În cel mai fericit caz, 2009 va fi, din punctul de vedere al pieţei media, la acelaşi nivel cu cel consemnat în anul precedent, adică undeva în jurul valorii de jumătate de miliard de euro, analizează săptămânalul Capital. Scenariul cheltuielilor din publicitatea românească distribuie, anul acesta, în rolurile principale televiziunea, radioul şi internetul, în vreme ce revistele şi ziarele trebuie să caute soluţii inteligente de supravieţuire.
Criza forţează presa să devină un business
Cele mai importante instituţii publice care îşi desfăşoară activitatea în media din România vor avea, în 2009, fonduri mai mici decât cele cerute prin proiectele lor de buget, scrie Mediafax, citat de Business Standard. Astfel, CNA, TVR, Radio România şi Agerpres îşi vor micşora bugetele pe 2009.
Instituţiile media, bugete mai mici
Antena 1 dă şah la Regina, cu o producţie de peste 3.000.000 de euro, scrie Cotidianul. Pe 2 februarie, la Antena 1 începe Fetele marinarului, o producţie romance cu buget-record, care şi-a propus să bată la audienţă telenovela Regina (Acasă TV).
Şah la Regina
Ratingurile posturilor Realitatea TV şi Antena 3 au crescut cu 42,5%, respectiv 35%, analizează Adevărul. În ultima lună a anului trecut, divertismentul TV a cunoscut un declin în favoarea politicii. Canalele de ştiri au profitat din plin de agitaţia politicienilor şi au punctat în sondaje.
Politica a umflat audienţele ştiriştilor
Clienţii politici au reprezentat, în 2008, 25% din cifra de afaceri a GMP Advertising, estimată de Felix Tătaru, managing partner, la şase milioane de euro, notează Business Standard. După volumul de business generat, PD se află pe locul trei în topul celor mai mari clienţi ai GMP Advertising, după clienţi comerciali precum Millennium Bank şi Timişoreana.
Campaniile electorale, un sfert din afacerile GMP
Trimite un comentariu