
Totul despre Digital Outdoor. Situaţie interesantă în piaţa de Outdoor: există două măsurători de audienţă, dar nu (prea) sunt folosite. De ce?
Azi, în episodul Totul despre Digital Outdoor cu Dio Boacă, de la Phoenix Media.
"Dacă ştii ce audienţă ai, campania ta este mai eficientă", spune publicitarul. Iar date sunt: o dată măsurătorile făcute de Biroul Român de Audit Transmedia - BRAT, o dată cele făcute de Phoenix Media.
Problema este că nu sunt luate atât de mult în calcul, iar de aici un efort de convingere şi educare a pieţei. Vine şi cu un exemplu de importanţă a audienţei:
"Dacă schimbi mai multe ecrane în Bucureşti, vei vedea că atingi mai mulţi oameni decât dacă ai ţine un panou într-un singur loc. Şi costurile vor fi mai bune. Nu e bine să blochezi o staţie de autobuz într-o zonă "dormitor". De ce?
Pentru că printr-o zonă dormitor trec zilnic cam aceiaşi oameni", răspunde Dio Boacă.
Publicitarul notează şi "ciudăţenii" întâlnite în piaţa de outdoor:
"Unii spun că preţul este mai mare dacă escranul este mai mare. Ce contează cât de mare este? Important este să fie văzut. Dacă ai acasă un televizor cu diagonală mai mică, iar eu am unul mai mare, la tine reclama va fi mai ieftină?
Importantă este audienţa. Un panou văzut de 250.000 de trecători nu poate costa la fel precum unul văzut de un milion de persoane."
Detalii, în clipul de mai jos. Toate amănuntele despre măsurători, aici: Cum se măsoară audienţa în Outdoor? Camere care numără pietoni şi maşini şi chestionare în zona ecranelor
Seria de materiale despre importanţa audienţei în Outdoor:
VIDEO. Cum se măsoară audienţa în Outdoor, cu Dio Boacă, Phoenix Media