Skip to main content

De la clinică la social media: povestea medicului veterinar Carmen Totolici. „Se viralizează subiectele mai controversate, legate de alimentaţie, de exemplu, sfaturi practice uşor de aplicat”

 
De la clinică la social media: povestea medicului veterinar Carmen Totolici. „Se viralizează subiectele mai controversate, legate de alimentaţie, de exemplu, sfaturi practice uşor de aplicat”

INTERVIU. Medicul veterinar Carmen Totolici a povestit, într-un interviu pentru Pagina de Media, cum a reuşit să îmbine profesia cu pasiunea pentru comunicarea online, construind în ultimii ani o comunitate dedicată îngrijirii animalelor de companie.

Publicitate

Totolici spune că inspiraţia pentru conţinutul său vine din cazurile de la clinică şi interacţiunile cu stăpânii de animale, printre altele. „Anul acesta am postat mult mai structurat şi funcţionez cu calendar de postări: luni vorbesc despre nutriţie, marţi despre pisici, vineri public o reţetă”, a explicat ea.

Prezenţa sa în social media a început cu postări pe Instagram şi s-a extins pe TikTok în perioada pandemiei, unde conţinutul s-a viralizat rapid.

„Când am început eu să creez conţinut, nu mai era alt medic veterinar prezent în social media. Cu timpul, au mai fost câţiva care au încercat, majoritatea nu au rămas, pentru că e dificil să le faci pe toate, mai ales dacă ai impresia că o faci.. degeaba”, a adăugat ea.

Printre cele mai populare materiale se numără clipurile din clinică şi cele legate de subiecte controversate, precum alimentaţia animalelor sau sfaturi practice de îngrijire.

Totolici spune că decizia cea mai dificilă din carieră a fost să renunţe, în acest an, la jobul full-time din clinică, după aproape un deceniu.

„Am hotărât să-mi dau demisia şi să renunţ la jobul full time de la clinică, după aproape 10 ani. A fost o decizie pe care nu am luat-o deloc cu uşurinţă şi pe care am tot analizat-o timp de 1 an.”, a precizat medicul.

Pe TikTok, Carmen este urmărită de peste 100.000 de oameni, iar pe Instagram se bucură de peste 25.000 de fani. Carmen s-a născut în Tulcea şi a absolvit Facultatea de Medicină Veterinară Bucureşti în 2018.

A pornit de la un blog cu scopul de a educa, iar astăzi site-ul include şi un magazin online cu produse #vetapproved, dar şi platforma de consultaţii online.

Mai multe detalii, în interviul de astăzi: 

Pagina de Media: Cum alegi subiectele pe care le abordezi în postările tale?

Carmen Totolici: De-a lungul timpului mi-a fost dificil să mă organizez şi să am o structură, mă înspiram din cazurile de la clinică, din interacţiunile cu alţi pet parents sau în funcţie de sezon.

De exemplu, toamna pun accent pe deparazitare externă şi prezenţa căpuşelor sau vara despre problemele dermatologice. În fiecare an, în luna februarie, fac „Dental Health Awareness Month” şi vorbesc mai mult despre igiena orală.

Anul acesta am postat mult mai structurat şi funcţionez cu calendar de postări iar inspiraţia vine de oriunde: luni abordez subiecte legate de nutriţie, marţi am zi de content dedicat pisicilor, vineri postez o reţetă şi aşa mai departe.

Pagina de Media: Ce feedback primeşti, de obicei, din partea comunităţii tale online? Ai un public critic?

Carmen Totolici: Din fericire, nu prea am parte de comentarii negative din partea comunităţii.

Însă, atunci când se viralizează clipurile şi conţinutul ajunge şi la oameni care nu înţeleg ce înseamnă îngrijirea unui animal de companie, apar şi comentariile negative, e normal să existe, ar fi ciudat să nu fie.

Pagina de Media: Te deranjează comentariile oamenilor din online? Cum le gestionezi?

Carmen Totolici: Mă deranjau la început, dar am învăţat să mă încarc cu energie din comentariile pozitive şi să nu le pun la suflet pe cele mai puţin plăcute.

Ele apar cel mai des atunci când abordez subiecte mai controversate care se viralizează şi încerc să răspund la cât mai multe dintre ele cu răbdare şi un pic de umor, acolo unde se poate.

Se întâmplă ca cei din comunitatea mea să răspundă în locul meu şi să „îmi ia apărarea”. Dar, cum ziceam, fiind vorba despre animale, feedback-ul e overall pozitiv.

Pagina de Media: Când te-ai gândit să activezi în social media? Şi de ce?

Carmen Totolici: După ce am terminat facultatea am hotărât să încerc să scriu articole pentru un blog, iar între timp am început să postez pe Instagram, arătam cazuri şi frânturi din viaţa mea ca medic veterinar.

Şi am văzut că prind bine şi oamenii sunt interesaţi. Deja aveam dorinţa de a face mai mult în direcţia aceasta de educaţie veterinară, pentru că nu exista o astfel de voce în medicina veterinară în România.

Odată cu pandemia, am început să creez conţinut şi pe TikTok, care se viraliza uşor şi repede. Iar oamenii au început să vină în clinică pentru că vedeau clipurile de pe TikTok.

Cred că s-a întâmplat totul natural şi organic, chiar dacă nu am fost mereu constantă din cauza jobului full-time la clinică, comunitatea a continuat să crească.

Pagina de Media: Care a fost cel mai viral conţinut pe care l-ai creat şi de ce crezi că a rezonat?

Carmen Totolici: La început se viralizau clipurile din clinică, pentru că oamenii erau curioşi să vadă ce se întâmplă acolo, cum interacţionez cu pacienţii, cum decurge un caz.

Astăzi se viralizează subiectele mai controversate, legate de alimentaţie, de exemplu, sfaturi practice uşor de aplicat sau conţinut uşor de digerat, funny şi relatable ca pet parent.

Ultimul clip viral îl are în prim-plan pe Thomas într-un reel despre „Cum încurajezi pisica să bea mai multă apă?”

Pagina de Media: Care sunt clipurile care prind mai bine la public?

Carmen Totolici: Aş zice clipurile my raw sau cu emoţie, cu cât sunt mai scurte, cu atât engagementul poate fi mai mare.

Însă şi un clip mai lung legat de rutina de îngrijire a Lolei sau diverse idei de reţete uşor de preparat au prins.

Pagina de Media: Cum vezi evoluţia meseriei de medic veterinar în era social media?

Carmen Totolici: Când am început eu să creez conţinut, nu mai era alt medic veterinar prezent în social media. Cu timpul, au mai fost câţiva care au încercat, majoritatea nu au rămas, pentru că e dificil să le faci pe toate, mai ales dacă ai impresia că o faci.. degeaba.

Prezenţa mea în mediul online a fost şi este criticată de alţi colegi de breală, în timp ce alţii mă apreciază şi mă încurajează.

Mulţi şi-au dat seama că un business trebuie să fie prezent şi în mediul online pentru a avea succes şi că platformele de social media nu sunt doar pentru entertainment, ci că pot fi resurse utile pentru a crea conţinut educativ. Eu sper să existe o evoluţie favorabilă.

Pagina de Media: Ai vrut de mică să devii medic veterinar?

Carmen Totolici: M-am simţit conectată cu animalele, în special cu câinii, de mică, dar nu mi-am dorit toată copilăria să devin medic veterinar. La liceu, am ales un profil uman, filologie, abia în clasa a 11-a am hotărât să aleg Facultatea de Medicină Veterinară.

Odată apărut acest gând, nu a mai dispărut şi nici nu am mai luat în considerare alte opţiuni. În continuare, cred că meseria mi se potriveşte „mănuşă”, iar faptul că am reuşit să o adaptez în felul meu şi să-mi creez un stil de viaţă diferit, în care să pot fi prezentă atât online, cât şi offline, mă bucură mult.

Pagina de Media: Care a fost cel mai dificil moment din cariera ta?

Carmen Totolici: Tranziţia de anul acesta, când am hotărât să-mi dau demisia şi să renunţ la jobul full time de la clinică, după aproape 10 ani. A fost o decizie pe care nu am luat-o deloc cu uşurinţă şi pe care am tot analizat-o timp de 1 an.

Dar acum ştiu că a fost alegerea potrivită pentru evoluţia mea ca om, chiar dacă, în continuare, mă aflu într-un proces de readaptare de la gândirea strict clinică la o gândire orientată către business şi, bineîneles, cu mintea mai limpede şi mai liberă pentru crearea de conţinut.

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus