VIDEO. Corespondenţă specială pentru Paginademedia.ro de la Hong Kong, unde se desfăşoară congresul World Out of Home Organization. Dio Boacă, de la Phoenix Media, este la congres şi vine cu ultimele date despre piaţa mondială de outdoor.
Ce ne spune despre ultimele cifre?
- Piaţa mondială de outdoor s-a apropiat de 42 de miliarde de dolari în 2023, o creştere de şase miliarde de dolari într-un singur an
- Pentru prima dată, piaţa europeană a sărit de 10 miliarde şi depăşit America de Nord (are chiar un miliard peste această zonă).
- Dezvoltare pentru zona Asiei şi Pacificului, care a trecut pragul de 20 de miliarde de dolari.
Care este piaţa în România?
În România, piaţa totală de outdoor este estimată la aproximativ 40 de milioane de euro în 2023. Toată piaţa de publicitate din România e de aproximativ 680 de milioane de euro (estimare Initiative - Media Fact Book).
Revenim la marile pieţe outdoor mondiale:
Din piaţa de outdoor mondială, zona de digital (reclame video pe panouri digitale) a avut o creştere semnificativă şi sunt multe pieţe în care partea clasică de panotaj e depăşită de digital.
În Australia, de exemplu, spune Dio Boacă, peste trei sferturi din piaţa ouutdoor este cota reclamelor digitale. Adică trei sferuti dintr-o piaţă de un miliard de dolari!
Procentul de digital outdoor din piaţa de panotaj este considerabil şi pe alte pieţe: vorbim de 65% în Marea Britanie, 54% în Olanda şi aproape 50% în Brazilia. Dintre ţările europene, se remarcă Germania, unde 41% din piaţa de outdoor este a reclamelor digitale.
VIDEO. Dio Boacă - cât e piaţa globală de Outdoor - corespondenţă din Hong Kong
Piaţa globală de outdoor în ultimii ani
Publicitatea outdoor în lume, pe zone
Cât din publicitatea outdoor e dată de reclamele video digitale de pe panouri
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro