoarea a informat greşit publicul despre bijuteriile pe care le arăta în mod constant.

Valoarea bijuteriilor din aur ar fi mai mică decât cea prezentată la televizor. (un telespectator a sesizat că ar fi vorba de aur de mai slabă calitate decât se prezintă pe post).

Ce a spus prezentatoarea:

„Aveţi peste 6 grame de aur! Uau! Avem peste 6... 6 grame de aur, 15 acvamarine magnifice, care vin din Brazilia.

Niciodată n-am avut o ediţie cap coadă dedicată acvamarinului şi întotdeauna cred că a fost montat în aur, pentru că e foarte valoroasă piatra. Uau! 2296 de lei, însă nu avem decât 2 brăţări, pentru dumneavoastră! O piatră rezistentă, o piatră ce depăşeşte 7,5, ca şi smaraldul, de altfel, nu uităm.

Cele 2 pietre sunt pietre-surori, dar, dacă vă plac pietrele cu strălucirea sau transparenţa diamantelor, atunci sigur preferaţi acvamarinul. Iată, o culoare pe care nu o mai întâlnim nicăieri, la niciun alt mineral, pentru că este dată de oxizii de fier şi de titan.

Vreau să vă uitaţi cu a... cu atenţie la cât aur, cât aur avem aici, da! Ia, să... să o ridic, un pic, ca să... să vă faceţi o idee. Iată, este o brăţară care se bucură de foarte mult aur.

Da, e senzaţională! Se simte! E... e, aşa, ca o... ca o... nici nu ştiu cum să-i spun, ca un semicerc, un... un... curcubeu, realizat, de data aceasta, din acvamarine. Sper că se vede tare-tare bine! Uitaţi-vă! Avem şi aceste capete, iar dumneavoastră puteţi să ajustaţi foarte, foarte-foarte uşor această brăţară.”


CITEŞTE ŞI: VIDEO. Isterica de la vreau să sune telefonul, la un nou tip de joc TV „deghizat” în teleshopping


Ce articol din Codul Audiovizualului a fost încălcat:

Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Emisiunea Bijuterii TV a vândut dezinfectanţi şi măşti

Emisiunea Bijuterii TV a vândut, în pandemie, măşti şi dezinfectanţi la preţuri exorbitante. Măştile de protecţie au fost vândute prin teleshopping la Taraf TV, iar preţul a pornit de la 399 de lei o singură mască şi a ajuns până la 265 de lei pentru un pachet de cinci măşti (4+1 - după cum apărea pe ecran).

Un alt „teleshopping de pandemie” a fost la începutul stării de urgenţă, la Prima TV. Mecanismul era la fel - Vânzarea gelului a pornit de la 819 lei (aşa era afişat preţul de pornire pe ecran). Cum 236 era preţul corect – spunea prezentatoarea, gelul a fost lăsat “la ofertă”: 163 de lei trei “recipiente” de 300 de ml fiecare.

Abia la trei luni distanţă de la emisiunea cu gelul dezinfectant CNA a discutat subiectul şi decis că emisiunea nu mai trebuie difuzată. 


Citeşte şi: Măşti de protecţie vândute prin teleshopping. La Taraf TV: Reduse de la 399 de lei, la 265 de lei


Citeşte şi: Teleshopping cu iz de speculă cu gel antibacterian la Prima TV: 819 lei preţul de pornire, 163 de lei la ofertă. Antireclamă la gelurile “clasice”


Citeşte şi: 819 lei gelul. După trei luni, CNA a realizat că emisiunea care vindea gel antibacterian la suprapreţ nu e în regulă


„Să sune telefonul!”, emisiune interactivă amendată de CNA şi scoasă de pe post

Televiziunile din România nu sunt străine de emisiuni cu „abordări înşelătoare”, după cum au remarcat şi membrii CNA în trecut. Putem lua exemplul celebrei emisiuni „Să sune telefonul!”, prezentată de Adela Lupşe.

Emisiunea a fost scoasă din grila Etno TV în toamna anului trecut. Pe scurt, oamenii sunau la un număr cu suprataxă (într-o parte a emisiunii de teleshopping) şi cumpărau o variantă la loto. După ce cumpărau varianta, erau automat „înscrişi” la un concurs (a doua parte a emisiunii), unde puteau câştiga şi alte premii.

Erau sunaţi ulterior să intre în direct, nicidecum nu intrau în direct dacă sunau.

Pe post nu se specifica că numărul este cu suprataxă şi nici nu li se spunea că nu vor intra automat in direct dacă sună.


Citeşte şi: NU MAI SUNĂ TELEFONUL! Emisiunea „Câştigaţi acum”, eliminată din grila Etno TV. Producţia, din nou în şedinţa CNA


Citeşte şi: SĂ SUNE TELEFONUL! GARANTAT Amendă. „Păcălelile TV”, din nou pe masa CNA. S-a lăsat şi cu amendă: „Te zăpăceşte de cap. Abordarea e înşelătoare”


 

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Liviu Gheorghe Liviu Gheorghe
    Simplu, unde sunt proști trebuie profitat de ei. Mi-e scârbă de emisiunile astea și fix de asta am eliminat din grilă canalele care fac teleșhoping (primatv, etno, taraf, rtv, realitatea, antena3, b1tv...) Mai mă uit la câte un documentar sau o emisiune de dezbatere. În 3 luni îmi expiră abonamentul și la prelungire voi renunța la tv, nu își mai are rostul să plătescmizerii.
  • Gibson Gibson
    @B.A.M Tu compari emisiunile unei instiuții acreditate din România și totodata detinuta de statul roman, realizate de un post național conform unor termeni și condiții clar delimitate, cu niște firme dubioase care comercializează falsuri, clamând ca sunt produse de lux. Interesanta logica...
  • Bogdy1947 Bogdy1947
    Dar nu este doar problema Romaniei! Si in USA sunt multe emisiuni asemanatoare, de acolo practic sunt copiate. Era chiar un episod in South Park unde se vorbea despre astfel de emisiuni. Acolo unde sunt oameni creduli, acolo prind astfel de emisiuni.
  • B.A.M B.A.M
    geo, așa și?! Degeaba te faci că interzici anumite emisiuni "de noroc" de la ETNO TV sau Antena 1, dacă permiți LA MAXIM difuzarea jocurilor LOTERIEI ROMÂNE fie de TVR 1, fie de România TV... Unde este echitabilitatea și corectitudinea CNA-ului în cazul indicat de tine, geo?
    #JOS IPOCRIZIA DIN CNA
  • geo geo
    Bingo Mania difuzata de Etno TV mai există...sau a ”rezistat” doar vreo 3-4 editii, cine stie...banuiesc ca nu au ajuns in discutia CNA dacă s-au oprit, intre timp.
  • Cristi Cristi
    Aceleași emisiuni de păcălit oamenii naivi rulează zi de zi și pe Etno + Taraf. Produse de calitate îndoielnică, prezentate "originale", cu reduceri wow - de la 4,000 RON la câțiva lei - 200, 300. ?!? Trist că Prima promovează astfel de țepe.
  • B.A.M B.A.M
    Încă un exemplu ELOCVENT despre cum CNA VREA SĂ DISTRUGĂ SISTEMATIC TELEVIZIUNEA DIN ROMÂNIA! Singura mea întrebare este: "După ce reușiți acest lucru, cum o să mai ocupați locurile din CNA?" Asta ca să nu întreb ce rost va mai avea existența CNA-ului după DISTRUGEREA SISTEMATICĂ A TELEVIZIUNII DIN ROMÂNIA...
    #JOS IPOCRIZIA DIN CNA

Trimite un comentariu

sus