Acum şase ani, ghidul Zile şi nopţi ieşea de pe piaţa bucureşteană, după doar câteva luni. Ieri, ghidul a reapărut în Capitală. A reintrat pe un segment pe care există 24Fun şi Şapte seri. Pe ce se bazează editorii la această nouă încercare? Paginademedia.ro a stat de vorbă cu acţionarii Zile şi nopţi şi cu redactorul-şef pentru a găsi răspunsul la întrebare.
Marian Gîlea este unul dintre acţionarii Zile şi nopţi. Este din Braşov, unde a apărut ghidul prima dată, în 2001. Situaţia din Bucureşti, de acum, este puţin specială.
De ce?
Ghidul Zile şi nopţi apare în ţară în 21 de ediţii, care acoperă 32 de oraşe. În Bucureşti, este editat printr-o companie deţinută în parteneriat de acţionarii reţelei Zile şi nopţi, pe de o parte şi regia Splendid Media, pe de altă parte. Practic, acţionarii reţelei Zile şi nopţi şi Splendid Media deţin în mod egal ediţia din Bucureşti.
“Piaţa din Bucureşti este foarte aglomerată şi aveam nevoie de un partener puternic”, explică Gîlea parteneriatul cu Splendid Media.
Acum opt ani, datele problemei erau cu totul altele. De aici vine o primă diferenţă, spune Gîlea.
Marian Gîlea:
„În 2003, aveam doar câteva ediţii. Era una la Braşov şi altele la Galaţi, Timişoara şi Cluj, care funcţionau în regim de franciză, nu eram noi editorii publicaţiilor. În Bucureşti, franciza pentru Zile şi nopţi era deţinută de publicaţiile Flacăra.”
Francizorul din Bucureşti, Flacăra, nu a avut putere să lupte cu concurenţa. În 2003, tocmai se lansa 24Fun. În doar câteva luni, Zile şi nopţi ieşea de pe piaţă bucureşteană.
De ce nu s-ar întâmpla şi acum la fel? “Acum, toate publicaţile sunt ale noastre. Mai avem doar două titluri în franciză, la Galaţi şi la Timişoara. Acum ne-am implicat. Plus că atunci aveam trei titluri, acum avem 21 de reviste”.
Reţeaua Zile şi Nopţi în cifre:
- Peste un million de euro cifră de afaceri în 2008
- 200.000 de euro profit
- Un minus de 10% estimat pentru 2009
- 21 de titluri, care acoperă 32 de oraşe
- Reţeaua Zile şi nopţi are patru acţionari: Marian Gîlea, Tiberiu Anghel, Aurel Martinescu şi Gabi Stan.
- Tiraj primul număr în Bucureşti: 40.000 de exemplare
- Investiţie de lansare în Bucureşti: 50.000 de euro (rebranding, layout, echipă). Designul şi rebrandingul este semnat de Re:ply
- 200.000-300.000 de euro investiţia în primul an pe numărul din Capitală
Mallurile şi clădirile de birouri, pe primul loc
Dacă ghidul 24Fun merge, în principal, pe cluburi, restaurante şi cafenele (HoReCa), Zile şi Nopţi pune accent pe mall-uri (cinematografe), pe clădiri de birouri şi săli de aşteptare la cabinete estetice, medicale, centre de sănătate etc. Segmentul HoReCa este pe locul doi.
De ce, explică redactorul şef al revistei, Ioana Macoveiciuc:
“Targetul nostru se întinde până la 45 de ani. Acest public, mai ales cel peste 35 de ani, nu este atât de uşor de găsit în cluburi. Însă toată lumea munceşte. Centrele de birouri sunt complet neexploatate şi sunt sedii cu câte o mie de oameni”.
Filmele vor avea o pondere consistentă în noul ghid.
- Câteva date despre conţinutul editorial:
- Înainte de programe, 30 de pagini de editorial, cu review-uri de restaurante sau filme. Recomandările nu sunt făcute de vedete, ci de redactorii revistei.
- Două pagini de Non Stop: serviciile deschise toată ziua – farmacii, magazine, fast food etc.
- O secţiune în limba engleză – Expat.
- Filmele sunt grupate după trei criterii: alfabetic, după sălile de cinema şi după orele de difuzare.
- Restaurantele sunt grupate şi după zonă.
Cat despre recomandarile prietenilor, mai bine nu. Ultima data era sa ma bata sotul pentru ca l-am dus la un film recomadat de o prietena.
Nu in ultimul rand, orice recomandare, indiferent de unde vine, este subiectiva, fie ea de la Chisu, Imre sau Corondan.