
Totul despre Digital Outdoor. O nouă etapă în ceea ce înseamnă reclamele video din Outdoor. Primul pas: punctele de interes. Al doilea: inteligenţa artificială.
Un detaliu important: tehnologia nu va afecta preţul reclamelor.
Detalii de la Dio Boacă, de la Phoenix Media, într-un nou episod Totul despre Digital Outdoor. Care vine cu un anunţ important:
"Foarte important, cu aceste tehnologii nu va costa mai mult expunerea. Sunt pregătit să anunţ acum, în 2025, că nu vom creşte preţurile până la finalul lui 2026. Pentru 2027, nu ştiu ce să spun, vedem ce se va întâmpla. Strategia nu se face pe două luni, se face pe ani."
Managerul vorbeşte despre ce se va întâmpla în toamnă: strategia reclamelor se va face după punctele de interes. De la anul, intră în schemă şi A.I. - Inteligenţa Artificială.
Dio Boacă: În septembrie vom lansa partea de puncte de interes. şi e doar un pas intermediar, pentru că este începutul introducerii AI în partea de strategie a campaniilor. Nu va înlocui niciun personal, doar ne va ajuta să facem o strategie mai bună.
Strategie care se referă la partea de poziţionare, după care la partea de targetare. Toate chaturile sunt instrumente care "ştiu" şi când sunt oamenii pe străzi, ştiu targetare, ştiu multe. Aşa că aceste chaturi vor putea să vină să spună: pentru a atinge ce ţi-ai propus te costă zece lei, bugetul tă e de trei lei, în trei lei putem să optimizăm şi să îţi dăm ceva care să meargă.
Totul se va întâmpla la nivel de secunde şi vei avea pe platformă variantele 1,2,3, în funcţie de ceea ce ceri.
Ceea ce e de făcut e să îi scrii chat-ului un mini-brief. Ne gândim poate să o facem şi vocală, să nu mai stea oamenii să scrie.
Când se va întâmpla?
"Aceste lucruri se vor întâmpla în 2026. În acest an intrăm cu zonele de interes. Lăsăm şase luni-un an, ca să se obişnuiască lumea, iar în vara anului viitor s-ar putea să lansăm o variantă beta."
Point of interest, pe scurt:
"Reclamele vor fi afişate în funcţie de comportamentul audienţei. Ai un panou aproape de un retailer care are reduceri, promovezi reducerile acolo.
Vor fi făcute automat, dar tu trebuie să şi ceri aceste lucruri: care sunt punctele de interes pentru a promova ceasul meu, de exemplu şi care este targetul. Şi automat face softul planificarea."
E mai scump acest sistem cu AI?
Aducem cel puţin 20 - 30 de lucruri pe care ceilalţi nu le aduc prin platforma noastră. E transparenţă totală, în momentul în care tu, pe telefonul mobil, îţi poţi urmări live campania ta, pe toate ecranele pe care rulează.
Noi facem outdoor pe termen lung. La point of interest lucrăm de un an. Noi am început să investim serios în tehnologie din 2016
Mi multe, într-un nou episod din seria Totul despre Digital Outdoor, un proiect Paginademedia.ro sustinut de Phoenix Media.
Citeşte şi: "Dacă în loc să dai 100.000 de euro pe o campanie, plăteşti 30.000 şi ai aceleaşi rezultate, nu câştigă toată lumea?"
Citeşte şi: Cel mai tare brief pentru o campanie pe ecrane video! Este de la o noua banca. E bazat pe audienta!
Citeste si: Iarna …e ca vara. Stiati ca-n iulie sunt aproape la fel de multe masini si pietoni ca-n aprilie sau ianuarie? Cum asa?
Citeste si: Inedit. “Avem o reclama la inghetata care intra automat doar peste o anumita temperatură. Altfel nu”
VIDEO. Digital Outdoor Next Level: Inteligenţa Artificială intră în joc