Skip to main content

VIDEO. Azi, pe faţă, despre un subiect sensibil - licitaţiile! Dio Boacă: "Problema ţine de preţuri! Dacă faci pitch din doi în doi ani şi scazi preţul mereu, ajung să-ţi dau bani să faci campanie la mine"

 
VIDEO. Azi, pe faţă, despre un subiect sensibil - licitaţiile! Dio Boacă: "Problema ţine de preţuri! Dacă faci pitch din doi în doi ani şi scazi preţul mereu, ajung să-ţi dau bani să faci campanie la mine"

Totul despre Digital Outdoor. Azi, despre un subiect sensibil: licitaţiile, pitch-urile, cum se numesc în industrie. Direct, pe faţă, cu problemele lor şi cum se pot rezolva. Ce merge, ce nu merge şi ce ar putea să meargă?

Publicitate

"Problema pitch-urilor ţine de preţuri", spune Dio Boacă, de la Phoenix Media. De ce?

"Sunt situaţii în care se cere preţul mai mic de la an la an", răspunde publicitarul. Continuă "Cum poate un client să creadă că preţurile scad, când e inflaţie? Preţurile trebuie optimizate an de an, aşa e normal!"

Dio Boacă: Nu pot, după trei ani cu un preţ, să îţi dau acum la un preţ mai mic. Dacă aş trăi o sută de ani şi dacă faci pitch din doi în doi ani şi scazi preţul mereu, ajung să-ţi dau eu bani ca să faci campanie la mine!

Bine, 99% vor preţuri mai mici şi tot 99% nu le obţin. Dar ei le cer!"

O altă problemă, pe care Dio Boacă a mai semnalat-o şi în alte episoade este că, şi în cazul pitch-urilor, se cere tot preţul pe panou, în loc să se opteze pentru un cost pe audienţă.

Dio Boacă: "Faptul că nu vinzi o audienţă ne blochează în Outdoor. Încă se cumpără în Outdoor la numărul de panouri"

Publicitarul notează şi o altă anomalie a industriei: În outdoor campaniile merge pe sume fixe, în loc să meargă pe obiective de audienţă.

Explică:

"Încă se merge pe ideea "am atâţia bani trebuie să îi cheltuiesc". De ce să mergem pe “atât am de cheltuit” în loc de “cât ne trebuie pentru campanie”? Dacă mergi pe targeturi, pe obiective, poate îţi mai rămân şi bani şi mai faci o campanie.

Cand vinzi audienţă, clientul poate îşi face mai eficient campania", spune Dio Boacă.

Detalii, în clipul de mai jos despre pitchurile în Outdoor. Înainte, o trecere în revistă a seriei de materiale despre audienţa în Outdoor.

Seria de materiale despre importanţa audienţei în Outdoor:



 


VIDEO. Cu cărţile pe masă despre pitch-urile din Outdoor

Detalii, dar şi alte materiale, în secţiunea specială de pe Paginademedia.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus