
INTERVIU. Începe un nou sezon Jocul cuvintelor. Dan Negru este pregătit să stea faţă în faţă cu noii concurenţi
„Divertismentul TV încă păstrează public şi Jocul Cuvintelor e un exemplu că publicul poate să fie smart şi numeros (...). Dar mă bucur să văd că, după 4 ani, „Jocul cuvintelor" rămâne un reper în piaţa TV din România”, ne spune Dan Negru.
Începând cu 18 august, emisiunea va putea fi urmărită în fiecare luni şi marţi, de la ora 23:00, la Kanal D.
Dan Negru, mecanic auto şi vânzător de fast-food în promo-urile pentru „Jocul cuvintelor”
Noul sezon al emisiunii Jocul cuvintelor vine cu o campanie de promovare inedită. În spoturile difuzate, Dan Negru apare în diferite roluri – mecanic auto, vânzător de fast-food sau alături de oameni obişnuiţi
„Seria de promo-uri pentru Jocul cuvintelor vorbeşte despre diversitatea publicului nostru şi se adresează acestuia. Nici măcar cuvântul românesc nu mai există, acum toate sunt „joburi". Am adus în atenţie o serie de meserii şi ideea că, orice „job" ai avea, e bine să ştii să vorbeşti corect româneşte”, spune el.
Promo-urile pot fi văzute aici.
Despre viitorul televiziunii, Dan Negru povesteşte:
„Nu va muri, dar se va reaşeza. Ştirile au stăpâni şi directive, divertismentul va rămâne refugiul publicului, iar sportul îşi va găsi locul în Pay TV.”
Detalii, în interviul cu Dan Negru:
Pagina de Media: Dan, e o mare bucurie faptul că românii sunt atât de pasionaţi de cuvinte, de un show care pune mintea la treabă. Şi e interesant cum concurenţi cu profesii, vârste diferite au această pasiune comună pentru cuvinte. Ai redescoperit şi România prin intermediul concurenţilor? sau... cum ai redescoperit-o?
Dan Negru: Piaţa TV din România e tot mai slăbită de la an la an. Lipsa de credibilitate a ştirilor părtinitoare, excesul de breaking news, panica au făcut ca televiziunea să mai piardă din elan.
Divertismentul TV încă păstrează public şi „Jocul Cuvintelor" e un exemplu că publicul poate să fie smart şi numeros. Voi, Pagina de media, aţi publicat o analiză a structurii publicului acestui concurs şi m-am bucurat când am citit-o.
E un miracol când calitatea întâlneşte cantitatea şi n-o spun ca unul care „n-a mâncat usturoi". Ştiu cum e să faci televiziune pe 75 % (n.r. cotă de piaţă), când Ciao Darwin cu Mama Natură cobora sub 50% se făceau şedinţe de redacţie.
Azi, nicio finală de Campionat Mondial cu România participantă nu ar mai scoate asemenea cifre pe TV pentru că a dispărut fenomenul TV. Dar mă bucur să văd că, după 4 ani, „Jocul cuvintelor" rămâne un reper în piaţa TV din România.
Pagina de Media: Pentru lansarea acestui nou sezon s-au filmat câteva promo-uri foarte interesante, cu tine aflat în diverse situaţii, alături de oameni care intră natural în atmosfera "Jocul cuvintelor". Te-am văzut în rolul mecanicului auto, în cel al vânzătorului de la fast food... Ce ne poţi spune despre această idee de a comunica acest quiz atât de iubit?
Dan Negru: Seria de promo-uri pentru "Jocul cuvintelor" vorbeşte despre diversitatea publicului nostru şi se adresează acestuia. "Jocul cuvintelor" este o emisiune iubită de un public foarte variat, iar asta se regăseşte şi în profesiile, preocupările celor care vin în platoul emisiunii să trăiască experienţa "Jocul cuvintelor".
Promo-urile ilustrează şi faptul că "Jocul cuvintelor" a intrat în viaţa oamenilor şi a devenit un obicei de consum, un antrenament zilnic, e cumva firesc să ne jucăm, să ne gândim la soluţiile unor definiţii.
În ultimii 27 de ani am filmat sute de promo-uri pentru zeci de emisiuni, dar m-a bucurat campania de promovare pentru „Jocul Cuvintelor" care aduce în atenţie meserii într-o ţară în care meseria a dispărut.
Nici măcar cuvântul românesc nu mai există, acum toate sunt „joburi". Am adus în atenţie o serie de meserii şi ideea că, orice „job" ai avea, e bine să ştii să vorbeşti corect româneşte.
Pagina de Media: Un moment memorabil din emisiune, care îţi vine acum în minte?
Dan Negru: Într-o ediţie pe care am filmat-o zilele trecute am avut invitat un tânăr profesor de limba română care mi-a spus că s-a îndrăgostit de limba română după ce, copil fiind, a participat la „Next Star" recitând o poezie scrisă de Eminescu.
Când era copil, la "Next Star", m-am aşezat în genunchi în faţa lui ca să vorbim de la egal la egal, şi acum, după ani, m-am aşezat din nou în genunchi în faţa lui, de data asta din respect.
Pagina de Media: Ştim că pasiunea ta este televiziunea, faci parte dintre acei profesionişţi care au scris istorie în TV. Istoria ca istoria, dar cum vezi tu în următorii ani viitorul televiziunii, în contextul în care online-ul devine tot mai puternic?
Dan Negru: Am prins radioul în gloria lui în anii 90, i-am cunoscut bine şi am colaborat cu Paul Grigoriu sau Andrei Gheorghe. Azi, radioul nu mai are aceeaşi putere. Se mai ascultă doar în maşini, pe la semafoare în marile oraşe.
Puterea de demult a dispărut. Nu va muri televiziunea dar se va reaşeza. Publicul va învăţa că televiziunile de ştiri au stăpâni şi directive şi că nu sunt libere, aşa cum se întâmplă în toată lumea asta (şi Fox şi CNN american sunt părtinitoare şi asta, e o normalitate la ei). Televiziunile generaliste vor găşi liniştea în divertisment şi cele de sport în Pay TV. Nu va dispărea ecranul TV, doar se va reaşeza.
În casa mea vin adeseori colegi de televiziune care apar la TV, dar pe care copiii mei nu-i cunosc. Îi salută politicos şi se duc la ei în cameră. Dar când vin pe la mine Selly sau Dorian Popa, copiii mei nu se dezlipesc de ei...
Pagina de Media: Eşti foarte activ pe reţelele sociale, cum priveşti tu relaţia cu comunitatea ta din online?
Dan Negru: Mă bucură impactul şi mă bucură preluarea zilnică în presă a postărilor mele. Le mulţumesc colegilor mei că-mi dau credit preluându-le.
Dar recunosc că, de multe ori, ca să spun adevăruri ocolesc anumite cuvinte pentru a scapa de cenzură; şi mă bucur că oamenii înţeleg asta şi postările mele adună 30 de mii - 70 de mii de like-uri în câteva ore.
Pagina de Media: Un top al genurilor de emisiuni pe care alegi tu să le urmăreşti la TV?
Dan Negru: Nu ratez nimic de la TV spre disperarea soţiei mele, care se miră cum pot să mă uit la toate năzdrăvănile. Nu-mi plac colegii de breaslă care se laudă că nu se uită la TV. E ca şi cum un medic ţi-ar spune că nu mai citeşte literatură medicală. Ai avea curajul să te laşi pe mâna lui?
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro