“Criza financiară s-a simţit puternic şi la agenţiile de publicitate, cifra de afaceri scăzând cu 27-30%, astfel că am putea spune că a fost mult mai rău decât ne aşteptam”, a declarat pentru Cotidianul Bogdan Enoiu, directorul agenţiei McCann Erickson România. Enoiu nu este optimist că situaţia se va redresa în 2010.
“Ar fi bine dacă la anul am avea pierderi de 5-15%, dar cred că abia în 2011 vom putea spune că am depăşit criza”. Directorul McCann spune că presa scrisă a fost “lovită mortal” şi că celelalte sectoare au “răni încă grave”.
Bugetele publicităţii au scăzut cu 30-40% în 2009, iar pentru 2010 există toate premisele să scadă cu alte 10 procente. Atragerea de noi clienţi - new business - devine şansa la supravieţuire pentru furnizorii de servicii media în 2010, este de părere Bogdan Prăjişteanu, managing directorul Mediaedge:cia, într-un interviu acordat Daily Business.
Prăjişteanu: “Soluţiile economice pot generea consum mai mare, şomaj în scădere, putere de cumpărare mai mare, implicit investiţii din partea companiilor producătoare în publicitate. Nu se întâmplă nimic din toate astea. În acest context, cred că încă este loc de scădere. Şi dacă va fi de 10%, va fi una optimistă”.
Prăjişteanu, MEC România: Piaţa a scăzut atât de dramatic în 2009, încât avem nevoie de new business ca de aer
Jurnalistul Adelin Petrişor va părăsi postul Realitatea TV, cu care are contract de trei ani. Colaborarea va înceta începând cu data de 25 noiembrie, când expiră şi contractul pe care reporterul îl avea semnat cu postul de televiziune, scrie Evenimentul zilei.
Petrişor a adăugat că decizia de încheiere a contractului s-a realizat de comun acord cu conducerea televiziunii. Adelin Petrişor a declarat pentru Mediafax că, deocamdată, aşteaptă să i se nască fetiţa. El a precizat că în următoarele luni va sta acasă cu soţia, cel puţin până în luna ianuarie. (Foto: EVZ)
Adelin Petrişor pleacă de la Realitatea
Piaţa de publicitate online ar urma să scadă cu 15-20% anul acesta, dar anul viitor ar putea înregistra o creştere de 15 până la 30%, au apreciat, în cadrul evenimentului Web Club, mai mulţi reprezentanţi ai agenţiilor şi regiilor, citaţi de Hotnews. Aceştia spun că ultimul trimestru al acestui an va fi mai bun decât aceeaşi perioadă din 2008, marcată de primele semne ale crizei.
Cum se vede piaţa de publicitate online la finele anului de criză 2009
85% din presa centrală şi de est este controlată de trusturi internaţionale, în special, scandinave, dar asta nu înseamnă standarde profesionale, spune Peter Gross, University of Tennessee, USA, citat de Hotnews. “Jurnalismul în Europa Centrală şi de Est este mixt, dacă nu chiar dezamăgitor”, a spus Peter Gross la conferinţa aniversară Change in progress, ocazionată de împlinirea a 20 de ani de existenţă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (FJSC), din Bucureşti.
Peter Gross a insistat asupra unui jurnalism "mixt", cu standarde încă în evoluţie, în Europa Centrală şi de Est. HotNews prezintă şi declaraţiile lui Bernard Miege, cunoscut cercetător în Ştiinele Comunicării, prezent şi el la conferinţa FJSC.
Peter Gross: "Jurnalism mixt, dacă nu chiar dezamăgitor". Bernard Miege: "Concentrarea mass-media se accelerează, consecinţele nu sunt clare"
Ştefan Stroe, fostul Director de Strategic Planning de la Grey a anunţat public în cadrul Marketing 360 că, de acum înainte, va continua să-şi facă meseria ca strateg independent, relatează IAA. Fostul Director de Strategic Planning de la Grey a spus că a venit vremea să devină antreprenor, după 9 ani petrecuţi la câteva dintre cele mai mari agenţii din România.
Ştefan Stroe a părăsit agenţia Grey
Diferenţierea şi concentrarea pe avantajele competitive ale produselor, urmărirea şi adaptarea la tendinţele de pe pieţele internaţionale şi dezvoltarea unei poveşti pentru fiecare brand sunt câteva dintre acţiunile de marketing care pot aduce succesul în perioadele dificile din punct de vedere economic, punctează Business Standard.
Cum să faci marketing eficient într-o perioadă de recesiune
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roPerioada sărbătorilor de iarnă înseamnă, în termeni de televiziune, creşterea audienţelor şi, deci, un public-ţintă mai mare pe care advertiserii îl au la dispoziţie. Iar micile ecrane abundă, în luna decembrie, de reclame, observă Business Standard. După un an de criză, în care mesajul publicitar a fost axat în special pe comunicarea ofertelor speciale, a promoţiilor, ultimele săptămâni din an vor aduce şi mai multe mesaje promoţionale.
Ce aduce publicitatea de sărbători: un sac de promoţii
Comentarii