Reclame şi rezultate. Cum influenţează o campanie online utilizatorul? Sunt de ajuns cifrele legate de afişări şi clickuri?
Ringier anunţă că va măsura şi felul în care consumatorul reacţionează când vede o reclamă, nu doar afişările şi click-urile. Simplificând, când intri pe site-urile Ringier poţi fi întrebat despre reclamele de acolo (dacă clientul din reclama respectivă optează pentru acest instrument).
Compania lansează Brand Lift Measurement, un instrument bazat pe date şi tehnologie care măsoară impactul unei campanii de publicitate în rândul publicului online.
Pe scurt: Brand Lift măsoară „intenţia” publicului de a de cumpăra un produs sau serviciu după ce vede o campanie publicitară.
Măsurarea se face cu „metoda chestionarului”. În timpul unei campanii în derulare, utilizatorul primeşte o întrebare cu cinci variante de răspuns care măsoară de la „notorietarea brandului” până la „intenţia de achiziţie”.
Practic, vor fi măsuraţi indicatorii calitativi în campaniile de publicitate pe care le derulează pentru clienţi.
Cu alte cuvinte, este vorba despre felul în care consumatorii primesc mesajul şi cum sunt determinaţi să-şi schimbe atitudinea vizavi de un brand.
„În practica uzuală, de cele mai multe ori ne rezumăm la click-uri şi afişări – ceea ce (poate) este suficient ca metrici de bază.
Dar realitatea este că un număr redus de campanii sunt măsurate cu adevărat pe un spectru larg de indicatori, în timp ce restul rămân într-o zonă incertă – ştim câţi oameni au văzut o campanie de publicitate, dar nu ştim şi cum primesc mesajul şi cum îi determină să-şi schimbe atitudinea sau acţiunea vizavi de un brand”, spun oficialii Ringier.
Serviciul este disponibil la cerere pentru campaniile de publicitate derulate în site-urile publisherului Ringier, cât şi cele din regia de vânzări.
Soluţii asemănătoare sunt folosite în trusturi şi publicaţii mari ca Axel Springer, The Telegraph, The Guardian, The Washington Post şi Bloomberg.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu