“Nu mai există "fun" în munca în publicitate”, spune Şerban Alexandrescu, cofondatorul agenţiei Headvertising, notează Hotnews. Publicitarul trage un semnal de alarmă cât se poate de evident: “s-a dus naibii publicitatea românească”.
Şerban Alexandrescu:
Problema găsită de mine: s-a dus naibii publicitatea românească. N-are sens să mă gândesc că la apartamentul 19 e spartă o ţeavă, când tot blocul stă să pice la cutremur.
Afirmaţiile sunt redate pe larg de Hotnews şi au fost făcute la conferinţa Marketing 360.
Iată câteva din concluziile prezentării lui Şerban Alexandrescu, o radiografie tăioasă a publicităţii autohtone:
- Publicitatea românească e cum o vedem pe TV sau pe stradă sau cum nu o prea mai vedem în presă. Mai mult, mai repede, mai prost, mai oarecare. Ceva s-a frânt.
- De ce ne-ar trebui nouă agenţii puternice, "cum au fost odată"? Pentru că ele sunt singurul loc de unde poate veni în mod constant evoluţia şi schimbarea.
- Oamenii de marketing şi comunicare au evoluat foarte mult, ceea ce e cu dus-întors (sunt mult mai buni la ceea ce fac, dar soluţiile pe care le găsesc sunt slabe).
- Ca în orice catastrofă ecologică, când toţi fac ce e mai bine pentru ei, în final iese mai prost pentru toată lumea. Cam aşa ceva s-a întâmplat şi în ecosistemul marketingului românesc în ultimii zece ani, nu de ieri de azi.
- Agenţiile sunt acum lipsite cvasi-total de putere, de iniţiativă, de decizie şi asta durează de ceva vreme.
Şerban Alexandrescu vede câteva soluţii:
- Alege agenţia mai înţelept şi nu în buza proiectului
- Acordă agenţiei bani destui sau măcar timp destul pentru a face bine ceea ce trebuie să facă
- Nu mai daţi şpagă
- Asumaţi-vă răspunderea
- Numiţi personalităţi puternice la conducerea departamentelor de marketing şi publicitate.
Articolul complet, pe Hotnews, AICI. Despre subiect scrie şi IAA.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii