Grupul Realitatea – Caţavencu renunţă la toate producţiile şi investiţiile pe care le făcea pentru postul TV Romantica. Practic, ies din grilă toate emisiunile româneşti şi rămân doar producţiile străine. Aproximativ 20 de oameni vor fi redistribuiţi în cadrul grupului.
Romantica este un parteneriat din care Realitatea Caţavencu deţine 49%, iar grupul internaţional Chello Zone – 51%. Sorin Enache, director general al grupului Realitatea-Caţavencu, spune că motivul stopării producţiilor locale ţine de un răspuns al Chello Zone la o ofertă de preluare a acţiunilor de către Realitatea Caţavencu.
Sorin Enache, director general Realitatea Caţavencu, pentru paginademedia.ro:
“Acum două luni, am făcut o propunere clară de preluare a pachetului de acţiuni pe care îl deţine Chello Zone. Până vom primi un răspuns, am decis să oprim producţiile proprii.”
“Nimeni nu ştie cum va evolua piaţa de publicitate în acest an. Într-un an de criză, îţi limitezi costurile.”
“Oamenii vor fi redistribuiţi în cadrul grupului, nu vor fi daţi afară. În cazul unui răspuns pozitiv de la Chello Zone, vom reveni cu o grilă nouă, dar nu mai devreme de trei luni.”
"Sper ca răspunsul lor să fie pozitiv. Rămânem oricum acţionari în acest parteneriat. Dacă vom deveni majoritari, vom relua producţia proprie.”
Postul va continua să emită, însă fără emisiunile româneşti. Producţiile la care se renunţă:
- Meriţi să fii cineva - Catinca Roman
- Jurnalul public – Ioana Oprea, Anca Barbu
- 1001 – Paula Chirilă, Nicoleta Voica
- Supravieţuitorii – Irina Reisler
- J’Adore TV – Lavinia Videan
- Superbebe TV – Tana Cristina Pazara
- Duminica prietenilor – Nicoleta Voica, Marius Ciprian Pop
Rămân în grilă serialele Dallas, Dinastia şi Dr. Quinn.
Lansare cu fast, performanţe de audienţă slabe
Romantica a fost lansat în 2007, de Florii, cu Teo Trandafir vârf de lance. Fosta vedetă Pro TV era imaginea postului, care se poziţiona ca un aspirant la competiţia cu posturile pentru femei Acasă TV (Pro) şi Euforia (Intact).
De altfel, Teo Trandafir a fost numită şi director general al noului post TV. Până la sfârşitul anului, Teo a renunţat la Romantica, îndreptându-se către Prima TV.
Cu Teo, Dallas şi Dr. Quinn în program, performanţele de audienţă ale postului s-au lăsat aşteptate. După un an, Romantica avea o medie între 13.000 şi 15.000 de telespectatori pe zi în mediul urban, plasând în coada clasamentelor de audienţă, aproape de locul 30.
Şi în luna decembrie a anului trecut, situaţia era aproape la fel de sumbră în ceea ce priveşte ratingul. Audienţa medie pe zi a postului era de 10.000 telespectatori (0,1 rating), ceea ce menţinea canalul în zona lanternelor roşii în clasamentul de audienţă. Nici în intervalul de maximă audienţă (prime-time, orele 19.00-23.00), postul nu a performat. În acest interval orar, Romantica aduna în faţa televizoarelor aproximativ 20.000 de telespectatori (0,2 rating).
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii