Studiu. „Perspectivele economice influenţează, desigur, planurile de marketing ale brandurilor”, afirmă directorul de strategie al grupului de marketing şi comunicare dentsu în România şi Europa de Sud Est, Marian Petcu, ulterior lansării raportului „Change and Opportunity. 2023 Media Trends”.
Astfel, deşi perspectivele economice sunt esenţiale de luat în calcul, raportul dentsu notează zece tendinţe pentru anul 2023 în piaţa media, grupate în trei mari categorii: conţinut, comerţ şi comunităţi.
Dintre toate acestea, Paginademedia.ro vă prezintă, mai jos, trendurile pe care le-am putea vedea „cel mai repede” în peisajul media din România, potrivit analizelor dentsu.
Trendurile media pe care le-am putea vedea „cel mai repede” pe piaţa din România
1. Principala tendinţă din categoria conţinutului este apariţia reclamelor în serviciile de streaming de filme cu abonament precum Netflix şi Disney+. Costurile de producţie în creştere şi evoluţia dezamăgitoare a numărului de abonaţi a determinat căutarea unor surse suplimentare de venit în paralel cu creşterea bazei de abonaţi, astfel că amândouă acest companii au anunţat lansarea unui serviciu cu reclame până la sfârşitul acestui an.
Cel mai probabil, opţiunea care va include reclame va însemna un preţ mai mic al abonamentului, dar deocamdată nu există detalii.
2. Posesorii de televizoare inteligente (smart TV) ar putea vedea, în viitorul apropiat, reclame interactive, care le vor oferi posibilitatea de a face cumpărături direct din faţa televizorului, cu telecomanda.
Pe scurt: vom vedea în acelaşi timp diversificare şi convergenţă: platformele de conţinut îşi vor completa oferta cu soluţii de comerţ, iar platformele comerciale vor adăuga reclame şi conţinut.
3. În categoria comerţului, vom asista la o tranziţie majoră – de la „going shopping” la „always shopping”, un context în care clienţii vor putea face cumpărături oricând şi de oriunde. Mai concret, vom începe probabil să vedem reclame inclusiv pe site-urile marilor magazine online.
Pentru comercianţi, acesta este un spaţiu ideal, cu sute de mii sau milioane de vizitatori deja logaţi pe site, care sunt deja la un click distanţă de decizia de cumpărare. Pentru magazine, propriul spaţiu publicitar s-ar putea dovedi o sursă semnificativă de venituri.
4. Social media va deveni, probabil, un canal comercial extrem de important. Mai multe branduri îşi dezvoltă magazine virtuale în aplicaţii precum Facebook, Instagram, Snapchat şi TikTok.
Valoarea comerţului social la nivel global a fost în 2021, conform datelor Grand View Research citate în raportul dentsu, de 584,91 miliarde de dolari, cu o creştere anuală agregată (CAGR) estimată la 30,8% pentru intervalul 2022 – 2030, cumulat pentru segmentele B2C, B2B şi C2C, acolo unde consumatorii cumpără direct unul de la celălalt.
În ceea ce priveşte categoria comunităţilor, brandurile vor continua să coaguleze comunităţi în jurul eforturilor lor în sprijinul unor cauze sociale sau de mediu, conform aceluiaşi raport.
Potrivit ediţiei 2022 a Sustainability Sector Index, indice dezvoltat de compania Kantar, 97% din consumatorii din 32 de ţări afirmă că îşi doresc un stil de viaţă sustenabil şi aproape jumătate (47%) afirmă că nu mai achiziţionează anumite produse sau servicii din cauza impactului acestora asupra mediului ori a societăţii.
Autor: Alexandru Aruşilor alexandru.arusilorpaginademedia.ro
Trimite un comentariu