Un studiu realizat recent de Reveal Marketing Research doreşte să arate care este atitudinea românilor în ceea ce priveşte alegerea diferitele canale mass-media pentru informare. Televiziunea este încă în topul preferinţelor, cu 70%, dar este aproape egalată de social media, care este preferată în procent de 68%. Aşadar aproape toţi care au selectat televiziunea ca variantă au ales, în egală măsură, şi social media.
Presa online are un procent semnificativ mai mic în studiul realizat de Reveal Marketing Research: este folosită ca sursă de informare în procent de 56%.
De asemenea, acelaşi studiu oferă date referitoare şi la tipurile de conţinut preferate de români, precum şi motivaţiile care stau în spatele acestor alegeri.
Ce mai arată rezultatele studiului
- 5 din 10 români ar plăti în plus pentru a se asigura că primesc informaţii relevante şi de calitate.
- Românii petrec în media 1-3 ore pe zi pe social media, la TV sau ascultând radio.
- Televiziunea rămâne cel mai accesat canal de informare (70%), dar cu toate acestea canalele media tradiţionale (televiziune, radio, ziare) pierd teren în faţa mediului online.
- Iată cum arată topul surselor de informare accesate de români: televiziune – 70%, social media (facebook, instagram etc.) – 68%, presa online (site-uri de ştiri, portaluri etc.) – 56%, radio – 38%, podcast-uri – 24%, presa scrisă (ziare, revistă) – 23%.
- Topul platformelor preferate de români pentru divertisment şi relaxare: social media – 54%, radio – 52%, podcast – 44% şi televiziune – 41%.
- Cei sub 45 de ani preferă în mai mare măsură mediul online, spre deosebire de persoanele peste 45 de ani.
- Pentru 80% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani principala sursă de informare este social media.
- Pentru 85% dintre cei cu vârste peste 55 ani preferă televiziunea ca principala sursă de informare.
Trimite un comentariu