Skip to main content

Grupul HotNews, scrisoare către piaţa media: dublare de afişări într-un an. "Ţara depinde mai mult ca niciodată de faptul că spunem adevărul"

 
Grupul HotNews, scrisoare către piaţa media: dublare de afişări într-un an. "Ţara depinde mai mult ca niciodată de faptul că spunem adevărul"

"În clipe de cumpănă națională, cum sunt cele de acum, mai e investiția în jurnalismul independent și de calitate un pariu câștigător?" se întreabă, într-o scrisoare către publicitari, publisherul HotNews Răzvan Ionescu.

Publicitate

Continuă: "Răspunsul care a devenit aproape un mit în ultimii ani, în special în piața media din România, e că angajamentul acesta e mai degrabă o naivitate."

Documentul vine la un an de când HotNews a fost preluat de grupul ZYX, iar în redacţie au venit jurnaliştii din echipa Cătălin Tolontan/Dan Duca, plecaţi de la Libertatea. Ulterior, şi demisionarii de la GSP au fondat un site de sport în acelaşi grup - Golazo.

Paginademedia.ro publică, în continuare, fragmente din scrisoarea trimisă pieţei de media, agenţii de publicitate şi clienţi.

Şi acum un an, când a (re)pornit HotNews, piaţa de media primea o scrisoare dinspre HotNews. Titlul comunicatului: "”HotNews investește în jurnalismul liber. Avem nevoie unii de alții mai mult ca oricând!”.

Ce scrie acum publisherul HotNews?

În primul rând, că performanţa publicaţiei, în materie de cifre, este evidentă: "Audiența HotNews a crescut în acest răstimp cu 94%, în media lunară a afișărilor. Asta se oglindește practic într-o dublare a afișărilor, în primul trimestru din 2025 față de primul trimestru din 2024."

Mai exact: 50,9 milioane de afişări în primul trimestru din 2025, faţă de 26,3 milioane în primele trei luni din 2024.

În materie de clienţi unici, HotNews are în primul trimestru din 2025 aproape şase milioane de unici, iar cu un an în urmă avea 3,7 milioane.

Documentul notează şi o creştere a veniturilor din publicitate în 2024 faţă de 2023, de 44%, dar nu menţionează o cifră absolută.

"La HotNews, ca în întreg grupul nostru de media, nu ne măsurăm perfomanţele doar în cifre absolute de audienţă. Impactul jurnalismului nostru, făcut profesionist, independent şi onest în interes public, e mai greu măsurabil, dar ramâne un criteriu fundamental pentru noi.

Ştirile, analizele şi investigaţiile HotNews contribuie, prin angajamentul publicului nostru loial, la schimbările pozitive din societate", mai notează scrisoarea către publicitari.

Scrisoare integrală a grupului HotNews către publicitari, aici.

Citeşte şi: Acţionarul HotNews şi publisherul proiectului, mesaj către publicitari: "E timpul ca proiectele curate să fie şi mai mult încurajate. Avem nevoie unii de alţii mai mult ca oricând". Scrisoarea integrală

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus