Structura demografică a audienţelor TV. Care sunt posturile TV cu cel mai numeros public cu studii superioare şi/sau cu studii primare? Dar în ceea ce priveşte vârsta, ce canale urmăresctinerii şi/sau bătrânii, în mod preponderent?
„Se constată o polarizare a publicului care operează telecomanda: seniorii se îngrămădesc la televiziunile de ştiri, în aşteptarea „creşterilor de pensii”, în timp ce românii în floarea tinereţii şi cu studii medii preferă divertismentul comercial. Distracţia continuă”, afirmă jurnalistul şi scriitorul Petre Barbu într-o analiză pentru Libertatea, care citează datele Kantar Media colectate în prime time (19:00 - 00:00), în perioada 1 octombrie – 14 noiembrie 2022.
Din analiza Libertatea, publicul cel mai vârstnic este la România TV (peste 80% din public are peste 55 de ani). Postul are şi cel mai mic procent la capitolul studii superioare. Procent mare de public în vârstă şi la Antena 3 (cam trei sferturi). Antena 3 CNN stă însă ceva mai bine la studii superioare.
Digi 24 are rating mai mic, dar public mult mai tânăr decât România TV sau Antena 3 (Digi are aproape 20% tineri între 35 şi 44 de ani, România TV şi Antena 3 au 3-4%.)
B1 TV punctează la capitolul studii superioare (44% din public).
Structura demografică a posturilor de ştiri şi a canalelor generaliste
România TV
- 363.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea publicului cu vârste de peste 65 de ani: 63,1%;
- ponderea publicului cu vârste de peste 55 de ani: 80,8% (cea mai mare pondere)
- pondere a publicului cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani: 4,1%;
- ponderea persoanelor cu vârste între 18 şi 24 de ani: 1,0%.
- ponderea persoanelor cu studii superioare: 23,2% (cel mai mic procent de pe nişa ştirilor TV);
- ponderea persoanelor cu studii primare: 29% (cea mai mare pondere de pe acest segment);
Antena 3 CNN
- 248.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea publicului cu vârste de peste 65 de ani: 58,3% (al doilea procent ca mărime de pe nişa ştirilor);
- ponderea publicului cu vârste de peste 55 de ani: 74,8%;
- ponderea publicului cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani: 3,3%;
- ponderea persoanelor cu vârste între 18 şi 24 de ani: 1,1%.
- ponderea publicului cu studii superioare: 30,7%;
Digi 24
- 101.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea publicului cu vârste de peste 65 de ani: 37,6% (cel mai redus pe nişa pe care activează);
- ponderea publicului cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani: 18,8%;
- ponderea persoanelor cu vârste între 18 şi 24 de ani: 0,6%.
- ponderea publicului cu studii superioare: 46%;
B1 TV
- 40.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea persoanelor cu vârste de peste 55 de ani: 66,6%;
- ponderea persoanelor cu vârste între 18 şi 24 de ani: 0,6%.
- cota publicului cu studii superioare: 44,2%;
Realitatea TV
- 95.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- cota persoanelor cu vârste de peste 65 de ani: 51,8% (a treia televiziune cu cei mai mulţi pensionari pe nişa ştirilor);
- ponderea persoanelor cu vârste de peste 55 de ani: 77%;
- ponderea persoanelor cu vârste între 18 şi 24 de ani: 1,9%.
PRO TV
- 1.189.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea publicului cu studii superioare: 19,5%.
Antena 1
- Antena 1 – 936.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea publicului cu studii superioare: 20,0%.
Kanal D
- Kanal D – 843.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea publicului cu studii superioare: 13,8%.
TVR
- 93.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional;
- ponderea persoanelor cu vârste de peste 65 de ani: aproximativ 46,5%;
- ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 24 şi 35 de ani: 4,2%.