Regia de publicitate Splendid Media a fost aleasă de Comitetul Director al TVR pentru a administra spaţiul publicitar al televiziunii publice pentru următorii trei ani. Ultimul pas pentru ca regia să îşi intre în drepturi este votul Consiliului de Administraţie, care se va întruni zilele următoare.
Comitetul Director a ales Splendid Media, după ce la sfârşitul anului trecut, a avut loc o selecţie de oferte la care a mai participat o singură companie: Media Mall.
Splendid Media a oferit pragul minim garantat la nivelul cerut de caietul de sarcini:
- 2009 – 12 milioane de euro
- 2010 – 14 milioane euro
- 2011 – 15 milioane euro
Contractul Splendid Media cu TVR a expirat la sfârşitul anului trecut. Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, anul trecut regia de publicitate a atras pentru TVR reclame în valoare de 20 de milioane de euro.
Selecţie cu probleme
Procesul de selecţie a unei regii pentru vânzarea publicităţii TVR nu fost deloc lipsit de probleme. Trei companii importante au declinat invitaţia TVR la negocieri (Clir Media, Arbo Media şi DBV Mediahouse), după ce, în primă fază, licitaţia a fost anulată.
Pe aceeaşi temă:
- Retrageri pe bandă în cursa pentru publicitatea TVR: DBV Media House şi ARBOmedia renunţă!
- TVR continuă concursul pentru spaţiul publicitar. CLIR Media nu este invitată
- TVR amână licitaţia pentru vânzarea publicităţii după o contestaţie a CLIR Media
Comentarii
Şi eu sunt de principiul că un comentariu trebuie asumat, nu ascuns după un pseudonim. Dar nu pot face poliţie.
Intrebare: de ce ce lasi pe blogul tau de profesionist sa apara comentarii aiuritoare de la tot felul de indivizi dubiosi (gen "o fata", "FIRAV" etc. Hai ca ar fi de acceptat sa nu isi dea numele, daca le e rusine cu el, dar de ce accepti/aprobi postarea unor afirmatii jalnice, neacoperite si jignitoare la adresa colegilor tai de breasla (de pe urma carora mai mananci si o paine, nu)? :) Crezi ca asta incita? Pe mine nu! Have fun!
Sa nu lungim vorba aiurea, dar sper ca prietenul d-lui Ispas Petrisor nu s-a suparat de botez. Poate primeste si un miel! :)
Hai sa ne distram:
1. Iti raspund pentru simplul fapt ca Petrisor Obaie mi-e amic si ma bucura sa ii creasca traficul pe site.
2. Faptul ca tu ai raspuns la un post cu content care nu se refera la tine, nu face decat sa sublinieze ca te simti vinovat de ceea ce s-a intamplat cu TVR. Poate si pentru acum si poate si pentru acum trei ani. Nu zic ca ti-ar pasa sau ca ai da doi bani pe ce zice piata, dar de apasare nu poti sa scapi, nu?
3. Ceea ce spui tu nu are nicio legatura cu lumea reala, si tu stii asta. Cand s-a castigat licitatia anterioara, firma voastra era un dosar de acte (cum spunea mentorul si fostul tau sef), nu aveati nici fax si v-am imprumutat echipamentele din TVR (proprietatea ARBO) ca sa fiti in stare sa faceti ceva. Ce e curios e ca tocmai la capitolul dotare tehnica ati depasit ARBOmedia :) in punctajul de licitatie. Mie nu imi pare rau, pentru ca nu vanez contracte prin mijloacele folosite de Splendid. Va urez sa va bucurati de contract, pentru ca asa va puteti face celalate treburi in liniste.
4. Cu privire la pregatirea ARBOmedia, eu zic sa te abtii, pentru ca nimeni nu s-a legat de viata ta sau a angajatilor tai. In plus, pot sa salut si sa admit faptul ca ai foarte multi oameni pregatiti, din moment ce acum exista pe piata si Splendid Media si Splendid Thematics, deci resursele voastre par nelimitate, desi poate neconforme cu cerintele initiale ale TVR. Dar stii foarte bine ca printr-un efort minim, angajatii tai ar fi maine angajatii ARBO sau ai altei regii, asa cum angajatii ARBOmedia (marea echipa de vanzari TV) s-au transformat peste noapte in angajatii Splendid, acum trei ani. Nu e vreo mare filozofie. Si sa compari firma Splendid Media cu ce reprezinta grupul ARBO in Romania si Europa, e, in continuare, ridicol. Faptul ca actionarii Splendid sunt baieti de Bucuresti, nu contesta nimeni, deci, nici eu.
5. Ca sa iti fac placere, admit ca sunt un plafonat si un nepregatit, dar asta nu inseamna ca in Romania institutiile statului nu trebuie sa respecte legile si ca nu trebuie sa aiba un comportament decent. Un exemplu bun e criza gazelor, ocazie cu care s-a dat liber la achizitionare directa de pacura. Ca doar e criza, de ce sa mai facem licitatii, ca nu avem timp. Dar nu zice nimeni ca achizitia se face la liber pe termen limitat si ca ar fi frumos si nebatator la ochi sa se inceapa organizarea de licitatii pentru achitionarea de pacura incepand cu 1 februarie sau cu 15 februarie.
Asa si cu TVR. A intrat in criza, si cand s-a prins lumea ce caiet de sarcini incomplet si contestabil si neprofesionist au scos pe piata, au anulat procedura si s-au gandit ca un week-end si o discutie intr-un birou retras pot substitui o licitatie normala. Cine i-o fi consultat, ca se presupunea ca dupa atatea licitatii profesioniste ar fi trebuit sa stie cum sa o faca (fara sa bata la ochi :))? Sau si TVR a ramas nepregatit dupa plecarea fostei conduceri experimentate?
Si daca tot te ocupi cu rspunsuri pe bloguri, poti sa imi spui si mie cine a castigat licitatia acum trei ani, ca nici TVR, in comunicatul oficial dat catre piata nu stia: Splendid Media sau Splendid Media Zece? Sau Radu Budes&Co si nu conta numele companiei, desi numele era trecut in actele de licitatie?
Ai inteles ceva?
Si hai sa fim (si) seriosi, domnilor!
Si sa aveti un an bun!
Daca Silviu Ispas si Arbomedia ar fi fost pregatiti pentru primul termen al licitatiei, cel de la inceputul lui decembrie, asa cum au fost alti concureti, probabil ca ar fi putut sa se prezinte si la negocierea directa.
Mi-e teama ca nu ar fi fost pregatiti nici daca aveau mai mult timp la dispozitie... De fapt au avut trei ani (!!!).
Nu as fi comentat, poate, acest post daca venea de la o regie in stare sa preia SRTV, adica toate celelalte, si nu de la cineva care nu mai are, din pacate, expertiza necesara de ceva timp... Iar Silviu - jos palaria pentru proiectul presa locala - pare ultimul care nu isi da seama.
RB
Parca stiam ca nu mai au personal de vanzari tv, oamenii imprastiindu-se care-ncotro, pe la Kanal D sau mai stiu eu unde...
Astia sunt praf... Mai slabi ca Media Mall...
Prietenii stiu de ce.
In anii trecuti, aceasta licitatie s-a organizat ca la carte, cu comisii cu experti externi, cu auditori externi etc. etc. Aceste aspecte nu mai prezinta azi nicio relevanta si decizii de alocare a unui contract de 50 de milioane de euro pot fi luate in cateva ore si prin impiedicarea pe orice cale a participarii la licitatie a foarte putinelor firme capabile sa administreze profesionist un asemea serviciu si un asemenea contract? Cum se pot face analize comparative de oferte si cum se pot lua decizii intr-un termen in care nici macar nu ai timp fizic sa citesti o prezentare si o oferta serioasa?
Silviu Ispas
MD ARBOmedia Romania