SCHIMBARE după 20 de ani! Pro TV şi-a modificat oficial publicul comercial, după mai bine de două decenii în care vânzarea de publicitate s-a făcut pe categoria telespectatorilor între 18 şi 49 de ani, din mediul urban.
Oficial, noul public pe care vinde Pro TV (despre care Paginademedia.ro a scris în exclusivitate aici) a intrat în vigoare la începutul lunii septembrie.
Agenţiile şi clienţii au fost anunţaţi de schimbare, săptămâna trecută, alături de un clip filmat la lansarea grilei Pro TV, pe care Paginademedia.ro îl prezintă în continuare.
Noul public comercial al staţiei este dat de telespectatorii între 21 şi 54 de ani, de la nivelul întregii ţări (nu numai urban, ca până acum).
Targetul ia în considerare şi un alt aspect, respectiv categoriile socio-profesionale Esomar (ABCDE), astfel noul segment comercial al Pro TV va fi 21-54 de ani ABCD (singura categorie exclusă E, este una mai puţin intersantă din punct de vedere comercial, adică "Muncitori manuali si non-manuali cu nivel de educatie scazut, proprietari de intreprinderi mici si agricultori").
Care sunt toate categoriile Esomar şi cum sunt explicate fiecare, pe larg, aici.
Agenţiile şi clienţii au fost anunţaţi de mutarea Pro TV, prima la nivel de public comercial din ultimii 20 de ani. Au primit şi clipul în care Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV vorbeşte de mişcare (clipul, la finalul articolului).
De ce această mutare?
E un public activ şi stabil financiar şi peste 49 de ani
Care au fost motivele pentru care public comercial s-a schimbat de la 18-49 urban, la 21-54 de ani ABCD, naţional?
”În ultimii ani am fost martorii, sau chiar actori mulţi dintre noi, ai migraţiei locative a populaţiei din urban către zonele metropolitane ale oraşelor", spune Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV, citat de protv.ro.
"S-au construit peste un milion de locuinţe în ultimii 10 ani în aceste zone, acest fenomen fiind în accelerare după începutul pandemiei", continuă el.
Florin Alexandrescu: "În egală măsură, observăm o extindere a publicului activ şi stabil financiar dincolo de 49 de ani.
Un alt fenomen social extrem de răspândit este migrarea segmentului de vârstă 18 – 20 de ani în afara României, e vorba despre tinerii care pleacă în străinătate pentru studii sau în scop lucrativ”.
Noul public comercial - 40% din populaţia României
Trecerea de la 18-49 la 21-54 înseamnă şi o creştere a publicului comercial, spune Lucia Antal, şeful cercetării Pro TV.
Lucia Antal, Head of Research and Development Pro TV:
”Este important de menţionat ca populatia descrisă de noul target comercial reprezintă 40% din populaţia României, o creştere semnificativă faţă de 24%, cât reprezenta vechiul target comercial.
Asta înseamnă din punct de vedere măsurare a audienţei TV că şi sub-panelul reprezentat de noul target este mai mare”, spune Lucia Antal, citată de Pro TV.ro.
VIDEO. Florin Alexandrescu în clipul primit de clienţi şi agenţii
Citeşte şi: SCHIMBARE MAJORĂ. Pro TV extinde publicul comercial. Nu mai este doar 18-49 de ani, de la oraşe. Cum se schimbă clasamentele
Clasele Esomar - AB, categoriile "Premium"
Folosite în marketing, oferă o clasificare a publicului ţinând cont de educaţie, venituri şi ocupaţie.
Categoriile, pe scurt:
- categoria AB (superior): "manageri, directori si profesionisti, specialisti"
- categoria C (mediu): "muncitori calificati, angajati ce presteaza munca non-manuala"
- categoria DE (inferior): "angajati ce presteaza o munca manuala necalificata si alte categorii de angajati cu educatie"
Care sunt toate categoriile Esomar şi cum sunt explicate fiecare, pe larg, aici.
Sursa categoriilor Esomar: brat.ro
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Au schimbat pentru ca exista o problema interna pentru care nu gasesc solutie: nu prea reusesc sa mai atraga publicul tanar, Protv Plus si online-ul protv sau digital, cum il numesc ei (care se presupune ca e finantat in acest moment exclusiv ca sa atraga un public tanar) au cam dat fail, cam toate produsele de acolo merg doar pentru ca sunt trase prin crossuri de locomotivele stirilepro, sportro etc. Nu merg organic. Deci e o miscare inteligenta, de data asta. Pur si simplu se pun la adapost. Tinerii nu mai sunt acolo si era firesc sa faca pasul asta - pentru binele lor viitor.